VW Passat Variant – první jízdní dojmy

VW Passat Variant – první jízdní dojmy

 
 
4.9. 2005 Ondřej Šuch

Zavazadelník o objemu 1641 litrů, dva centimetry navíc do výšky a devět centimetrů do délky – takový je Passat Variant ve stručnosti. Jak ale jezdí a jak využitelná je karosérie kombi?

Zavazadelník o objemu 1641 litrů, dva centimetry navíc do výšky a devět centimetrů do délky – takový je Passat Variant ve stručnosti. Jak ale jezdí a jak využitelná je karosérie kombi?

I když jsme před prvním svezením s Passatem Variant vyzbrojeni teoretickými poznatky, povědomím o českých cenách a nejčastějšími dotazy z diskusí pod články o tomto voze, stále visí ve vzduchu jediná, zato zásadní otázka. Bude i ve variantě kombi dominovat Passat svému segmentu tak, jako doposud?

Není to propagandistická otázka – stačí se podívat na prodejní čísla a nadvláda tohoto modelu především ve firemních flotilách je jasná i objektivně. V posledních dvou letech ale kupci znovuobjevili Ford Mondeo nebo například Mazdu 6, jejichž kombi začínaly Passatu šlapat na paty. Jak tedy vypadá „chalupářský“ Passat prakticky?

Karosérie vypadá dospěleji než na fotografiích – záď vozu ve skutečnosti nepřipomíná budoucí Golf Variant prostě proto, že velikost zadního převisu a šířku pátých dveří si nespletete. Oproti poněkud krabicovým tvarům předchůdce je nový Variant opticky štíhlejší a rychlejší. Zásadní podíl na tomto dojmu mají hlavně zužující se okna za C-sloupkem a podélně uspořádané zadní skupinové svítilny. Dynamiku zádě se povedlo uvést do souladu s rozměrným vstupním otvorem zavazadelníku i s výrazným zadním převisem podobně zdařile jako u Fordu Mondeo Kombi.

Po otevření pátých dveří je k zavazadelníku velmi dobrý přístup, skládací a dosti těžké dno pak ukrývá přídavný prostor o objemu 90 litrů, vzniklý absencí náhradního kola. Po vzoru kombi u Audi lemují zavazadelník kolejnice úchytného systému, a i zde je s ním manipulace snadná. Po sklopení sedadel vznikne téměř rovná plocha, přístupná snadno i z bočních dveří.

Jízda se v téměř ničem neliší od sedanu, těžší záď se na neutrálních jízdních vlastnostech neprojevuje. Na dojmech z vozu se více podepisuje celková hmotnost auta, a dobře se tak odlišují jednotlivé motorizace. Optimální volbou pro Passat Variant s velmi „rychlým“ podvozkem je určitě dvoulitrový turbodiesel o výkonu 103 kW, ze zážehových agregátů pak charakteru vozu odpovídá přímovstřikový přeplňovaný agregát TFSI o výkonu 147 kW. Slabší motory uspokojí samozřejmě běžné každodenní nároky také, dynamiku, kterou vzhled vozu slibuje a podvozek bohatě vydrží, ale nenaplní stoprocentně. To není chyba, protože ostatní motorizace vynikají naopak v poměru výkon/spotřeba, a je tedy na kupujícím, jaké požadavky upřednostňuje.

Praktická využitelnost a objem zavazadlového prostoru, společně s jistými jízdními vlastnostmi jsou předpokladem pro vysoký zájem kupujících nejen z konzervativních důvodů.

Spolupracujeme s TipCars.com
NYT: Putin osobně nařídil vměšování do voleb v USA NYT: Putin osobně nařídil vměšování do voleb v USA

Donald Trump dostal loni v lednu dva týdny před svou…

Komentář Petra Koubského: Google a peníze do kasičky Komentář Petra Koubského: Google a peníze do kasičky

Představte si, že máte na účtu sto tisíc a za nějaký…

Ministerstva marně hledají odborné náměstky Ministerstva marně hledají odborné náměstky

Zatímco vládní ANO a ČSSD přemýšlejí, že by si navzájem…

Vláda chce novelou zákona omezit přístup k informacím o trestním řízení Vláda chce novelou zákona omezit přístup k informacím o trestním řízení

Vládní návrh zákona o zpracování osobních údajů omezí i…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Místo volantu kleště, místo sedačky kyblík. Takové auto zastavili policisté Místo volantu kleště, místo sedačky kyblík. Takové auto zastavili policisté

Jízdu vskutku odvážného řidiče museli řešit dopravní…

Zpátky do alternativní historie. Jak by vypadal retro Prius, Cayenne a další? Zpátky do alternativní historie. Jak by vypadal retro Prius, Cayenne a další?

Umíte si představit Prius navržený Toyotou v 70. letech,…

 



Ojetý Volkswagen Passat B6: TDI není zárukou levného provozu Ojetý Volkswagen Passat B6: TDI není zárukou levného provozu

Volkswagen Passat patří k nejoblíbenějším ojetinám na…

Videotest ojetiny: Volkswagen Passat 2,0 TDI B6 Videotest ojetiny: Volkswagen Passat 2,0 TDI B6

Jaké chyby a nedostatky má předposlední verze v bazarech…

 



 



Blesk.cz

Poslední rozloučení s hercem Glazarem: Troška uvízl v koloně, přišel pět minut po začátku obřadu!

Poslední rozloučení s hercem Glazarem: Troška uvízl…

Herec, jenž v Troškových Kameňácích ztvárnil Matku představenou, Václav Glazar, zemřel na zástavu srdce ve…

Zamrazte si vitamíny na zimu! 6 rad, jak nejlépe uchovat ovoce na vánoční bublaninu

Zamrazte si vitamíny na zimu! 6 rad, jak nejlépe…

Jahod, maliny, rybíz, třešně, borůvky, meruňky… ovoce nepřeberné množství, jenže za pár týdnů bude po sezoně a…

 

iSport.cz

Fantasy fotbalové ligy je tu! Sestav si vlastní tým a hraj o 200 tisíc

Fantasy fotbalové ligy je tu! Sestav si vlastní tým…

Už dnes začne první fotbalová liga. To je výborná zpráva i pro hráče Sazka Fantasy, kteří se mohou těšit na…

Hašek a Hřebík po MS: Musíme se změnit, pak přijde český Hazard

Hašek a Hřebík po MS: Musíme se změnit, pak přijde…

Mistrovství světa skončilo, je čas hodnotit. Trendy, týmy, hráče… Ve speciální debatě iSport TV a deníku Sport,…

 

Reflex.cz

Generál Šedivý: Zastavte migraci než bude pozdě, na Balkáně už jsou znovu buňky islámských teroristů

Generál Šedivý: Zastavte migraci než bude pozdě, na…

Začalo složité období. Bývalý náčelník generálního štábu české armády Jiří Šedivý vidí ve světě zásadní…

Radek Banga z Gipsy.cz přinesl do šapitó Reflexu fóry a politickou nekorektnost

Radek Banga z Gipsy.cz přinesl do šapitó Reflexu…

Že má Radek Banga, šestatřicetiletý frontman kapely Gipsy.cz a král romano hip hopu, dobrý smysl pro humor, se…