Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alpina nechce prodávat elektrifikovaná auta. Zákazníci o ně nestojí

Jan Zajíc
Diskuze (12)

Alpina má sice status samostatné automobilky, všechny její modely jsou však upravenými vozy BMW. Některé bavoráky však firma ignoruje. V nejbližší budoucnosti se například nechystá nabízet elektrifikované automobily.

Alpina tak chce co nejdéle zůstat u spalovacích motorů. Důvod je přitom poměrně prostý: podle šéfa automobilky jednoduše zákazníci elektrické vozy značky Alpina nechtějí. A týká se to jak elektromobilů, tak hybridů.

Majitelé Alpin totiž auta používají často, jezdí v nich delší trasy a hodně cestují na dálnicích. V Německu například vlastníci "natočí" klidně i 30 až 50 tisíc kilometrů ročně jen na dálnici. A protože velká část německé dálniční sítě se zatím obejde bez rychlostních limitů, řidiči Alpin tyto kilometry také rádi polykají v co nejvyšším možném tempu.

A právě svižné dálniční přesuny jsou disciplínou, pro níž se elektrifikovaná vozidla obecně nehodí. Zákazníci to vědí, proto tedy od Alpiny auta tohoto typu jednoduše nechtějí.

Neznamená to ale, že německá automobilka u výhradně spalovacích motorů zůstane navždy. Vzhledem k vývoji na poli pohonných ústrojí by to ostatně ani nebylo možné.

Dokud to ale půjde, bude prý Alpina i vzhledem k omezeným finančním zdrojům nabízet auta, která její zákazníci chtějí. V nejbližší době se tedy pohonu, který zatím považuje za okrajový, nebude věnovat.

Zajímavé přitom je, že v nedávné minulosti Alpina chtěla jedno upravené BMW s elektrifikovaným pohonem prodávat. Vyvíjela totiž vlastní verzi plug-in hybridního sporťáku i8, kterou dokonce místo 1,5litrového tříválce vybavila čtyřválcem, čímž dosáhla nejvyššího kombinovaného výkonu okolo 460 koní. Celý projekt se dostal až do fáze testování v provozu, kvůli mnoha problémům byl ale ukončen.

Jan Zajíc
Diskuze (12)

Doporučujeme

28. 7. 2021 19:11
Re: Palec nahoru
No jsem zvedav. Motory BMW dostane i Ineos Grenadier.
Avatar - WinDiesel
28. 7. 2021 15:34
Re: A po roce 2030 respektive 2035
Myslím že půjdou s elektrozkraty proti zdi ještě pár let a potom si rozbijí čuňu a bude pokoj.
Já si třeba myslím že v Německu to za ty dotované peníze kupují jako hračky, druhé nebo dokonce třetí auto do rodiny :-[]
Jako jediné auto je to opravdu nesmysl.
Avatar - WinDiesel
28. 7. 2021 15:31
Re: A po roce 2030 respektive 2035
Ti mají leda guwno ve swých rukách. Budou nasírat lidi tak dlouho až o ty swoje dobře placené funkce přijdou. :-[] :-[] :-[]
Avatar - lyon667
28. 7. 2021 08:56
Re: Palec nahoru
No snad právě proto, že berou polotovar a ne hotové řešení? Dokud bude BMW vyrábět šesti- a osmiválcové bloky, může si je Alpina strojit podle potřeby.
Avatar - lyon667
28. 7. 2021 08:47
Re: Elektro
Alpina je v úplně jiné pozici, než Porsche. Jednak je to malá firma s omezeným rozpočtem, co si nemlže dovolit dělit vývoj mezi ICE a BEV, za druhé jako na malovýrobce se na ni nevztahují předpisy o flotilových emisích, za třetí Alpina neumí vyrobit víc než ~2000 aut ročně, protože na to nemá kapacity a tudíž nemůže ani rozšiřovat portfolio a za čtvrté, zákazníci dali jasně najevo, co si o elektro myslí, takže není sebemenší důvod je házet přes palubu.