Akční škodovky: Nejluxusnější byla tato Felicie!
Po nápaditých akčních favoritech a formanech pokračovala v této chvályhodné tradici i felicia. Největšího přepychu se dočkala rok po premiéře – kůží čalouněným interiérem se pochlubilo jen 3806 vozů.
Sté výročí založení si Škoda v roce 1995 připomněla stylově. A přestože její tehdejší nabídku reprezentoval jediný model, úkol zvládla bravurně. Omezenou sérií vzdala hold zakladatelům. Lidový vůz se prezentoval temně modrým metalickým lakem s perleťovým efektem. Vůbec poprvé se sériová škodovka dočkala i lakovaných nárazníků a krytů zrcátek, skvostné byly lité disky v retro designu.
To hlavní ale na zájemce o vlajkovou loď čekalo po otevření dveří. Poprvé v novodobých dějinách se totiž posádka usadila do kožených sedadel! Kůže se stala i hlavním obkladem dveřních výplní. Výbava tomu odpovídala – cestující nebyli ochuzeni o čelní airbagy, elektrické seřizování zrcátek ani vyhřívání sedadel. Navíc je před nechtěným smykem chránilo ABS.
Krásné palubní desce vévodilo špičkové autorádio Blaupunkt Casablanca s šesti paměťmi stanic, přehrávačem kazet a RDS. A především s kódovací přístupovou kartou, která majiteli dodávala na důležitosti. O rok později se tentýž přístroj stal drahým příplatkem u octavií. Řidič nejdražší felicie se dotýkal výhradně kožených segmentů a ještě většího bohatství si užíval v modelu Combi. Ten byl vždy osazen zážehovou šestnáctistovkou z koncernu Volkswagen, krátký hatchback poháněla „jen“ silnější z českých hliníkových třináctistovek.
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!