Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Abarth v Ženevě

David Bureš
Diskuze (0)
Abarth do Ženevy nepřivezl žádný nový model, představil zde ale manuální pětistupňovou převodovku pro Abarth 500C.

Abarth do Ženevy nepřivezl žádný nový model, představil zde ale manuální pětistupňovou převodovku pro Abarth 500C a několik nových verzí svých současných modelů. Studenti z turínské fakulty designu IED pak na autosalonu vystavovali studii sportovního elektromobilu.

Největší pozornost na sebe upoutala studie Abarth Scorp-Ion, vytvořená studenty turínské fakulty designu IED (l’Istituto Europeo di Design). Pohon sportovního elektromobilu obstarávají čtyři elektromotory, jeden pro každé kolo. Energii jim mají dodávat lithium-iontové baterie.

Na stánku Abarthu se v Ženevě dále předvedly upravené Fiaty, které byly představeny již v minulosti. Italská firma opět ukázala Abarth 695 Tributo Ferrari, tentokrát zastoupené v modrém laku Abu Dhabi a šedé Titanium. Abarth má v plánu v letech 2010 až 2013 vyrobit limitovanou sérii 1695 kusů tohoto modelu.

Znovu prezentovány byly i kity Esseesse a to především prostřednictvím modelu 500C. Motor 1,4 T-Jet s tímto kitem posílí ze 103 kW (140 k) na 117 kW (160 k). Pro otevřenou pětistovku bude Abarth alternativě nabízet také manuální pětistupňovou převodovku.

V Ženevě se Abarth znovu pochlubil i školní formulí Formula Aci-Csai-Abarth, pro kterou byl v loňském roce poprvé vypsán značkový pohár. Formuli pohání čtyřválec 1,4 Turbo o výkonu 132 kW v 5500 min-1 a vrcholu točivého momentu 250 Nm v 3500 min-1.

David Bureš
Diskuze (0)