Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen NILS: Elektrický gullwing z Wolfsburgu

Diskuze (13)
Volkswagen představuje koncept jednomístného elektromobilu určeného pro městskou individuální dopravu.

Městské elektroauto od Volkswagenu zná svou podobu: skutečně je určeno pro jednoho pasažéra. Může jet nejrychleji 130 km/h a na jedno dobití ujede 65 km. Podle údajů vyplývajících ze průzkumů německého statistického úřadu budou tyto parametry stačit většině Němců, kteří dojíždí do města za prací.

Konkrétně – 73,9 % zaměstnanců dojíždí do práce méně než 25 km, 60 % jich k cestám do zaměstnání využívá automobil a 90 % lidí jezdících autem jezdí osamoceně.

Jednomístný interiér znamená zásadní zmenšení karoserie, postavené na hliníkovém prostorovém rámu. Ta je dlouhá jen 3,04 m (o půl metru méně než VW Up!), vysoká 1,2 m a především široká pouhých 0,39 m! Volkswagen tvrdí, že pro jeji architekturu hledal inspiraci u monopostů: řidič sedí před motorem a kola se nachází na lichoběžníkových nápravách volně mimo obrys karoserie.

Hmotnost vozu činí pouhých 460 kg, což má pozitivní dopad na spotřebu energie. Úspory dále podporují úzké pneumatiky s nízkým valivým odporem – vpředu mají rozměr 115/80 a vzadu 125/80 při průměru disku 17 palců.

Pohon zajišťuje elektromotor se špičkovým výkonem 25 kW a stálým 15 kW. Baterie s kapacitou 5,3 kWh je určena k dobíjení z rozvodné sítě. Úplné nabití má při 230 V trvat maximálně dvě hodiny.

Diskuze (13)
6. 9. 2011 17:11
Re: Žádná krása
To určitě ne. Redakce u tohohle uvádí šířku 39 cm... to je trochu zvláštní, když jen v ramenou mám víc. Minimálně galusky něco přidají. Twizy má snad metr a proplétat se s ním dá, nicméně motorka je pořád menší a mrštnější. Co se propustnosti týče, z hlediska legislativy jsou problémy pruhy. Nehledě na rozměr, všechno zabere celý pruh a odstupy určuje rychlost (a kvalita brzdové soustavy). Jestli auto má dva metry na šířku nebo jen jeden metr, na tom moc nezáleží.
6. 9. 2011 17:09
Re: Vive la France
Dveře nejsou hadrové, pokud vím. V základu nejsou žádné, jsou tam jen deflektory. A za příplatek je spodní polovina dveří, je to tedy jako kdybys jezdil stále se staženými okénky (s deflektorem větru). A je pro dva, ale to je pro mě celkem vedlejší, když jezdím sám, jako většina lidí. Zadní sedadlo by mi stejně sloužilo leda jako odkládací prostor.
6. 9. 2011 00:17
Re: Vive la France
Navíc Twizy je pro dva.... Ty "hadrové" dveře buou toto vozítko dost limitovat. Ale pořád je to lepší než nějaký skůtr a za relativně podobnou cenu (když nepočítám čínské prskolety)
Avatar - Ham.
5. 9. 2011 22:00
Re: Žádná krása
No to je přesně ono, obávám se, že toto "ještě" auto prostě zabere stávající pruh stejně jako velké auto a zácpy budou plus minus stejné, na motorce/skutru by ve špičkách byla propustnost dnešních komunikací násobná.
5. 9. 2011 15:01
jedna stopa
Sam jezdim casto do prace na motorce, ale presto uznavam, ze dve stopy maji vyhody tam, kde nejde o zabavu ale o dopravu z A do B. Za spatneho pocasi na kluzke silnici je to nekdy na motorce trapeni. S Twizy nebo i timhle Tvwizy pujde jezdit celorocne.