Alfa Romeo chce vsadit na pohon zadních kol
Alfa Romeo v posledních letech často mluví o svých plánech, skutečně realizovaný vůz je však zatím jen jediný – sporťák 4C. Nové plány budou patrně znamenat další odložení chystaného sedanu střední třídy.
Britský magazín Car zjistil, že Alfa Romeo chce v příštích letech vsadit pouze na modely s pohonem zadních nebo všech kol. To znamená, že MiTo a Giulietta nakonec zůstanou bez nástupců – pohon zadních kol totiž u takto malých aut není příliš reálný.
Zadokolkou už má být plánovaný sedan střední třídy nazývaný Giulia, který díky tomuto řešení bude svými jízdními vlastnostmi více konkurovat BMW řady 3 nebo Mercedes-Benzu třídy C. Nejmenovaný zdroj časopisu Car přiznal, že design je sice důležitý, nutná je však i dynamika a radost z jízdy.
O pohonu zadních kol se v minulosti již spekulovalo, spíše se však počítalo s tím, že Giulia použije platformu z menší Giulietty.
Kvůli změně koncepce se však Giulia opět opozdí, na trh by měla (snad již definitivně) přijít v roce 2015. Giulia se přitom již několikrát opozdila, například kvůli tomu, že šéf koncernu Fiat Sergio Marchionne nebyl spokojen s návrhem jejího vzhledu.
Základem automobilu má být nová modulární platforma, která se má chlubit krátkými převisy a dlouhým rozvorem. Také má nabídnout nízkou hmotnost, aby se o Alfách neříkalo, že jsou baculaté. V nabídce pro Giuliu se pak s největší pravděpodobností objeví šestiválce z Maserati Ghibli nebo osmistupňový automat ZF.
Nová platforma bude vyvinuta ve spolupráci s Maserati. Použít jí má i chystaný sedan vyšší střední třídy (nástupce 166), o kterém se už delší dobu hovoří jako o sourozenci Maserati Ghibli.
Platformu má využít i plánované, asi 4,5 metru dlouhé SUV CXover. Alfa bude dále nabízet již prodávaný sporťák 4C a model Spider vycházející z příští generace Mazdy MX-5. Nadále se spekuluje i o kompaktním crossoveru.
Cílem Alfy Romeo je prodávat do budoucna na 300.000 automobilů ročně. To je proti loňským výsledkům trojnásobek.