VW Passat Variant – první jízdní dojmy

VW Passat Variant – první jízdní dojmy

 
 

Zavazadelník o objemu 1641 litrů, dva centimetry navíc do výšky a devět centimetrů do délky – takový je Passat Variant ve stručnosti. Jak ale jezdí a jak využitelná je karosérie kombi?

Zavazadelník o objemu 1641 litrů, dva centimetry navíc do výšky a devět centimetrů do délky – takový je Passat Variant ve stručnosti. Jak ale jezdí a jak využitelná je karosérie kombi?

I když jsme před prvním svezením s Passatem Variant vyzbrojeni teoretickými poznatky, povědomím o českých cenách a nejčastějšími dotazy z diskusí pod články o tomto voze, stále visí ve vzduchu jediná, zato zásadní otázka. Bude i ve variantě kombi dominovat Passat svému segmentu tak, jako doposud?

Není to propagandistická otázka – stačí se podívat na prodejní čísla a nadvláda tohoto modelu především ve firemních flotilách je jasná i objektivně. V posledních dvou letech ale kupci znovuobjevili Ford Mondeo nebo například Mazdu 6, jejichž kombi začínaly Passatu šlapat na paty. Jak tedy vypadá „chalupářský“ Passat prakticky?

Karosérie vypadá dospěleji než na fotografiích – záď vozu ve skutečnosti nepřipomíná budoucí Golf Variant prostě proto, že velikost zadního převisu a šířku pátých dveří si nespletete. Oproti poněkud krabicovým tvarům předchůdce je nový Variant opticky štíhlejší a rychlejší. Zásadní podíl na tomto dojmu mají hlavně zužující se okna za C-sloupkem a podélně uspořádané zadní skupinové svítilny. Dynamiku zádě se povedlo uvést do souladu s rozměrným vstupním otvorem zavazadelníku i s výrazným zadním převisem podobně zdařile jako u Fordu Mondeo Kombi.

Po otevření pátých dveří je k zavazadelníku velmi dobrý přístup, skládací a dosti těžké dno pak ukrývá přídavný prostor o objemu 90 litrů, vzniklý absencí náhradního kola. Po vzoru kombi u Audi lemují zavazadelník kolejnice úchytného systému, a i zde je s ním manipulace snadná. Po sklopení sedadel vznikne téměř rovná plocha, přístupná snadno i z bočních dveří.

Jízda se v téměř ničem neliší od sedanu, těžší záď se na neutrálních jízdních vlastnostech neprojevuje. Na dojmech z vozu se více podepisuje celková hmotnost auta, a dobře se tak odlišují jednotlivé motorizace. Optimální volbou pro Passat Variant s velmi „rychlým“ podvozkem je určitě dvoulitrový turbodiesel o výkonu 103 kW, ze zážehových agregátů pak charakteru vozu odpovídá přímovstřikový přeplňovaný agregát TFSI o výkonu 147 kW. Slabší motory uspokojí samozřejmě běžné každodenní nároky také, dynamiku, kterou vzhled vozu slibuje a podvozek bohatě vydrží, ale nenaplní stoprocentně. To není chyba, protože ostatní motorizace vynikají naopak v poměru výkon/spotřeba, a je tedy na kupujícím, jaké požadavky upřednostňuje.

Praktická využitelnost a objem zavazadlového prostoru, společně s jistými jízdními vlastnostmi jsou předpokladem pro vysoký zájem kupujících nejen z konzervativních důvodů.

Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy

Toyota uvedla na český trh excentrický crossover C-HR. Za…

Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb

Vstup mezi střední SUV se značce Audi povedl. Q5 ocení…

 




Ojetý Volkswagen Passat B6: TDI není zárukou levného provozu Ojetý Volkswagen Passat B6: TDI není zárukou levného provozu

Volkswagen Passat patří k nejoblíbenějším ojetinám na…

Videotest ojetiny: Volkswagen Passat 2,0 TDI B6 Videotest ojetiny: Volkswagen Passat 2,0 TDI B6

Jaké chyby a nedostatky má předposlední verze v bazarech…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Drum'n'bass a hardcore hvězdy opět spojí síly. Imagination Festival slaví páté výročí

Drum'n'bass a hardcore hvězdy opět spojí síly.…

Festival, který na jednom místě spojil elektronické žánry drum'n'bass, hardcore a jejich příbuzné styly a…

Radnice dala obyvatelům miliony. Ti se teď rozhodují, za co je utratí

Radnice dala obyvatelům miliony. Ti se teď…

Zrušení cyklootočky, vytvoření laviček se záhony nebo opravení sociálního zařízení ve skautské ubytovně. To jsou…

 

iSport.cz

Jak Zlatan pomáhal příchodu Pogby do United? Zlámu ti nohy, hrozil agentovi

Jak Zlatan pomáhal příchodu Pogby do United? Zlámu…

Se Zlatanem Ibrahimovicem nejsou žádné žerty. Fotbalový agent Mino Raiola, který kanonýra Manchesteru United…

Sparta jedná s Libercem o Trpišovském, Guľu nepustí Žilina

Sparta jedná s Libercem o Trpišovském, Guľu nepustí Žilina

Stane se Jindřich Trpišovský novým koučem pražské Sparty? Podle informací iSport.cz zahájila jednání s vedením…

 

Reflex.cz

David J. Peterson pro Reflex: Hra o trůny mě vážně neuživí

David J. Peterson pro Reflex: Hra o trůny mě vážně neuživí

Jeho práce je ve světě televize a filmu zcela výjimečná. Jedná se totiž o jediného člověka v Hollywoodu, který…

Neomarxistka Marksová chce diskriminovat kvůli bezdětnosti

Neomarxistka Marksová chce diskriminovat kvůli bezdětnosti

V nedělní debatě České televize jsem se dozvěděl, že nejen mne, ale všechny bezdětné lidi v této zemi chce…