Alpina - D3, B6 cabrio ve Frankfurtu 2005
Po ženevských novinkách B5 a B7 přichází další dva nové modely – ekonomický D3 a extravagantní B6 cabrio
D3
Úspěch, který dosáhl závodní model 320d v roce 1998 na proslulé severní smyčce Nürburgringu, otevřel další úsek cesty, vedoucí k vnímání dieselu jako rovnocenného poskytovatele řidičských radostí. Nejnovější dvoulitr, udělující ve své sériové podobě vybrané vlastnosti nové Trojce, se stal inspirací pro pokračování ropné slávy. Konstruktéři z Buchloe se totiž rozhodli poskytnout radost z mohutného zátahu i těm, kteří nechtějí či nemohou dát za auto několik milionů a další desetitisíce měsíčně platit za jeho provoz. Tak si vzali na paškál vstřikovací systém, spalovací cyklus, mezichladič a výfuk s částicovým filtrem. Vše bylo patřičně posíleno a výsledkem je 147 kW a především 410 Nm mezi 2000 a 3100 ot./min. Pečlivá optimalizace znamená, že na rozdíl od běžných chiptuningů upravený diesel poskytuje mamutí zátah i jinde, než jen v polovině jmenovitých otáček, a při správném zacházení s manuální šestistupňovou převodovkou ZF se z něj dá dostat skutečně brizantní dynamika, vyjádřená zrychlením 0 – 100 km/h za 7,4 s, nejvyšší rychlostí 238 km/h a kilometrem s pevným startem za 27,9 s. To vše není vykoupeno vírem v nádrži, šlapat na paty konkurenčním třílitrům se totiž dá za průměrných 5,7 l nafty na 100 km a díky částicovému filtru bez nadměrných škodlivých vlivů na životní prostředí. Odpovídajícím doplňkem jsou 18“ kola Alpina Classic, nebo 19“ Classic/Dynamic a celá škála obvyklých sportovních doplňků. Pozitivem je i relativně nízká cena, činící 35.900 €.
B6 cabrio
Konstruktérům Alpiny se zalíbil kompresorem přeplňovaný pětisetkoňový osmiválec, představený již pod kapotou B5 (http://news.auto.cz/main.php?article=3263) natolik, že jej zamontovali i do stylového kabrioletu řady 6. 368 kW a 700 Nm znamená, že stovkou se dá jet již za 4,9 s a ručička rychloměru se zastaví na hodnotě 310 km/h; M6 sice zrychluje o kousek rychleji, avšak jen k neprostupné hranici 250 km/h. Výhodou je, že díky kompresoru je k dispozici medvědí síla i v nízkých otáčkách, takže si lze – podle konstruktérů – užívat masivního zrychlení a bublavého vé-osmičkového soundu se staženou střechou i ve spodní třetině otáčkoměru a cítit se při tom jako Easy Rider. Celek jako vždy spočívá na pneumatikách Michelin klasické konstrukce a na dvacetipalcových kolech Alpina Dynamic o rozměrech 255/35 a 285/30; pro vyznavače vybranějšího komfortu je k dispozici i 19“ alternativa Classic/Dynamic. Lehké retuše obou konců vozu doplňuje individuální lakování a paleta volitelných doplňků. B6 cabrio bude k mání v létě 2006, cena zatím stanovena není.