Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Golf GTI Edition 35: Pětatřicátník se 173 kW

Diskuze (43)
VW opakuje obvyklý recept – k výročí Golfu GTI připravuje speciální edici, navíc opět se zvýšeným výkonem.

U příležitosti výročí 35 let od uvedení původního Golfu GTI v roce 1976 Volkswagen od 12. května uvede v Německu do prodeje speciální model GTI Edition 35. Oficiální světová premiéra se chystá na 1. června na legendární sraz příznivců VW u rakouského Wörthersee.

Cena je stanovena na 30.425 euro. Za to zákazník získá speciální označení modelu, pozměněný tvar předního nárazníku a další vzhledové úpravy. Rozšířený je také seznam standardní výbavy.

Hlavní změnou je ale zvýšení výkonu motoru 2,0 TSI ze sériových 155 kW na 173 kW.

Historie výročních edic Golfu GTI je dlouhá a pestrá. Po řadě speciálních edic v druhé a třetí generaci přišel v roce 1996 první výroční model – Golf TDI 20 Jahre GTI s motorem 1,9 TDI o výkonu 81 kW.

Další vydání už spoléhala na benzinový motor. Čtvrtá generace v roce 2001 přinesla Golf 25 Jahre GTI s motorem 1,8 Turbo (132 kW). V páté generaci pak došlo i na navýšení výkonu, Golf GTI Edition 30 posílil ze standardních 147 na 169 kW (později byl tento motor k dodání i v Golfu GTI Pirelli). GTI Edition 35 tak jde přímo ve stopách svého generačního předchůdce.

Diskuze (43)
Avatar - white label
15. 5. 2011 11:07
Re: ???
Když vidím tvé poslední čtyři příspěvky, tak si říkám, jestli už umíš vůbec psát (aspoň na klávesnici)... :-O ;-)
12. 5. 2011 16:09
Re: červená tornado
mustafa: pokud nevíš, tak nedělej chytrého :-) VW, ale i Škoda, Seat a spol. používají nyní motor 2.0 TSI s blokem EA 888, který samozřejmě má stejnou hlavu s variabilním časováním ventilů jako Audi 2.0 TFSI, stejně tak jako vodou chlazené turbo a další novinky. Jedná se totiž nikoli o evoluci staršího bloku EA 113 (několikanásobný vítěz ankety motor roku), který používal VW v GTI páté generace, ale také Audi v A3 se shodným výkonem 147kW, ale o převrtaný blok motoru 1.8 TSI vyvinutý Audi. Původní "starý" blok EA 113 stále ale používá VW pro Golf R a Scirocco R a Audi pro verzi S3.
P.S. No vidíš a šlo to i bez otočení židle. Nechápu proč bereš v podstatě technickou diskusi tak osobně.
Avatar - white label
12. 5. 2011 11:15
Re: červená tornado
Naopak, 200 PS (GTI5) a 265/270 PS (S3,SciR, GolfR) mají společný základ, jiný základ má novější verze s 210 PS (GTI6).
Máš sice pravdu, že motor 2.0 TFSI pro Audi s podélným uložením s 210PS/350Nm (už od 1500 ot/min.) není jen o jiném naladění řídící jednotky, ale jinak to s těmi zásadními rozdíly trochu zbytečně "hrotíš"... ;-)
Avatar - mustafa
12. 5. 2011 09:40
Re: červená tornado
Pokud nevíš, tak nedělej chytrého. Ty motory se liší dost podstatně. I když je stejnej výkon, ale odlišnej točivej moment, tak u Audi u podélné zástavby má motor uplně jinou hlavu, která disponuje variabilním časováním sacích ventilů a dalšíma věcma, které mají zásadní vliv na výsledný projev motoru. Stejně tak je uplně jiný motor nový TSI 200koní a 240/265koní, který nemaj společný ani blok. Je tam tolik rozdílů, že by si se na židli u počítače, odkud rozdáváš svoje pravdy, 2x otočil dokola.
11. 5. 2011 07:47
Re: VW ako Výborný Wtip
:yes: přesně tak, prodejní čísla mají největší vypovídací hodnotu, kritika produktu od toho kdo ho stejně nekupuje není pro výrobce relevantní.