4.11. 2013 Jan Mička Jan Mička

Volvo XC60 s novými čtyřválci Drive-E: 306 koní za 1,24 milionu Kč

 

Volvo XC60 modelového roku 2014 přichází s novými pohonnými jednotkami Drive-E. Nejlevnější verze je k mání za 961.000 korun.

Drive-E je v současnosti silný pojem, který hýbe automobilkou Volvo. Nejnovější generace pohonných jednotek zahrnuje dva benzinové (T5 Drive-E, T6 Drive-E) a jeden naftový motor. V prvním případě máte k dispozici 180 a 225 kW, vznětový agregát D4 Drive-E dosahuje výkonu 133 kW a může být spojen s osmistupňovým automatem. Zmíněné motory jsou čtyřválce.

Volvo XC60 je dostupné se čtveřicí výbav. Základní linie Base, se kterou pořídíte D4 Drive-E od 961.000 korun (s manuální šestistupňovou převodovkou), zahrnuje šest airbagů, systém City Safety II, stabilizační systém, elektronickou parkovací brzdu, informační systém IDIS, Isofix na zadních sedadlech, systém ochrany krční páteře, systém ochrany proti převrácení vozu nebo 17“ litá kola. Za zvážení stojí příplatek 29.700 Kč za navigační systém Sensus s mapovými podklady Evropy a High Performance Sound za 18.000 korun. Oproti starší verzi D4 (120 kW) s pohonem předních kol vychází nový motor D4 Drive-E o rozumných 14.500 Kč dráž.

Volvo končí s pětiválci: Zcela nové dvoulitry a osmistupňový automat pro S60, V60 a XC60

Nejlevnější naftový motor Drive-E koupíte s výbavovým stupněm Kinetic o 18.000 korun dráž. Oproti linii Base navíc získáte tříramenný kožený multifunkční volant, tempomat nebo textilní koberce.

Volvo XC60: Technická data naftové motory
MotorD3D4 Drive-ED4 AWDD5 AWDD5 AWD Polestar
Převodovka6MT (8A)6MT (8A)6MT (8A) 4x46MT (8A) 4x46MT (8A) 4x4
Zdvihový objem [cm3]19841969240024002400
Válce/ventily5/44/45/45/45/4
Největší výkon [kW/min-1]100/3500133/4250133/4000158/4000169/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]350/1500-2250400/1750-2500420/1500-22500420 (440)/1500-3250470/1750-2250
Max. rychlost [km/h]190 (185)210195 (190)210 (205)210 (205)
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,28,510,5 (10,9)8,1 (8,3)7,9 (8,1)
Komb. spotřeba [l/100 km]5,3 (6,0)4,5 (4,7)5,3 (6,4)5,3 (6,4)5,3 (5,4)
Pohotovostní hmotnost [kg]1716 (1725)1703 (1734)1776 (1792)1783 (1793)1794 (1804)
Cena Base [Kč]902.000961.0001.006.5001.090.0001.116.207
Cena Kinetic [Kč]920.000979.0001.024.5001.108.0001.134.207
Cena Momentum [Kč]972.0001.031.0001.076.5001.160.0001.186.207
Cena Summum [Kč]1.045.0001.104.0001.149.5001.233.0001.259.207
*Příplatek za automatickou převodovku je vždy 56.000 Kč, údaje v závorkách platí automat

Výbavový stupeň Momentum si od Kinetic drží značnější odstup. 52.000 navíc znamená audiosystém High Performance Sound, dešťový senzor, hliníkové obložení interiéru, zadní parkovací asistent nebo samostmívací vnitřní zpětné zrcátko. Rovněž nechybí kovově lesklé doplňky nebo elektricky sklopná vnější zrcátka.

Vrchol modelové řady XC60 nese jméno Summum. Vůz s motorem D4 Drive-E koupíte od 1.104.000 korun, užívat si přitom můžete elektricky nastavitelného sedadla řidiče, koženého čalounění, 18“ litých kol nebo adaptivního informačního displeje.

Volvo XC60: technická data zážehové motory
MotorT5 Drive-ET6 Drive-ET6 AWDT6 AWD Polestar
Převodovka8A8A6A 4x46A 4x4
Zdvihový objem [cm3]1969196929532953
Válce/ventily4/44/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]180/5500225/5700224/5600242/5400-6500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]350 / 1500-4800400/2100-4500440/2100-4200480/3000-3600
Max. rychlost [km/h]210210210210
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,26,96,96,6
Komb. spotřeba [l/100 km]6,77,310,710,7
Pohotovostní hmotnost [kg]1722172618121823
Cena Base [Kč]1.103.500---
Cena Kinetic [Kč]1.121.500---
Cena Momentum [Kč]1.173.5001.244.5001.304.5001.317.500
Cena Summum [Kč]1.246.5001.317.5001.377.5001.403.707

Volvo navíc nabízí dostatek prostředků k individualizaci. Vyjma základní linie Base je každá ze jmenovaných výbav je dostupná také s paketem R-Design, který vůz zušlechtí jak zvenčí, tak i uvnitř. Exkluzivní XC60 s motorem D4 Drive-E a výbavou R-Design Kinetic pořídíte od 1.150.000 korun, v dalších dvou stupních cena narůstá o 29, potažmo 62.000 korun.

Volvo XC60 D5 AWD – Bystrozraký Švéd

Spolupracujeme s TipCars.com
Toshiba se chce zbavit čipové divize, tlumí ztrátu po bankrotu Westinghousu Toshiba se chce zbavit čipové divize, tlumí ztrátu po bankrotu Westinghousu

Akcionáři japonského konglomerátu Toshiba schválili návrh…

Velikonoční králíčci do útulku nepatří Velikonoční králíčci do útulku nepatří

Ve Velké Británii uvažují nad zákazem prodeje domácích…

Poslední opora padla. Čeští exportéři hlasují pro uvolnění koruny Poslední opora padla. Čeští exportéři hlasují pro uvolnění koruny

Politika slabé koruny přestala být atraktivní i pro…

Zápisník Marka Schwarzmanna: Tarify a hry Zápisník Marka Schwarzmanna: Tarify a hry

Tak nám tu prý začala revoluce. A zase tarifová. Při…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Nové Volvo XC60 odhalilo český ceník. Pod milion ho neseženete Nové Volvo XC60 odhalilo český ceník. Pod milion ho neseženete

Druhá generace XC60 je nabízena se dvěma zážehovými a…

Volvo XC60 v prvních crash testech. Nová generace si s nimi hlavu příliš neláme Volvo XC60 v prvních crash testech. Nová generace si s nimi hlavu příliš neláme

Novou generaci Volva XC60 jsme si minulý týden prohlédli…

 



 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

Minibus plný lidí se čelně střetl s dodávkou: 12 lidí zahynulo

Minibus plný lidí se čelně střetl s dodávkou: 12…

Při srážce minibusu a nákladní dodávky v americkém státě Texas zemřelo ve středu 12 lidí. Většina z nich byli…

Zlaté písky jsou největším lákadlem Bulharska: 8 důvodů, proč se tam vydat!

Zlaté písky jsou největším lákadlem Bulharska: 8…

Jen 15 kilometrů od Varny, na pobřeží Černého moře, se nachází nejvyhlášenější bulharské letovisko s příznačným…

 

iSport.cz

Washington útočí na Prezidentský pohár, Pittsburgh v krizi. Kosí ho zranění

Washington útočí na Prezidentský pohár, Pittsburgh v…

SOUHRN | Hokejisté Washingtonu uspěli ve středečním utkání NHL na ledě Colorada 5:3 a směřují k zisku…

Kdo jsou hvězdy české devatenáctky? Talent PSV, krajánci i mazák v brance

Kdo jsou hvězdy české devatenáctky? Talent PSV,…

Jednoho si piplají v nizozemském PSV Eindhoven, jako velký talent pro svůj A tým. Druhý zase pravidelně…

 

Reflex.cz

Prima našla náhradu za Helenu Štáchovou. Poslechněte si, jak zní Líza Simpsonová s novým hlasem

Prima našla náhradu za Helenu Štáchovou. Poslechněte…

Nedávná smrt herečky a dabérky Heleny Štáchové vznesla otázku, kdo nahradí její hlas v jednom…

Bude euro za 20 korun? Kdy ČNB skoncuje s intervencemi?

Bude euro za 20 korun? Kdy ČNB skoncuje s intervencemi?

Už se nám to blíží. Slib udržet kurs 27 korun za euro dala Česká národní banka do konce března. Pak jej může…