Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo patří k nejprodávanějším prémiovým značkám v Rusku, XC90 je bestsellerem

Diskuze (17)
Na ruském trhu loni Volvo prodalo 21 tisíc aut, celá třetina z toho připadá na model XC90. Volva se znaky XC v názvu se v Rusku těší velké oblibě a tvoří stěžejní část prodejů automobilky na zdejším trhu.

Celkový výsledek Volva v Rusku za loňský rok je 21.041 prodaných aut, to znamená pokles v řádu desítek kusů. Změnila se ale struktura prodejů. Nejoblíbenější model Volva na ruském trhu, velké SUV XC90, zaznamenal nárůst o 17 % na 7219 ks, a to přesto, že se nejedná o žádnou novinku.

Ještě větší vzestup si připsalo „terénní kombi“ XC70 – 3144 ks znamená + 90 %. XC60 se začalo prodávat až v závěru roku, na svém kontě má proto jen 190 kusů. V celkovém součtu se crossoverů a SUV značky Volvo v Rusku loni prodalo 10.553 ks, tvoří tak téměř přesně polovinu celkového odbytu.

Druhou nejvýznamnější skupinou modelů co do prodejů na ruském trhu jsou Volva nižší střední třídy. Sedan S40 zaznamenal 3719 ks (- 20 %) a hatchback C30 1351 ks (- 25 %), kombi V50 (339 ks, - 8 %) a kabriolet C70 (86 ks, + 65 %) jsou pak okrajovou záležitostí.

Sedan S60 má na kontě 2715 ks (- 23 %), vlajková loď S80 (- 21 %). Kombi V70 je se svými 172 kusy zcela ve stínu odvozeného XC70. Jednoznačně preferovaným typem karoserie jsou – vedle SUV – zejména sedany. Rodinná neterénní kombi nejsou zdaleka tak populární jako v západní Evropě.

Stagnace v roce 2008 přerušila prudký růst Volva na ruském trhu – v roce 2004 se zde prodalo jen 5000 Volv, v roce 2005 o 640 ks víc a v roce 2006 už celkem 10.800 ks. Jasný je ale trend neustálého růstu obliby crossoverů a SUV řad XC, a to jak v absolutních číslech, tak relativně (2004 – 16 %, 2008 – 50 %).

Prodej automobilů značky Volvo na ruském trhu
Model20042005200620072008
C3000517961351
C700005286
S401177862238446683719
S6015781437254735372715
S8012071179146526692106
V50114120215368339
V70105120120173172
XC600000190
XC70318559109116553144
XC905021,362297661597219
Celkem50015639108032107721041

Diskuze (17)
Avatar - riderhenry
29. 1. 2009 20:58
Re: Parada
Ano, prave o to jde, X5 a podobna auta jsou nechutni, premotorizovani mastodonti, kteri, jak ty rikas, zaslapou i kde jake sportovni auto do zeme, jak ve zrychleni, tak v maximalce, jenze pak prijde prvni zatacka... CX7 je pro me neco jako Focus ve sve tride, ma proste vyborny podvozek, ale zaroven netrpi neduhy BMW a ostatnich.

XC90 a XC60 jsou pro me nejlepsimi SUV prave diky tomu, co jsi sam napsal - nejde jim o nic jineho, nez bezpecnost a pohodli. Proc, proboha, by se mela auta teto kategorie zamerovat na neco jineho? Toureg muze byt sice fajn, ale je naprosto odporny, ma zrcatka pomalu vetsi nez dvere a pusobi neohrabane. Stara X5 ted vypada jako 20let stare auto a ta nova je proste americka, o X6 nemluve (toto auto se mi hnusi naprosto - 4 lidi v takove krave?). Pak je tu Q7, auto, ktere svoij velikost a vahu vylozene demonstruje... Kuga a Tiguan jsoou pro me korejskymi SUV, akorat od evropskych vyrobcu a minimalne Kuga dost predrazena - nemaji charakter a spis jen tak zaplnuji diru v radach znacky. X3 je na tom asi nejlip, ale asi kazdy novinar ti rekne, ze XC60 je lepsim autem. Q5 se mi nelibi, ale jinak to taky neni nejhorsi auto.

Nerikej mi, co mam a co nemam hodnotit, radeji si neco precti o/sjednej si testovaci jizdu v XC60 - XC90 je uz starym autem, takze nemuze po technicke strance konkurenci stacit, ale na druhou stranu to velice vyrovava cenou, jak jsi rekl, ale mne jde predevsim o filosofii, kterou ma podle me Volvo nejrozumnejsi. Mazde se jen neco povedlo bez vetsich nedostatku, kdyz nebudeme mluvit o prakticnosti (o tom neco vypovidaji, resp. vypovidaly, jeji prodeje i pres jedinou moznou volbu motoru, a to jeste jakeho...). Zadny "wow" efekt to nebyl, to se seredne pletes!
29. 1. 2009 20:18
cena
V Rusku je (byla v 2008) vetsina aut drazsich nez v Evrope, s vyjimkou napr. toho Volva. mel jsem v Moskve sluzebni V50ku 2.4 automat, bohata vybava, kuze, xenony atd. Stala 999 tisic rublu, coz v te dobe bylo asi 700.000 Kc. Za to se v CR prodavala 1.8 v zakladu.
Ted, co byla zavedena dalsi tusim 20% dovozni dan, jsou uz znacky, ktere nemaji montovnu v Rusku, hrozne drahy.
Avatar - Dinar
29. 1. 2009 08:16
Re: Parada
X6 nebo X5 zašlapou CX7 v dynamice do země, prostě pokud jsi něčím nejel, raději to nehodnoť. CX7 není žádný zázrak, to novinářské nanebevzetí vychází spíše z efektu holých zadků kombinovaných s wow efektem "260 koní za sedmset voe". Spíše by ses měl ptát, proč třeba ta o kus větší a těžší X5, s nepřeplňovaným motorem o srovnatelném výkonu, je co do zrychlení s CX7 nastejno, a maximálku má o dost vyšší? Že by to s těmi přemotorovanými bestiemi bylo jinak?

A co se týká XC90, je to velmi příjemné auto, ale určtitě ne nejlepší SUV, jednak zaostává motoricky a co do jízdy dokáže být pouze pohodlné, jinou polohu nezná, každý náznak tlaku na svižnější svezení bojkotuje, jak podvozkem tak motorem, o automatu nemluvě. Pokud bych bral v úvahu její konkurenci s podobným datem vzniku, pak např. touareg se vzduchovým podvozkem je mnohem lepší auto, v kombinaci s 3,0tdi a tiptronicem, nemělo na něj XC90 odpověď, a to stálo s D5 velmi podobné peníze. Ale jak říkám, dnes je situace jiná, je tu spousta novinek, a jak XC90 tak Touareg už se brání právě jen cenou. ;-)
Avatar - riderhenry
28. 1. 2009 21:42
Re: Parada
No jo, jenze CX7 je i pres svoji vahu a vysku auto, ktere dokaze zabavit, me spis vadi auta, jako Q7 a X6, resp. X5, ktera jsou casto nechutne premotorizovana a uz jenom jejich karoserie rika "uhni, nebo te zaslapnu". Prave tyto auto podle me nejsou sportovni ani trochu... Dobre muzou byt snad i naprsto odlisna auta, ne? ;-)
Avatar - Dinar
28. 1. 2009 12:18
Re: Parada
No zrovna ta CX7 je vydávána za vzor "sportovního" SUV, takže si docela odporuješ, každopádně dávat do jedné věty XC90 a CX7 je dost zvláštní, ta auta už nemůžou mít rozdílnější charakter.