Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Abarth se možná vrátí do WRC. Se 124 Spider!

Michal Fokt
Diskuze (21)
FCA se chystá posílit také image své malé sportovní značky Abarth. Logo se štírem ponese ostrá verze crossoveru 500X a zvažuje se také vstup do rallye se 124 Spider.

Nejmenovaný zdroj zevnitř automobilového koncernu FCA informoval Automotive News, že by se značka Abarth měla vrátit do motorsportu, konkrétně rovnou do vrcholné rallyové soutěže WRC a přestože by se po vzoru Mini přímo nabízelo marketingové využití crossoveru 500X, mělo by se tak stát s autem, které daleko více odkazuje na slavnou minulost italské značky - hardtop verzí roadsteru 124 Spider! A nejedná se o nijak vzdálenou budoucnost, mělo by k tomu dojít už v sezoně 2017. To budou muset s vývojem docela přichvátnout, pokud chtějí něco zajíždět, konkurence teď bude hodně tvrdá...

Tím ovšem pozitivní zprávy ohledně Abarthu nekončí. Šéf značky Paolo Gagliardo oficiálně oznámil, že příští rok bude mít Abarth nový model - výkonnou verzi malého crossoveru 500X. Tedy přesněji řečeno spíše výkonné verze. Proslýchá se, že by Abarth 500X měl dostat motor 1.4 MultiAir ve specifikacích se 119 a 142 kW a také topmodel s více než 200 koňmi (147 kW).

Musíme jen doufat, že to nebude ve střednědobém horizontu jediná novinka Abarthu, rok 2017 by mohl být docela vhodný pro toužebně očekávaný výkonnější 124 Spider se samosvorem, nemyslíte? To už by bylo docela sympatické portfolio modelů, u něhož by dávalo smysl plánované rozšíření počtu dealerství ze současných 300 na více než 750. Abarthu se letos daří, mohl by dosáhnout hranice deseti tisíc prodaných vozů, tedy zhruba dvojnásobku oproti roku 2014.

Michal Fokt
Diskuze (21)
Avatar -
anonym
7. 12. 2015 15:53
Re: Nadpis
124 rally nikdy nejezdily jinak, než jako hardtop (což dnes samozřejmě nelze, takže je každému jasné, že jde o kachnu).
Avatar -
anonym
7. 12. 2015 15:52
JAKO V S2000?
Fiat je nejúspěšnějším koncernem v MS rally všech dob. O tom žádná.
Ale po cirkusu, který předvedli v S2000 už asi ani největší snílek nevěří, že italský management kdy vytvoří cosi smysluplného.
Připoměňme si ve zkratce:
první titul v nově vyhlášené třídě S2000 získal Abarth. Další sezonu dominoval Peugeot a Abarth musel připravit nový podvozek. Ani s ním se moc nedařilo, i když spíš šlo o defekty a havárie, než o techniku. Poté udělali několik zásahů na motoru, který se stal zoufale nespolehlivým, načež homologovali zcela nový motor, s nímž okamžitě 2 soutěže vyhráli a ...
... a zabalili to.
Tomu říkám efektivně vyházené peníze oknem! Na to musí mít u Fiatu skutečné superodborníky!
28. 11. 2015 22:17
Další variace
Snad se tomuto modelu nepoštěstí toho, co potkal novou Pětistovku, a to variace X, L a L Living...
Avatar - wakantanka
28. 11. 2015 20:23
Re: Abarth
no na toho som popravde zabudol >:D :yes:
27. 11. 2015 13:46
Re: Abarth
Byl to Pilippe Bugalski na předokolce Xsara Kitcar. ;-)