VW zkoumá praktiky čínských plagiátorů

VW zkoumá praktiky čínských plagiátorů

 
 

Volkswagen má údajně potíže se svým čínským partnerem FAW Group. Ten má nelegálně kopírovat německé převodovky a motory pro své potřeby.

Skutečnost, že čínské společnosti bez svolení kopírují komponenty nebo i celé vozy evropských, amerických a japonských značek není žádnou novinkou. Postižené značky přitom jen ve výjimečných případech toto kopírování přímo napadnou, protože nechtějí narušit rozvoj svých plánů na čínském trhu.

Proti čínským plagiátorům tentokrát podle německého deníku Handelsblatt vyráží německý koncern Volkswagen, který údajně prošetřuje, zda jeho čínský partner FAW Group nelegálně kopíruje a vyrábí převodovky, motory a další komponenty z vývoje VW pro vlastní modely.

Podle neoficiálních informací zástupci koncernu VW odhalili, že FAW Group okopírovala převodovku MQ200, kterou německý koncern montuje do několika modelů značek Audi, Škoda a VW. Tuto převodovku má čínská společnost montovat do svého sedanu Besturn B50 prodávaného v Rusku, kde konkuruje podobně zaměřeným vozům značek Škoda a VW.

Podle deníku Handelsblatt se nejedná o první spor ohledně duševního vlastnictví mezi koncernem VW a jeho čínským partnerem FAW Group. Koncem roku 2010 měli zástupci německé společnosti objevit u FAW Group plány na kopii zážehového motoru EA111 používaného pro celou řadu modelů koncernu VW včetně Pola a Golfu.

V tomto případě mělo dojít k přímé konfrontaci mezi generálním ředitelem Volkswagenu Martinem Winterkornem a jeho protějškem z FAW Group předsedou představenstva Xu Jianyi. Po několikaměsíčním vyšetřování bylo oznámeno, že šlo o chybu inženýra.

S ohledem na spojenectví obou firem byla celá událost utlumena a podle německého deníku má již stát ve městě Čchang-čchun továrna FAW Group na výrobu motorů EA111. Jeden z manažerů koncernu VW, který si přál zůstat v anonymitě, k celému problému uvedl, že motory a s nimi související komponenty vyrobené v Číně mají být vyráběny pouze pro společné projekty VW a FAW Group.

Obvinění ohledně nedovoleného kopírování převodovek přišlo v nepříliš vhodnou dobu, protože Volkswagen již schválil svou investici v hodnotě 14 miliard Eur do roku 2016 na čínském trhu a do roku 2018 chce zvýšit svou roční výrobní kapacitu v Číně na čtyři miliony automobilů.

Důvodem proč si většina zahraničních firem nechá líbit kopírování svých produktů čínským výrobci, je skutečnost, že Čína jim neumožňuje, aby na její půdě působily samostatně a musí zde mít obchodní partnery. S nimi pak sdílejí své projekty, což sebou nese riziko vzniku nelegálních kopií. Nejlepší ochranou je proto v současnosti zajištění co nejvyšší složitosti komponentů, což ovšem nelze vždy využít.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Zetor se drží v zisku, i když prodeje traktorů klesly až o polovinu Zetor se drží v zisku, i když prodeje traktorů klesly až o polovinu

Brněnský výrobce traktorů Zetor Tractors loni hospodařil…

Glosa Jaroslava Bukovského: Korunová spravedlnost Glosa Jaroslava Bukovského: Korunová spravedlnost

Českým dovolenkářům svitla po roce opět naděje…

U tepláren vyrostou velké elektrické baterie U tepláren vyrostou velké elektrické baterie

Spojením baterií s konvenčními generátory elektřiny si…

Praha se snaží stát chytrým městem, připravuje celopražské úložiště dat Praha se snaží stát chytrým městem, připravuje celopražské úložiště dat

Městská firma Operátor ICT chystá celopražské úložiště…

 
 

Přidat názorDiskuse: VW zkoumá praktiky čínských plagiátorů







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

 





 
Porsche Cayenne S – Ferdinand měl pravdu!

TEST: Porsche Cayenne S – Ferdinand měl pravdu!

Dnes 12:51

Porsche Cayenne přijíždí ve třetí generaci a právě esko má být ze současné nabídky žádaným středobodem. Vyzkoušeli jsme jej i s celou řadou příplatkových položek.




Blesk.cz

Klause uvěznil v Alpách sníh. Kalamita mu znemožnila návrat do Prahy

Klause uvěznil v Alpách sníh. Kalamita mu znemožnila…

Exprezident Václav Klaus platí za vášnivého lyžaře. Za zimními radovánkami se proto nyní vydal do rakouských…

Zlý vlk zneužil 274 dětí, zatkli ho ve Venezuele

Zlý vlk zneužil 274 dětí, zatkli ho ve Venezuele

Muž, po kterém pátrala Kolumbie kvůli podezření ze zneužití 274 dětí, byl zatčen ve Venezuele. Zadržený Juan…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Česko-slovenská MEGAbitva je blízko! Terminátor Vémola vyzval Végha

Česko-slovenská MEGAbitva je blízko! Terminátor…

Čeští i slovenští fanoušci MMA si tento střet přejí vidět už dlouho. A možná se brzy dočkají. Karlos Vémola…

 

Reflex.cz

Prezident lhář i

Prezident lhář i "nerušit, kradu". Podívejte se na…

„Miloši, končíme.“ „Miloše, do koše...“ To byla nezapomenutelná davová skandování v listopadu 1989. A k tomu…

Lidovec Bartošek: Kopání do Drahoše Zemanovi škodí, Babiš druhé jmenování premiérem jisté nemá

Lidovec Bartošek: Kopání do Drahoše Zemanovi škodí,…

Druhá vláda s ANO už bez premiéra Andreje Babiše? Podle místopředsedy KDU-ČSL Jana Bartoška je to aktuálně už…