Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo chce vsadit na pohon zadních kol

David Bureš
Diskuze (14)
Model střední třídy od Alfy zřejmě čeká další odklad. Tentokrát kvůli změně koncepce.

Alfa Romeo v posledních letech často mluví o svých plánech, skutečně realizovaný vůz je však zatím jen jediný – sporťák 4C. Nové plány budou patrně znamenat další odložení chystaného sedanu střední třídy.

Britský magazín Car zjistil, že Alfa Romeo chce v příštích letech vsadit pouze na modely s pohonem zadních nebo všech kol. To znamená, že MiTo a Giulietta nakonec zůstanou bez nástupců – pohon zadních kol totiž u takto malých aut není příliš reálný.

Zadokolkou už má být plánovaný sedan střední třídy nazývaný Giulia, který díky tomuto řešení bude svými jízdními vlastnostmi více konkurovat BMW řady 3 nebo Mercedes-Benzu třídy C. Nejmenovaný zdroj časopisu Car přiznal, že design je sice důležitý, nutná je však i dynamika a radost z jízdy.

O pohonu zadních kol se v minulosti již spekulovalo, spíše se však počítalo s tím, že Giulia použije platformu z menší Giulietty.

Kvůli změně koncepce se však Giulia opět opozdí, na trh by měla (snad již definitivně) přijít v roce 2015. Giulia se přitom již několikrát opozdila, například kvůli tomu, že šéf koncernu Fiat Sergio Marchionne nebyl spokojen s návrhem jejího vzhledu.

Základem automobilu má být nová modulární platforma, která se má chlubit krátkými převisy a dlouhým rozvorem. Také má nabídnout nízkou hmotnost, aby se o Alfách neříkalo, že jsou baculaté. V nabídce pro Giuliu se pak s největší pravděpodobností objeví šestiválce z Maserati Ghibli nebo osmistupňový automat ZF.

Nová platforma bude vyvinuta ve spolupráci s Maserati. Použít jí má i chystaný sedan vyšší střední třídy (nástupce 166), o kterém se už delší dobu hovoří jako o sourozenci Maserati Ghibli.

Platformu má využít i plánované, asi 4,5 metru dlouhé SUV CXover. Alfa bude dále nabízet již prodávaný sporťák 4C a model Spider vycházející z příští generace Mazdy MX-5. Nadále se spekuluje i o kompaktním crossoveru.

Cílem Alfy Romeo je prodávat do budoucna na 300.000 automobilů ročně. To je proti loňským výsledkům trojnásobek.

David Bureš
Diskuze (14)
22. 7. 2013 23:14
Re: v alfe vzdy riesia kraviny
No, bankám nevěřím. A než mít peníze celý život na účtu a nebo pod polštářem, mám v plánu to co mám nějak rozumně uložit. Tak snad dobrý věběr auta není krok vedle
22. 7. 2013 22:29
No konečne!!!
Že to niekoho napadlo. Dúfam že to bude transaxle. Nechápem ako sa mohli niekedy znížiť k niečomu takému ako je predný pohon? (asi chceli ušetriť a to ich skoro zabilo)
Veď oni založili segment športových sedanov!!! ...a sončili pri Mite a Giulliete :-(
Avatar - Jaros71
22. 7. 2013 17:13
Budoucnost..?
Nové modely už tady Alfa měla mít..včera bylo pozdě. ;-\
Jestli přední nebo zadní pohon je asi jedno.
U větších Alf by zadní náhon měl smysl..
22. 7. 2013 08:36
Re: v alfe vzdy riesia kraviny
Hmm :yes: Drž se toho a džím palce. ;-)
Avatar - Hammunasakra
22. 7. 2013 08:28
Re: Alfa
Hm, ale MiTo neni segment C nižší střední třída ale B, takže soupeř ne BMW 1 a MB-A, ale Fabie a Pola >:-[]
A jinak mě z toho vychází že malý auta Alfa už dělat nechce, protože ty frčej hlavně v Evropě a konkurovat Golfu a spol. prostě nejde. I kdyby příští MiTo a 147/Giulietta bylo sebelepší auto tak se stejně moc prodávat nebudou. Navopak z celosvětovýho pohledu a při zaměření na rostoucí americkej trh nějaká zadokolka ve střední a vyšší střední jako levnější verze s technikou Maserati Ghibli maj šanci. Takže žádnej konec značky, ale logický a jiný zaměření - na segment kde jsou už i slušný marže