VW se spotřebou 1 l/100 km na Qatar Motor Show 2011
S myšlenkou velmi úsporného miniautomobilu koketuje Volkswagen už téměř dekádu. Prvním prototypem litrového auta absolvoval v roce 2002 Ferdinand Piech cestu z Wolfsburgu na výroční tiskovou konferenci do Hamburgu. Ale pak byly plány na výrobu něčeho podobného uloženy k ledu, kvůli vysokým investicím a nepřiměřeným nákladům.
Doba údajně pokročila, technologie na výrobu lehkých a tuhých konstrukcí, výkonných akumulátorů a účinných hybridních soustav jsou dnes mnohem dále a celkové náklady jsou údajně mnohem nižší než před lety, takže výroba auta se spotřebou 1 l/100 km je opět na pořadu dne.
Podle agentury DPA má Volkswagen ještě tento měsíc na Qatar Motor Show 2011 představit novou verzi konceptu litrového auta s názvem Super Efficent Vehicle (SEV). Jeho naftový dvouválec bude propojen s elektromotorem, který bude čerpat energii primárně ze sady lithiových akumulátorů. Ty bude možné dobíjet jak spalovacím motorem za jízdy tak i při stání vozidla ze zásuvky. Nový prototyp má vycházet ze studie Volkswagen L1 (viz fotogalerie pod článkem), která byla k vidění na autosalonu ve Frankfurtu v září 2009.
Tehdy bylo oznámeno, že podobný automobil nevyjede na silnice dříve než v roce 2013. Litrové vozítko se má brzy představit ve vyrobitelné podobě. Termín startu výroby v roce 2013 je prý stále aktuální.
Volkswagen L1: Návrat litrového auta