Alfa Romeo Stelvio je tady! Vypadá jako giulia na podpatcích
Tak už i Alfa Romeo má svoje první SUV. Na jeho příchod se těšíme dlouhé měsíce, nikdo však zřejmě neočekával nic jiného, než že půjde o giulii s vyšší stavbou karoserie. Oba nejnovější modely italské značky se sobě nejenom podobají, ony stojí také na stejné platformě pro pohon zadních kol a podélně uložené motory. S trochou nadsázky má alfa svoje „malé“ Maserati Levante, které dorazí k prvním zákazníkům někdy v příštím roce.
Vůz se představil při příležitosti autosalonu v Los Angeles, na světových press webech byste ale zatím kompletní informace hledali marně. Oficiální výstavní premiéra totiž připadá až na dnešní podvečer (konkrétně v 18:15 našeho času, přenos můžete sledovat zde), moc bychom se ale divili, kdyby Alfa Romeo rovnou ukázala i standardní verze. Na přiložených fotografiích vidíme zatím pouze nejsilnější provedení Quadrifoglio Verde, které má pod kapotou nový vidlicový šestiválec o výkonu 375 kW a 600 N.m.
Stelvio má umět zrychlit z 0-100 km/h za 3,9 sekundy, tedy stejně rychle jako Giulia Quadrifoglio Verde, a dosáhne maximální rychlosti přes 280 km/h, na rozdíl od sedanu však máte k dispozici pohon všech kol preferující zadní nápravu. Dostupné informace hovoří o vynikající ovladatelnosti za všech podmínek i díky vektorování točivého momentu, musíme však zapomenout na manuální převodovku – standardem verze QV totiž má být osmistupňový automat schopný přeřadit za 100 milisekund.
Snímky standardních verzí zatím nejsou k dispozici, motory by však měly být shodné s giulií. Konkrétně se bavíme o čtyřválcových turbodieselech s objemem 2,2 litru a výkonech 100, 110 a 132 kW, benzinové motory pak mají objem 2,0 litru a výkony 147 a 206 kW. Které verze dostanou také pohon všech kol, a které budou naopak pouze zadokolky, ještě není jasné.
Zatím trochu tápu nad tím, jestli se mi Alfa Romeo Stelvio líbí, nebo ne. Inspirace giulií je jasná, vysoká příď se svislou maskou chladiče mi však příliš neladí ke kulaté zádi připomínající Infiniti QX70. Uvnitř je to pak Giulia QV téměř jako přes kopírák, a to včetně přístrojového štítu, středové konzole a množství karbonu. Změnila se vlastně jenom horní část přístrojové desky a napojení středové konzole na středový tunel, jinak všechno najdete na svém místě.