Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

10 nejočekávanějších novinek ženevského autosalonu 2017

David Bureš David Bureš 28. 2. 2017 • 17:41
33
28
Zobrazit náhledy (33)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Ani na letošním ženevském autosalonu nebude chybět množství nových sportovních a supersportovních aut. Těšit se ale můžeme i na novinky běžné produkce.

Letošní ročník ženevského autosalonu je již za dveřmi, jedna z nejdůležitějších přehlídek automobilového světa startuje již příští úterý, 7. března. Přestože autosalony už netáhnou jako kdysi, na ženevském výstavišti Palexpo toho bude spoustu zajímavého k vidění i letos.

Podle organizátorů se můžeme těšit na 148 světových a evropských premiér, které představí nejen velkovýrobci konvenčních aut, ale také menší výrobci superaut nebo ryzí malovýrobci speciálů. Mezi takové unikáty bude patřit třeba první vysokovýkonný vůz značky Tata, nové Pagani Huayra Roadster nebo snové auto pro dvojnásobného šampiona Formule 1 Emersona Fittipaldiho navržené karosárnou Pininfarina. Tyhle vozy sice budou nepochybně budit pozornost, jaká auta ale budou ta vůbec nejsledovanější? Vybrali jsme 10 novinek nadcházejícího ženevského autosalonu, které jsou podle nás nejzajímavější.

Alpine A110

O oživení francouzské sportovní značky Alpine se hovoří několik let, hlavně poté, co byla v roce 2012 oznámena spolupráce mezi jejím majitelem, automobilkou Renault, a Caterhamem v oblasti vývoje nového sporťáku. Mezitím byla dohoda mezi oběma značkami zase zrušena, a tak Renault vyvíjel nový vůz značky Alpine sám. Na letošním ženevském autosalonu konečně uvidíme výsledky jeho prací. Jasné je, že se bude jednat o lehoučký sporťák, který svým jménem i retro vzezřením bude odkazovat na slavný model Alpine A110 z šedesátých let. V útrobách bude patrně pracovat přeplňovaná zážehová osmnáctistovka, která vozu umožní zrychlit z 0-100 km/h za 4,5 sekundy.

Ferrari 812 Superfast

Ženevský autosalon je vždy přehlídkou zajímavých novinek z řad sporťáků a superaut a nejinak tomu bude i letos. Nejvíce návštěvníků bývá v okolí stánku Ferrari, které se u ženevského jezera letos bude prezentovat modelem 812 Superfast. Tento nástupce F12berlinetta je podle některých názorů posledním vozem značky bez hybridního pohonu. Atmosférický dvanáctiválec dvoumístného kupé je naladěn na 588 kW (800 koní), díky němuž novinka zrychlí z 0-100 km/h za 2,9 sekundy a jede více než rychlostí 340 km/h. Specialitou auta je i natáčecí zadní náprava.

Ford Fiesta

Nová generace Fordu Fiesta, jednoho z nejprodávanějších aut v Evropě, se světu ukázala již loni v listopadu, až na letošním ženevském autosalonu si jí však bude moci prohlédnout i široká veřejnost. Nový malý hatchback se navíc představí ve vrcholné formě Fiesta ST. Ta si nadále uchová třídveřovou karoserii, pod kapotou však bude mít nový přeplňovaný tříválec 1.5 EcoBoost s vypínáním válce! Motor naladěný na 147 kW a 290 N.m má vozu umožnit vystřelit z 0-100 km/h za 6,7 sekundy. V Ženevě ale budou k vidění i běžné varianty, malý ford se vedle toho představí také v „terénní“ variantě Active a luxusním provedení Vignale.

Hyundai i30 kombi

Hyundai postupně představuje novou, třetí generace kompaktního modelu i30 vyráběného v Nošovicích. Loni v Paříži jsme viděli nový hatchback, který se už od ledna prodává, v Ženevě bude představeno kombi. To nabídne siluetu inspirovanou Mercedesem CLA a záď podobnou Kie Optima SW, v jejíž útrobách se ukrývá zavazadelník o objemu 602 litrů. Kombík přebírá techniku z hatchbacku, což znamená použití bohaté bezpečnostní výbavy (autonomní nouzové brzdění, adaptivní tempomat, automatické přepínání dálkových světel, čtení dopravních značek) nebo přeplňovaného benzinového tříválce. V Ženevě možná uvidíme i hot hatch i30 N, který se začne vyrábět v polovině roku.

McLaren P14

Po krátké epizodě s Mercedesem se McLaren v roce 2010 opět stal samostatným automobilovým výrobcem, který postupně na trh uvedl tři modelové řady. Letos zahajuje jejich mezigenerační obměnu, která má dokázat, zda se McLaren může zařadit mezi zavedené výrobce supersportů. Jako první na trh přijde nástupce modelu 650S s interním označením P14, kterého poprvé uvidíme právě v Ženevě. Novinka přijede s kompletně novou technikou, základem bude nový karbonový monokok, o pohon se postará nově vyvinutý čtyřlitrový osmiválec twin-turbo, který nahradí stávající 3,8litrový osmiválec s dvěma turby. Zásadně se promění i vzhled auta.

Mitsubishi Eclipse Cross

Mitsubishi na posledních ženevských autosalonech obvykle prezentovalo jen koncepty naznačujícími jeho budoucnost. Letos se ale tato budoucnost konečně stává přítomností, protože Mitsubishi v Palexpu konečně představí očekávaný sériový vůz vyplňující mezeru mezi ASX a Outlanderem, SUV-kupé nazvané Eclipse Cross. Automobil bude chtít bojovat výrazným designem podobně jako Toyota C-HR a hlavně novou technikou. Vedle osvědčeného vznětového čtyřválce o objemu 2,2 litru, nově kombinovaného s osmistupňovým automatem, bude k dispozici i nově vyvinutá benzinová patnáctistovka s turbem a přímým vstřikováním.

Opel Insignia

Nadcházející ženevský autosalon bude místem výstavní premiéry druhé generace Opelu Insignia, jejíž vzhled výrobce poprvé ukázal ještě před koncem loňského roku. Vedle pětidveřového modelu uvidíme v Ženevě i kombík, zatímco první nese přídomek Grand Sport, druhý Grand Tourer. V obou případech se však můžeme těšit na povedenou příď inspirovanou konceptem Monza nebo nový zážehový motor 1.5 Turbo. V souvislosti s Opelem pak nesmíme zapomenout ještě na jednu novinku. Spekuluje se o tom, že v Ženevě bude oznámeno, jak dopadlo jednání mezi General Motors a PSA o prodeji Opelu. Už příští týden se tak můžeme dozvědět, zda se německá značka z Rüsselsheimu nestane součástí francouzského koncernu.

Toyota Yaris GRMN

Toyota se letos vrátila do světa mezinárodního šampionátu v rallye ve velkém stylu. V prvním závodě letošní sezony Yaris WRC pilotovaný Jari-Matti Latvalou skončil druhý, aby v druhém závodě dojel první. Zkušenosti z vývoje závodního speciálu chce japonská automobilka využít i v sériové výrobě, výsledkem čehož bude nový hot hatch Yaris GRMN (Gazoo Racing Masters of the Nurburgring). Ten použije v dnešní době neobvyklý motor – kompresorem (!) přeplňovaný čtyřválcem o objemu 1,8 litru (!), který bude naladěn na více než 210 koní (150 kW).

Volkswagen Arteon

Jestliže na podzim Volkswagen představoval v Paříži konzervativně laděný modernizovaný Golf, v Ženevě se na své poměry odváže. Představí totiž sportovně střižený fastback Arteon, který se stane nástupcem někdejšího (Passatu) CC. Nové jméno odkazuje na fakt, že se novinka na rozdíl od předchůdce více odliší od výchozího Passatu – příď bude zcela jiná. Bude mnohem výraznější než u Passatu, přičemž se inspiruje řešením z konceptu Sport Coupe Concept GTE. Na evropských trzích bude vůz hrát roli vlajkové lodi značky, což naznačí bohatou výbavu na úrovní aut prémiových značek.

Volvo XC60

Volvo pokračuje v mezigenerační výměně své modelové řady, když v Ženevě přijde řada na druhou generaci XC60, aktuálně nejprodávanějšího modelu švédské značky. Nová XC60 naváže na design XC90 a S90/V90 se světlomety tvořenými tzv. Thorovým kladivem, oproti XC90 se však dočkáme sportovnější siluety. Jak je pak u Volva zvykem, novinka bude myslet na bezpečnost, což v tomto případě bude znamenat nový systém vyhnutí se kolizi. Jestliže aktuální systémy umí srážce se vyhnout (případně ji minimalizovat) brzděním, XC60 má zvládnout překážku objet. Tento asistent řízení bude spolupracovat i s hlídáním mrtvého úhlu – v případě nebezpečí srážky se auto samo stočí zpět do svého jízdního pruhu.

A co nabídne Škoda?

Ženevský stánek značky Škoda letos patrně nebude patřit mezi ty nejobletovanější, o žádné horké novince se nemluví (nový yeti uvidíme až na podzim), český návštěvník na něj ale nepochybně zamíří. Už jen proto, že si zde poprvé bude moci detailně prohlédnout modernizovanou octavii se čtyřokokou přídí, modernějším interiérem a rozšířeným rozchodem zadních kol. Vystaven zde bude i faceliftovaný rapid s lehce upravenou přídí a tříválcem 1.0 TSI pod kapotou nebo nové deriváty kodiaqu – sportovně střižený SportLine a na terén zaměřený Scout. Důležité škodovácké novinky se ale přesto v Ženevě můžeme dočkat. Nezapomeňme na to, že Škoda po únorovém odchodu Jozefa Kabaně postrádá šéfdesignéra, a tak ženevský autosalon může být vhodným místem pro představení Kabaňova nástupce.

Co dalšího uvidíme na ženevském autosalonu 2017?
Značka Model
Alfa Romeo Stelvio
Audi RS 3 Sportback
Bentley Continental Supersports
BMW 5 Touring
Citroën C-Aircross Concept
Dacia Logan MCV Stepway
DS 7 Crossback
Italdesign "Special car"
Kia Stinger
Land Rover Range Rover Velar
Mazda CX-5
Mercedes-Benz E kabriolet
Nissan Qashqai (fl)
Opel Crossland X
Pagani Huayra Roadster
Peugeot Instinct Concept
Pininfarina Fittipaldi EF7 Vision Gran Turismo
Renault Captur (fl)
Subaru XV

Související články

Témata
2. 3. 2017 12:14
Jeep
a nikde sa nepise ze tam bude novy Jeep Compass....
Avatar - Emel
2. 3. 2017 08:54
Re: Alpine
Podepisuju :-)
Avatar - JiVi
1. 3. 2017 11:41
Yeti
proc mam cekat na Yetiho, kdyz ho maji u kazdeho prodejce Seatu s nazvem Ateca?
1. 3. 2017 09:03
Re: hm
No, na Škodovku se nechytá... ta je nejlepší v celém známém vesmíru :-!
1. 3. 2017 08:47
Re: hm
A co na to Magister..?