Alfa Romeo Junior má první ceny, na elektromobil je třeba milion
Automobilka Alfa Romeo začíná prodávat novinku Junior na prvních trzích. Standardní výbava není chudá, přesto je nutno říci, že se ani základní hybrid cenou zrovna nepodbízí.
Nová malá italská alfa, která stojí na francouzských základech a vyrábí se v polské továrně, se objevila v konfigurátorech v prvních evropských zemích. Nikoliv nečekaně je v nabídce v Itálii, a to zatím ve dvou verzích – jako hybrid o 100 kW (136 k) a jako elektromobil o výkonu 115 kW (156 k).
V prvním provedení je pochopitelně levnější, stojí od 29.033 eur (cca 737 tisíc korun) s akční zaváděcí slevou. Naplňují se tak slova šéfa Stellantisu Carlose Tavarese o základní ceně okolo 30 tisíc eur, které bylo možné dosáhnout právě díky výrobě v Polsku a nikoliv v Itálii.

Cena není nízká, ale také standardní výbava není chudá. Vůz má kromě povinných elektronických asistentů a hlídačů, které jsou se všemi přidruženými systémy poměrně drahé, také automatickou klimatizaci, bezklíčový přístup, LEDkové světlomety i zadní lampy, automatické stěrače, couvací senzory nebo dva 10,25“ displeje na palubní desce, jeden pro přístrojový štít, druhý jako centrální displej infotainmentu.
Elektrické provedení začíná podstatně výš – na 38.345 eurech (973 tisících korun) v zaváděcí slevě. Cena bez slevy, a také základní cena v Německu, kde se junior také objevil v konfigurátoru, je 39.500 eur, tedy 1,002 milionu korun. Základní výbava navíc obsahuje jen nezbytnosti pro nabíjení, jako je kabel a 7kW palubní nabíječka na střídavý proud.
Obě motorizace mají v nabídce také vyšší výbavu s názvem Speziale, která přidává mimo jiné aktivní vedení v jízdním pruhu s asistentem pro jízdu v koloně, elektrické páté dveře, designový bodykit, leskle černé kryty zrcátek, zatmavená zadní okna a v případě elektroverze také 11kW palubní nabíječku. Stojí 31.900, resp. 41.500 eur (809 tisíc, resp. 1,053 milionu korun) podle typu pohonu.
Alfa Romeo Junior: Technická data a první ceny | |||
Verze | IBRIDA | ELETTRICA | ELETTRICA 280 |
Zdvihový objem [cm3] | 1199 | - | - |
Výkon spalovacího motoru [kW/min-1] | 100/- | - | - |
Točivý moment spalovacího motoru [Nm/min-1] | 230/- | - | - |
Výkon elektromotoru (přední) [kW] | - | 115 | 207 |
Točivý moment elektromotoru (přední) [Nm] | - | 260 | 345 |
Válce/ventily | 3/4 | - | - |
Převodovka | eDCT6 | - | - |
Max. rychlost [km/h] | 206 | 150 | 200 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 8,9 | 9 | 5,9 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,9-5,2 | - | - |
Komb. spotřeba [kWh/100 km] | - | 15-15,5 | - |
Emise CO2 [g/km] | 110-117 | 0 | 0 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1305 | 1545 | 1590 |
Objem zavazadlového prostoru [l] | 415 | 400 | 400 |
Rozměry d × š × v [mm] | 4173 × 1781 × 1539 | ||
Rozvor [mm] | 2557 | 2562 | 2562 |
Základní cena v Itálii [eur] | 29.033 | 38.345 | zatím není známo |
Základní cena v Itálii [Kč] | cca 737 tisíc | cca 973 tisíc | zatím není známo |
Pro srovnání, Jeep Avenger se stejnou technikou – 156k elektromotor, 51kWh baterie – stojí v Německu 38.500 eur (977 tisíc korun) a v Itálii dokonce 35.700 eur (906 tisíc korun). V Česku přijde elektrický Avenger na nejméně 899.900 korun, je tedy pravděpodobné, že i Alfa Romeo Junior zde bude stát o pár tisíc méně než v Itálii. Konfigurátor ho však zatím nenabízí.