Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW New Midsize Sedan: Větší než Passat, menší než Phaeton

Ondřej Láník
Diskuze (17)
Příští týden se v Detroitu ukáže nástupce Passatu pro americký trh. Evropa se jej nedočká.

Velké expanzivní plány Volkswagenu se týkají všech klíčových prodejních oblastí světa.

Domácí Evropa je koncernovými značkami obsazena již nyní celkem důkladně, čínský byznys utěšeně roste a jiné to není ani v Indii nebo Rusku. Zapomínat by se však nemělo na Severní Ameriku, která zůstává i přes nedávné ekonomické problémy v regionu jedním z největších odbytišť automobilů.

Volkswagen si toho je vědom, a tak už více než rok víme, že letos má na trh přijít velký sedan konstruovaný pro potřeby a podle vkusu Američanů.

Ta chvíle se přiblížila. Od premiéry modelu, prozatím označovaného pracovním názvem New Midsize Sedan (NMS) nás dělí už jen dny. Oficiálním datem startu bude pondělí 10.1.2011. Místem autosalon v Detroitu.

Na velkou slávu připravuje Volkswagen Američany na svých internetových stránkách. Prozatím je zde přikrytý asi 4,7 m dlouhý sedan, který má v USA a Kanadě nahradit evropskou verzi VW Passat. Tento model je v Americe nabízen stále v předfaceliftovém provedení.

Volkswagen New Midsize Sedan se bude vyrábět v nové továrně Volkswagenu v USA (Chattanooga, Tennessee), spalovací motory budou do USA nejprve importovány, od roku 2013 by měly vznikat v nové mexické motorárně Volkswagenu, jejíž kapacita je naplánována na 330.000 motorů ročně. Velký sedan NMS by měl ročně najít 120.000 až 150.000 zákazníků.

Mimo USA bude od podzimu 2011 v nabídce taky na čínském trhu. S exportem do Evropy se nepočítá.

Hlavními konkurenty mají být prodejně velmi úspěšné modely Toyota Camry, americká Honda Accord nebo například sedan Ford Fusion. V nabídce budou motory FSI a TDI, včetně možnosti dvouspojkové převodovky DSG. Volkswagen předpokládá podíl turbodieselů na celkových prodejích kolem 30 %.

Špionážní snímky zatím jasně ukazují pouze střední část siluety. Design bude ale v každém případě zapadat do schématu, které vymezují aktuální sedany Passat a Phaeton. Důkazem o tom, že před námi je nový sedan, je nedělené sklo v zadních dveřích. V případě Passatu i Phaetonu je sklo ve dveřích rozděleno.

Ondřej Láník
Diskuze (17)
Avatar - JGucci
6. 1. 2011 21:54
Re: Autobild
Ne nepletes....mela take rozvor 2803 mm.
6. 1. 2011 18:21
Re: Autobild
Jestli se nepletu rozvor 2803 měla i první generace Superbu.
6. 1. 2011 17:41
nechcem sklamat potencialnych zaujemcov, ale...
tento pocin vw je sity na us trh t.j. velkost a reprezentativny obal predava - americania nepotrebuju sofistikovane vozy aj tak nepoznaju rozdiel.
toto auto je z hladiska techniky pod passatom a vw velmi dobre vie preco ho nebude ponukat v europe.
kopiruje strategiu napr. toyoty na u.s. trhu kde tzv. nafuknuta camry pod nazvom avalon oslovuje specialne penzistov a starsie rocniky.
toyote a honde v usa tato taktika priniesla a prinasa uspech. vw sa poucil a zacina robit to iste.
6. 1. 2011 12:07
Re: Autobild
tak ono Latitude je sice rozměrově ve vyšší střední tak o generaci zpět, ale jinak třeba motorizace a celkové ponětí ho tam podle mě řadí. Problém není Latitude jako takový, problém je přerostlá střední třída v podobě Mondea, Insignie nebo právě Superbu
Avatar - gld
6. 1. 2011 00:42
Re: Autobild
Tak začni..

Tento americký "počin" by vzhľadom na relatívne nízku cenu a slušné rozmery dobre pasoval do neprémiovej vyššej strednej, kde s výnimkou "muzeálnych" a rebrandovaných francúzov moc rušno nie je.