Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zahájení prodeje nové Imprezy v Japonsku

Aleš Jungmann
Diskuze (45)
V Japonsku se již prodává nová generace automobilu Subaru Impreza v provedení hatchback.

Sice stále čekáme na klasickou čtyřdveřovou verzi Imprezy, známe ale specifikace a ceny hatchbacku na japonském trhu. Zatím se v materiálech výrobce neobjevilo STi, jehož oficiální představení je očekáváno letos na frankfurtském autosalonu. Víme ale již, že zatímco Evropa dostane zřejmě STi pouze jako hatchback, v USA si budou moci vybrat z obou karosářských variant. Další zprávou je to, že verze WRX dost možná zmizí z nabídky pro evropské kupce a nahradí ji levnější verze modelu STi.

Verze hatchback, která je již na japonských ostrovech v prodeji, má vnější rozměry 4415×1740×1475 mm , stopový poloměr otáčení 5,3 m a rozvor 2620 mm. Všechny verze jsou schváleny pro přepravu pěti pasažérů a disponují benzinovými agregáty typu boxer. Na naftu si ještě počkáme, konkrétní číselné údaje budou zřejmě představeny až ve Frankfurtu. Světová premiéra sice proběhla letos v Ženevě, tam jsme se ale od představitelů Subaru dozvěděli pouze to, že prý jezdí velmi dobře. Časem je klidně možné, že se kromě Forestera a Legacy dostane i do Imprezy.

Podívejme se ale blíže na pohonné jednotky. Vypadá to, jakoby techniky v Subaru bavilo vymýšlet spoustu variant svých agregátů. Známe motory pro americký trh (viz. starší článek Subaru Impreza zatím jen pro Ameriku ) a když se podíváme na nabídku motorů pro japonský trh zjistíme, že společného toho tedy moc nemají. V Japonsku se prodává nejslabší Impreza s atmosférickým motorem o zdvihovém objemu 1,5l , která podává nejvyšší výkon 81 kW (110 k) při 6400 ot./min. a nejvyšší točivý moment má hodnotu 144 Nm při 3200 ot/min. Silnější verze s taktéž atmosféricky plněným agregátem, tentokráte o zdvihovém objemu 2,0l, nenabízí jako jediná ze tří zatím představených variant japonských motorů variabilní časování ventilů AVCS a maximální výkon je průměrných 103 kW (140 k) při 5600 ot./min. a točivý moment dosahuje svého maxima 186 Nm při 4400 ot./min. Jako poslední si představme S-GT, čili takové japonské WRX, jehož výkonnostní parametry vypadají slibně. Nová generace totiž posilnila a S-GT dokáže nyní vymáčknout z objemu 1994 kubických centimetrů maximální výkon 184 kW (250 koní) při 6000 ot./min. To by samo o sobě nebylo kdovíjak světoborné, kdyby vrchol točivého momentu 333 Nm nepřicházel již při 2400 ot./min. Emise CO2 by měly u tohoto motoru být na velmi přijatelné hodnotě 179 g/km. Informace ohledně verze STi zatím nejsou známy, máme se ale dle všeho na co těšit.

Všechny modely mají nádrž na 60 litrů paliva a ke všem (včetně S-GT) je možné si objednat čtyřstupňovou automatickou převodovku místo standardní pětistupňové manuální. Tak jako ostatní Subaru jsou Imprezy čtyřkolky, avšak výjimka se najde. Verzi s motorem 1,5 lze na přání objednat i s pohonem pouze předních kol, což srazí cenu v přepočtu o 35,000,- Kč. Tím se dostáváme k další zajímavé kapitole a tou jsou ceny na japonském trhu. Nejlevnější Impreza s nejslabším motorem 1,5l a pohonem pouze předních kol stojí v přepočtu 256,000,-Kč, zatímco zatím nejsilnější verze S-GT s optickým paketem stojí přepočteno na českou měnu 445,000,- Kč včetně daně. Nezbývá nám než Japoncům závidět nízké ceny domácích vozů.

Aleš Jungmann
Diskuze (45)
15. 6. 2007 14:04
Re: Preboha NIEEEEEEEEEEEEE... Len toto nie...
:yes:
15. 6. 2007 14:03
Re: Impreza sti 2008
ano sorry :*)
15. 6. 2007 06:47
Impreza.....?
Mam pocit, ze z divokeho byka ostava len meno. Na mna z tohto hatchbacku priam krici evidentna snaha podobat sa na BMW, tvar bocneho prelisu, zadne svetla. Interier fajn, je svojsky, ale k sportovemu looku mi nejak nepasuje.Akoby sa u Subaru rozhodli opustit triedu individuality a zapadnut medzi plebs. Voci starsim generaciam neslane, nemastne. Starsie Imprezy boli mozno skarede, ale boli to osobnosti, ktore sa nedaju na ceste prehliadnut, toto nema ani cici ani rici... ;-\
Avatar - SpiderJ
14. 6. 2007 15:14
Re: Reklama
No právě... má tam bejt týpek v helmě a závodních botech s obrovskym flekem na kombinéze >:-[]
Avatar - SpiderJ
14. 6. 2007 14:05
Haloo, Imprezo?!
TO jsi ty?..tak oni Ti to nakonec udělali?! Holka moje modrolaká, zlatokolá..víc si se mi líbila s interiérem, který mi připomínal zběsilá devadesátá léta, kdy auta měla štávu, byla nebezpečná, řvala, kousala, kopala, syčela a s exteriérem satanáše, kterej sliboval, že na okresce slupne všechny trapné kuláté buclaté Fábie,Golfy,Focusy. Ne, nikdy jsi nebyla krásná,to bych lhal, ale vždycky když vyšel tvůj nový model jsem v Tobě poznal Tvojí duši. Ted mi promin, ale kdyby z tebe sundali znak s hvězdami, nikdo nepozná, že jsi to Ty.. :'-( A ted odejdi, nechci tě vidět.... Vrat se jako verze STI a ukaž mi svými zlatými koly a křídlem (co zase bude tak krásně provokovat taxikáře na Pavláku až jim z passatů budou saze lítat) že jsi hodná být pořád součástí mých myšlenek před spaním ;-) ;-)