Alpina nechce prodávat elektrifikovaná auta. Zákazníci o ně nestojí
Alpina má sice status samostatné automobilky, všechny její modely jsou však upravenými vozy BMW. Některé bavoráky však firma ignoruje. V nejbližší budoucnosti se například nechystá nabízet elektrifikované automobily.
Alpina tak chce co nejdéle zůstat u spalovacích motorů. Důvod je přitom poměrně prostý: podle šéfa automobilky jednoduše zákazníci elektrické vozy značky Alpina nechtějí. A týká se to jak elektromobilů, tak hybridů.
Majitelé Alpin totiž auta používají často, jezdí v nich delší trasy a hodně cestují na dálnicích. V Německu například vlastníci "natočí" klidně i 30 až 50 tisíc kilometrů ročně jen na dálnici. A protože velká část německé dálniční sítě se zatím obejde bez rychlostních limitů, řidiči Alpin tyto kilometry také rádi polykají v co nejvyšším možném tempu.
A právě svižné dálniční přesuny jsou disciplínou, pro níž se elektrifikovaná vozidla obecně nehodí. Zákazníci to vědí, proto tedy od Alpiny auta tohoto typu jednoduše nechtějí.
Neznamená to ale, že německá automobilka u výhradně spalovacích motorů zůstane navždy. Vzhledem k vývoji na poli pohonných ústrojí by to ostatně ani nebylo možné.
Dokud to ale půjde, bude prý Alpina i vzhledem k omezeným finančním zdrojům nabízet auta, která její zákazníci chtějí. V nejbližší době se tedy pohonu, který zatím považuje za okrajový, nebude věnovat.
Zajímavé přitom je, že v nedávné minulosti Alpina chtěla jedno upravené BMW s elektrifikovaným pohonem prodávat. Vyvíjela totiž vlastní verzi plug-in hybridního sporťáku i8, kterou dokonce místo 1,5litrového tříválce vybavila čtyřválcem, čímž dosáhla nejvyššího kombinovaného výkonu okolo 460 koní. Celý projekt se dostal až do fáze testování v provozu, kvůli mnoha problémům byl ale ukončen.