Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST VW Passat Variant – první jízdní dojmy

Ondřej Šuch
Diskuze (0)
Zavazadelník o objemu 1641 litrů, dva centimetry navíc do výšky a devět centimetrů do délky – takový je Passat Variant ve stručnosti. Jak ale jezdí a jak využitelná je karosérie kombi?

Zavazadelník o objemu 1641 litrů, dva centimetry navíc do výšky a devět centimetrů do délky – takový je Passat Variant ve stručnosti. Jak ale jezdí a jak využitelná je karosérie kombi?

I když jsme před prvním svezením s Passatem Variant vyzbrojeni teoretickými poznatky, povědomím o českých cenách a nejčastějšími dotazy z diskusí pod články o tomto voze, stále visí ve vzduchu jediná, zato zásadní otázka. Bude i ve variantě kombi dominovat Passat svému segmentu tak, jako doposud?

Není to propagandistická otázka – stačí se podívat na prodejní čísla a nadvláda tohoto modelu především ve firemních flotilách je jasná i objektivně. V posledních dvou letech ale kupci znovuobjevili Ford Mondeo nebo například Mazdu 6, jejichž kombi začínaly Passatu šlapat na paty. Jak tedy vypadá „chalupářský“ Passat prakticky?

Karosérie vypadá dospěleji než na fotografiích – záď vozu ve skutečnosti nepřipomíná budoucí Golf Variant prostě proto, že velikost zadního převisu a šířku pátých dveří si nespletete. Oproti poněkud krabicovým tvarům předchůdce je nový Variant opticky štíhlejší a rychlejší. Zásadní podíl na tomto dojmu mají hlavně zužující se okna za C-sloupkem a podélně uspořádané zadní skupinové svítilny. Dynamiku zádě se povedlo uvést do souladu s rozměrným vstupním otvorem zavazadelníku i s výrazným zadním převisem podobně zdařile jako u Fordu Mondeo Kombi.

Po otevření pátých dveří je k zavazadelníku velmi dobrý přístup, skládací a dosti těžké dno pak ukrývá přídavný prostor o objemu 90 litrů, vzniklý absencí náhradního kola. Po vzoru kombi u Audi lemují zavazadelník kolejnice úchytného systému, a i zde je s ním manipulace snadná. Po sklopení sedadel vznikne téměř rovná plocha, přístupná snadno i z bočních dveří.

Jízda se v téměř ničem neliší od sedanu, těžší záď se na neutrálních jízdních vlastnostech neprojevuje. Na dojmech z vozu se více podepisuje celková hmotnost auta, a dobře se tak odlišují jednotlivé motorizace. Optimální volbou pro Passat Variant s velmi „rychlým“ podvozkem je určitě dvoulitrový turbodiesel o výkonu 103 kW, ze zážehových agregátů pak charakteru vozu odpovídá přímovstřikový přeplňovaný agregát TFSI o výkonu 147 kW. Slabší motory uspokojí samozřejmě běžné každodenní nároky také, dynamiku, kterou vzhled vozu slibuje a podvozek bohatě vydrží, ale nenaplní stoprocentně. To není chyba, protože ostatní motorizace vynikají naopak v poměru výkon/spotřeba, a je tedy na kupujícím, jaké požadavky upřednostňuje.

Praktická využitelnost a objem zavazadlového prostoru, společně s jistými jízdními vlastnostmi jsou předpokladem pro vysoký zájem kupujících nejen z konzervativních důvodů.

Ondřej Šuch
Diskuze (0)