Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tohle je nový Zetor. Není to traktor, ale armádní speciál!

David Bureš
Diskuze (9)

Brněnský výrobce zemědělské techniky již pár let pracuje i na armádních speciálech. Nyní je jeden z nich hotov.

Značku Zetor si spojíme hlavně s traktory (které jí ostatně daly i část názvu), od roku 2014 je ale její součástí také dceřiná společnost Zetor Engineering zabývající se vývojem armádní techniky. A ta nyní představuje svůj koncept Gerlach, obrněné taktické vozidlo s pohonem všech kol, které debutuje na veletrhu obranné techniky IDEB 2018 v Bratislavě.

Konkrétně se jedná o 5,65 metru dlouhé, 2,5 metru široké a 2,5 metru vysoké vozidlo s rozvorem 3,6 metru, které v závislosti na verzi uveze až šest osob. Ty přitom mají být v relativně pohodovém prostředí, firma hovoří o využití speciálních protihlukových a antivibračních materiálů.

Gerlach navíc posádku zvládne provézt i hodně náročným terénem. Nový Zetor má vyjet 70% stoupání nebo se brodit až 1,2 metru hlubokou vodou. Překoná i půlmetrovou kolnou překážku nebo přejede přes 0,9 metru dlouhý zákop.

O pohon konceptu se stará blíže nespecifikovaný motor o výkonu 240 kW, který je spárován s šestistupňovou automatickou převodovkou. Ten až 12,5 tuny vážící vůz zvládne rozpohybovat až na 110 km/h, přičemž jeho palivová nádrž o objemu 220 litrů mu umožní ujet až 800 kilometrů bez nutnosti dotankování.

Základem vozu je rámová konstrukce s nezávislým odpružením. Samozřejmostí je modulární pancéřovaná ochrana kabiny (stupeň ochrany STANAG 4569 Volume 3), kterou vedle přídavného modulárního pancéřování chrání i dvojitá podlaha se speciálním protiminovým štítem ve tvaru písmena V (STANAG 4569 Volume 2 level 2a, 2b, volitelně 3a, 3b). Ve výbavě dále nechybí ani dofukování pneumatik, zbraňový systém je otázkou konkrétní objednávky. V tomto ohledu má každopádně vůz reflektovat aktuální požadavky armádní klientely.

Koncept Zetor 4x4 Gerlach je dílem dva roky trvajícího vývoje, na němž spolupracovali další partneři, blíže nespecifikovaní renomovaní evropští výrobci. Výrobce na vozu vyzdvihuje jednoduchou obsluhu, spolehlivost a nízké servisní náklady. Také cena má být na poměry těchto speciálů nízká, Zetor 4x4 Gerlach je nabízen od 398.000 eur (cca 10,17 milionu korun).

David Bureš
Diskuze (9)
29. 5. 2019 14:33
GERLACH
ARMÁDA HO ASI NEKOUPÍ ?????ASI DOSTANE DALEKY VYŠÍ PROVIZI ZE ZAHRANIČÍ ?????!!!FUJ JDU BLÍT !!
17. 5. 2018 12:42
Re: Stroj pro vrahy
Zase nějakej pseudohumanista 8-s
17. 5. 2018 09:52
Zmatek
Ad Scarab : AČR už skoro žádná Humvee nepoužívá a nikdy za ně neplatila nic než servis a palivo.

Obecně : pro toto auto už v AČR není prostor. Lehké vozidlo je pokryto Iveco LMV, těžší vyřešil Titus a v záloze stojí rovněž domácí Vega, a tomuto Zetoru - převzatému bůhví odkud - konkuruje spíš už zavedený Perun, rovněž od SVOS Přelouč. Takže už proboha nepořizovat nic dalšího!
Avatar - fOE
17. 5. 2018 07:34
Re: malý Titus
Vlastni vyvoj je spis nepravdepodobny, jen otazka od koho to (nebo casti toho) nakoupili.
Avatar - rokyta.p
16. 5. 2018 22:52
malý Titus
Vývoj neprobíhal pro srandu králíkům. Něco s tím mají za lubem. Balistickou ochranu nezhodnotím, ale výsledek se mi líbí. Menší praktický brácha od Tatry Titus :yes: