Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo Stelvio bude nejrychlejším SUV na Nürburgringu. Za kolik ho zajede?

Jan Mička Jan Mička 17. 11. 2016
20
31
Zobrazit náhledy (20)
suv alfaromeo novemodely video suv alfaromeo novemodely video suv alfaromeo novemodely video suv alfaromeo novemodely video suv alfaromeo novemodely video suv alfaromeo novemodely video suv alfaromeo novemodely video suv alfaromeo novemodely video suv alfaromeo novemodely video suv alfaromeo novemodely video suv alfaromeo novemodely video suv alfaromeo novemodely video suv alfaromeo novemodely video suv alfaromeo novemodely video suv alfaromeo novemodely video
Včerejší tisková konference k představení nové Alfy Romeo Stelvio přinesla řadu zajímavých informací. Ambice vozu jsou opravdu vysoké!

První snímky Alfy Romeo Stelvio jsme vám přinesli již včera ráno, tisková konference k představení vozu na autosalonu v Los Angeles však probíhala až v podvečer (začala v 18:15 našeho času) a bylo možné ji sledovat živě z jakéhokoliv místa na světě. Prezentace se ujal Reid Bigland, který od května letošního roku šéfuje značkám Alfa Romeo a Maserati.

Stelvio je SUV, které se nebude bát rozdat si to na závodní trati i s dvoudveřovými sportovními vozy. Značka zatím představila pouze nejvýkonnější verzi Quadrifoglio, která má pod kapotou nám už známý šestiválec o objemu 2,9 litru, výkonu 375 kW a točivém momentu 600 N.m, stejně jako sedan Giulia vůz stojí na platformě Giorgio, a při jeho návrhu našly uplatnění materiály jako hliník, hořčík a uhlíkové vlákno.

Pokud pomineme odlišné proporce karoserie (stelvio je 468 cm dlouhé, 165 cm vysoké a včetně zrcátek 216 cm široké), jde v podstatě o zvýšenou a robustnější giulii, která vedle výkonu těží také z dobré hmotnosti (QV s manuální převodovkou váží 1580 kilogramů). Stelvio sice bude i kvůli standardně dodávané automatické převodovce a pohonu všech kol o něco těžší (čtyřkolka bude standardem pro všechny verze), ani to by mu ale nemělo bránit ve snaze to natřít konkurenčním SUV.

Jistě jste slyšeli o tom, jaký husarský kousek se Alfě Romeo nedávno podařil na Severní smyčce Nürburgringu. Za volant sériové Giulie QV s automatickou převodovkou se posadil „chlápek“ v džínech a tričku (ve skutečnosti to byl závodník Fabio Francia), zajel rychlejší čas než vyrámované Porsche Panamera Turbo a rekord mezi produkčními sedany byl na světě. Stelvio Quadrifoglio sice ještě na ringu oficiálně nejelo, podle Biglanda je však schopné zajet čas 7:59,00, tedy o necelou vteřinu rychleji než Porsche Cayenne Turbo S a téměř o čtvrt minuly rychleji než Cayenne Turbo a Range Rover Sport SVR. Možná si říkáte, že je to jenom takové plácnutí, jenže už v minulosti se alfa zařekla, že Giulia QV zajede náročný okruh za 7:39,00 a oficiální čas zaznamenaný na kameru byl nakonec o sedm sekund kratší.

Automobilka zatím nezveřejnila kompletní technická data, řadu z vás ale asi stejně zajímá hlavně výkon motoru a dynamika. Parametry šestiválce použitého už v Giulii QV jsou jasné, maximální rychlost 285 km/h a zrychlení z 0-96 km/h „asi“ za 3,9 sekundy jsou ale parametry, na které konkurenční Macan Turbo, Mercedes-AMG GLC 43 nebo Audi SQ5 nedosáhnou. Pohon všech kol Q4 by přitom neměl být překážkou pro snaze jezdit se stelivem podobně jako s běžnou zadokolkou. Většinu času je totiž na zadních kolech téměř veškerá hnací síla, rozdělovací převodovka však umí poslat až 50 procent síly dopředu. Poprvé se u Alfy Romeo objevuje systém vektorování točivého momentu s dvojicí spojek v zadním diferenciálu, které dokážou řídit tok momentu na každé kolo odděleně. Rovnoměrné rozložení hmotnosti mezi nápravy je u SUV vítané plus.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Stelvio - Zadní část
Renfor
| 24. 11. 2016
Zadní část mi přijde až příliš mohutná (viz. odkaz), ale věřím že normální verze bude vypadat lépe. Nicméně narozdíl od "Qéček" a pár dalších SUV mi přijde jako mistrovské dílo >:D
Má i nízkou nakládací hranu kufru, to by se mohlo líbit i tomu rádoby expertovi z Autosalonu >:D
Hlavně si musí před testem přečíst manuál k autu, aby zase nemluvil hlouposti :-)

https://www.youtube.com/watch?v=HnpvDY…
Okruhové SUV...
_MT_
| 18. 11. 2016
Brodivost ani ne, i když rád vidím alespoň 50 cm, ta by pro mne byla relevantní tak při záplavách. Hlavně světlou výšku. A ochranu, protože dřív nebo později narazím.
No a co jako
Nonsens
| 18. 11. 2016
ani nie, ide len o marketing, nejaké naj sa vždy ráta a suv sa používa častejšie na asfaltové šprinty ako do terénu, väčšinu vôbec netrápi pôvodné určenie suv, sú to obyčajné asfalťáky, len masívne a sexy.
Okruhové SUV...
Nonsens
| 18. 11. 2016
podpis
Mám Alfu rád... ale tohle přece není SUV.
Ja Prvni 123
| 17. 11. 2016
No, je to smutný... ale nepochybuju.

I u nás musí člověk hodně vybírat, ke komu pojede. Asi mám štěstí, že jeden slušnej, i když malej, prodejce bydlí přes kopec.
:-)

V Nitře býval docela fajn dealer Fiata - to už je pryč?
:-(

V zásadě máš ale pravdu. Taky proto Fiat ve světě slušně roste... ale v dosahu maďarských kanceláři nějak ne.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku