Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo odmítá přizpůsobit design trendu elektrických vozidel

Dominik Kovář Dominik Kovář 12. 8. 2022 • 15:25
60
13
Zobrazit náhledy (60)
Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale

S pozvolným přechodem na elektromobilitu se chce Alfa Romeo zaměřit na zachování DNA, které buduje několik desítek let.

Milovníci designu Alfy Romeo, radujte se. Automobilka hodlá zachovat tradiční vzhled svých vozů i při přechodu na elektromobilitu. Prohlásil to Alejandro Mesonero-Romanos, vedoucí designu Alfy Romeo. 

Mesonero-Romanos je španělský automobilový designér, jehož kariéra začala u automobilky Renault a následně byla primárně spojena s vozy značky Seat a Cupra. Navrhl dvě poslední generace modelu Leon, Ibizu, Atecu, Tarraco nebo Aronu. Na poli Cupry se zasloužil o veškeré modely, které známe - Born, Formentor a Tavascan. 

Po velké stopě zanechané ve španělských automobilkách Alejandro Mesonero-Romanos v roce 2021 přestoupil do skupiny Stellantis, kde se zaměří na elektrizaci a modernizaci značky Alfa Romeo. 

Elektrifikace mění způsob, jakým vůz funguje, ale charakter, styl a hodnoty zůstanou. Vypadat kvůli tomu elektricky z mého pohledu nedává smysl,” odpověděl na otázku, jak se elektrifikace dotkne budoucího designu značky.

Nechceme si říkat: ‘Dobře, je to elektrické auto, pojďme to udělat tak, aby vypadalo jinak’. Takto to fungovalo například u BMW (i3), protože chtěli designem vozu naznačit, že je jiné, elektrické. Ukázat, že se liší od všeho ostatního a být vnímán jako technologická společnost”.

Video se připravuje ...

V dnešní době všichni přestupují nebo přestoupí na elektromobilitu, takže není třeba říkat: ‘Hej, ahoj, jezdím na elektriku, podívej se na mě!’ Jediné, co se mění, je zdroj energie, ale hodnoty vozu se nemění. Pro mě je důležité, že je to Alfa Romeo, ať už je elektrická, nebo ne.

Mesonero-Romanos tak tímto rozhovorem naznačuje, že v době, kdy do elektromobility vkročila v podstatě každá velká automobilka a už není takovým tabu, není nutné tvořit design, který na druh pohonu upozorní. 

Uvědomuje si však, že i přes zachování stylu se musí jako designér u elektromobilu dívat na věci, na které se dříve dívat nemusel. “Proporce se mění a to mění architekturu vozu. Delší rozvory, kratší převisy, velké baterie, nižší těžiště. Už nejde o to, jaký objem auto má, teď mluvíme hlavně o dojezdu. Je to jiný styl a proto se musíme dívat na spoustu věcí, na které jsme se předtím nedívali,” dodal Mesonero-Romanos. 

Prvním elektromobilem slavné italské automobilky má být v roce 2024 crossover umístěný pod nejnovějším SUV Tonale, který krom elektrického pohonu má nabídnout také spalovací motory.

Doporučujeme

Témata
13. 8. 2022 11:32
Re: Ma pravdu ten chlapec....
Jsou prostě drazí - nepochopili, že pokud se chci chytit a konkurovat tomu BMW, musím být minimálně v první generaci levnější.

Sakra, 1.33 se 180 Hp, možnost volby automat/manuál a cena "od" pod 700 a lidé to fakt koupí.

Takhle se obávám, že jsme svědky labutí písně AR. A je mi to moc, ale moc líto.

Ps.: Stejná chyba jako u Giu - v základu super auto, ale zrušení kombíku a nemožnost 2.0 benzínu s manuálem jim sebralo strašně kupců. Mě třeba rozhodně.
13. 8. 2022 07:36
Re: To je keců a přitom Alfy teď vypadají
Vzdyt to presne nahore pisu, "proste uprav design toho Peugeota, dej na to alfa badge, koukej to prodat za cenu BMW"

Nebo co se mi jako snazis sdelit? Vzdyt se shodujeme, ne?
12. 8. 2022 21:39
Ma pravdu ten chlapec....
.... porad jsou to auta, i kdyz BEV.... netreba z tohp delat StarTrek..... 100x radeji tlacitkovy interier Tonale nez nejake dotykacove orgie od VW.... 8-s

Ale nevim nevim jak to s tou Alfou bude.... abychom se neceho noveho vubec dockali.... u Tonale moc prodejni uspech necekam a to muze byt posledni hrebik do rakve :-(
Avatar - Plautus
12. 8. 2022 19:51
Re: Tonale
Pán znalec zase ťukol do klávesnice. Tonale je síce dizajnovo viac prispôsobené dobe a môže pôsobiť navonok viac ako Alfa, za to technicky nesiaha Stelviu a Giulii ani po kotníky. Skús zájsť k dílerovi, prejav záujem a možno ťa nechá zviesť sa. Potom píš plky o “alfovitosti” Tonale vs. Stelvia/Giulie. Ak si Stelvio/Giulia nezachovajú do budúcnosti súčasnú koncepciu, tak zase a asi už naveky zbohom Alfa Romeo. Pritom by to chcelo len facelift predných a zadných partií alebo nový model v duchu súčasnej “LED moderny”.
Avatar - 3_diamanty
12. 8. 2022 18:50
Tonale
Predvcerom som prvykrat videl v premavke cervene suv tonale... a ... ako som spominal vyzera paradne... je to uplne iny kukuc jak giulia ci stelvio s tymi rozplacnutymi zuvackovymi megasvetlami... tonale ma krasne 3 zahranatene alfacke kukadla akoby oddelene od seba... vyzeraju tak stylovo ako sa na alfu patri .... fotky kusok v tomto klamu .... v reale je ale tonale doslova nadherne ....konecne fakt pekna alfa.... a zabacka neviditelna giulia uz moze kludne skoncit svoju marnu misiu ... za podobne prachy urcite dnes uz radsej famozne tonale :yes: