Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zotye X7: Další nestoudná čínská kopie, tentokrát VW Tiguan

Michal Fokt
Diskuze (28)
Čína už má celou řadu automobilek, které se po stránce designu vydaly svou vlastní cestou. Ale i ty, které se opětovně nerozpakují vykrádat cizí nápady.

Autoprůmysl v Číně se rozhodně vyvíjí nejen co se týče techniky, která se přibližuje té ve zbytku světa, ale i po stránce designu. Po letech, kdy tamní produkty nebyly ke koukání, se postupně začaly objevovat i vydařenější projekty, ale jako mnohem jednodušší se jevilo inspirovat se tím, jak se auta navrhují (zejména) v Evropě. Pak stačilo jen lehce pozměnit par detailů (většinou nikoli k lepšímu) a bylo hotovo.

Dnes už je situace jiná - většina tamních automobilek má svá designcentra, v nichž se to jen hemží známými jmény z Ameriky a Evropy, ale ani to nenutí jisté značky měnit své zvyky. Zářným příkladem je značka Zotye, patřící firmě Shenyang-Mitsubishi. Ta "proslula" kopií Audi Q5, kterou si dokonce nechala patentovat(!) a také klonem modelů Audi Q3 a také "inspirací" Porsche Macan.

Značce Zotye to zjevně dobře funguje a nehodlá tedy spravovat co není rozbité. Teď se jim zalíbil Volkswagen Tiguan a co myslíte - maj ho tam! X7 se od svého vzoru liší víceméně pouze maskou chladiče, ale ani v tomto případě nenechali nic náhodě - tu ukradli pro změnu z konceptu Volkswagen Cross Coupe GTE, což je něco, na co neměli ve Wolfsburgu kuráž. Patentovou ochranu očekáváme každým dnem...

Zotye X7 dostane do vínku tři benzinové turbomotory, 110kW patnáctistovku, 125kW osmnáctistovku a 140kW dvoulitr. Trošku paradoxní je, že tiguana lze v Číně koupit pouze se 110kilowattovou 1.4 TSI, takže papírově ho "Číňan" dokonce převálcuje.

Michal Fokt
Diskuze (28)
10. 8. 2016 20:43
Re: By
jasne, vzdyt uz jsem ti psal, jsem si rozsvitil, ale kdyz to u vw kopirovali, tak meli asi zhasnuto, tu mrizku teda silne netrefili... jestli oni nevychazeli rovnou z ty stodvacitky jako ty rumuni, vid?
Avatar - petr164
10. 8. 2016 10:06
chvála kopírování
V poloiteligentní, polovzdělané a polotvořivé globální populaci by byl zázrak, kdyby kopírování nebylo tak rozšířeno. Kopírují se ekonomické poučky, lidské chování, výrobní postupy či konstrukční prvky a mnoho a mnoho dalšího bez ohledu na to, zda je vzor vůbec tím nejlepším i pro prostředí kopírujících, co stojí za to kopírovat. Tiguan bych nekopíroval, protože výše uvedenou podmínku nesplňuje, sám je kopií předchozích řešení. Kdž jej zkopírují Číňané, je to jejich svaté právo již proto, že VW tam má fabriku. Ještě nějaké pindy o nestoudnosti?
9. 8. 2016 20:55
Re: By
ty blaho, ted jsem si rozsvitil - a fakt! hele dva svetlomety, jeden vlevo, druhy vpravo a uprostred mrizka!!! no teda nemci kopirujou od rumunu, to je hruza!

... i to logo maj oba uprostred!
9. 8. 2016 20:47
Re: Kopírování is over....
samozrejme, ze kopirovani v cine (obecne) je problem, ale jak pises, meni se to. ten problem spociva hlavne ve vzajnem kulturnim chapani. nekde jsem cetl pojednani na toto tema, kde byla popsana cinska mentalita, ktera kopirovani bere jako dukaz schopnosti dotycneho cloveka/skupiny vytvorit stejne dobry vyrobek. v evrope (a obecne na zapade) na to mame proste jiny pohled. ja to rozhodne nebudu hodnotit jako klad, a je zcela evidentni, ze pro v clanku uveden cinske vozidlo, byl vstupem tiguan. nicmene uz jen ten fakt, ze bude auto vybeveno zcela odlisnymi motory dava tusit, ze ta vnejsi podoba je to nejmene podstatne na celku jako takovem. patrne pajsĺbude komplet jiny. uprimne, je mi to jedno. omtiguanu budu do budoucna uvazovat, o tomto nikoliv (nejen proto, ze se to u nas snad ani neda koupit, i kdyby to tu melo zofiko prodej, nechtel bych to).

jinak cinani samozrejme technologicky posiluji a snazi se dohnat zapad (vcetne automobilismu) a je to jedine dobre.
9. 8. 2016 20:43
Re: By
...bud si kup bryle nebo se nad sebou zamysli >:D ale ani jedno asi nepomuze ze škodovkáři >:D