Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Americké unikáty: Znáte značky Anteros, Drakan nebo Equus?

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 12. 8. 2019
235
Zobrazit náhledy (235)
Anteros Anteros Anteros Anteros Anteros Anteros Anteros Anteros Anteros Anteros Anteros Anteros Anteros Anteros Anteros Anteros Anteros Anteros Anteros Anteros Anteros Anteros Anteros Anteros Anteros Anteros Anteros Anteros Anteros Anteros Anteros Anteros Anteros Anteros Anteros Anteros Anteros Anteros Drakan Spyder Drakan Spyder Drakan Spyder Drakan Spyder Drakan Spyder Drakan Spyder Drakan Spyder Drakan Spyder Drakan Spyder Drakan Spyder Drakan Spyder Drakan Spyder Drakan Spyder Drakan Spyder Drakan Spyder Drakan Spyder Drakan Spyder Drakan Spyder Drakan Spyder Drakan Spyder Drakan Spyder Drakan Spyder Drakan Spyder Drakan Spyder Drakan Spyder Drakan Spyder Equus Bass 770 Equus Bass 770 Equus Bass 770 Equus Bass 770 Equus Bass 770 Equus Bass 770 Equus Bass 770 Equus Bass 770 Equus Bass 770 Equus Bass 770 Equus Bass 770 Equus Bass 770 Equus Bass 770 Equus Bass 770 Equus Bass 770 Equus Bass 770 Equus Bass 770 Equus Bass 770 Equus Bass 770 Falcon F7 Falcon F7 Falcon F7 Falcon F7 Falcon F7 Falcon F7 Falcon F7 Falcon F7 Falcon F7 Falcon F7 Falcon F7 Falcon F7 Falcon F7 Falcon F7 Falcon F7 Falcon F7 Falcon F7 Falcon F7 Falcon F7 Falcon F7 Falcon F7 Falcon F7 Falcon F7 Falcon F7 Falcon F7 Falcon F7 Falcon F7 Falcon F7 Falcon F7 Falcon F7 Falcon F7 Falcon F7 Falcon F7 Falcon F7 Falcon F7 Panoz Avezzano Panoz Avezzano Panoz Avezzano Panoz Avezzano Panoz Avezzano Panoz Avezzano Panoz Avezzano Panoz Avezzano Panoz Avezzano Panoz Avezzano Rossion Q1 Rossion Q1 Rossion Q1 Rossion Q1 Rossion Q1 Rossion Q1 Rossion Q1 Rossion Q1 Rossion Q1 Rossion Q1 Rossion Q1 Rossion Q1R Rossion Q1R Rossion Q1R Rossion Q1R Rossion Q1R Rossion Q1R Rossion Q1R Rossion Q1R Rossion Q1R Rossion Q1R Rossion Q1R Rossion Q1R Rossion Q1R Rossion Q1R Rossion Q1R Rossion Q1R Rossion Q1R Rossion Q1R Rossion Q1R Rossion Q1R USSV Rhino GX USSV Rhino GX USSV Rhino GX USSV Rhino GX USSV Rhino GX USSV Rhino GX USSV Rhino GX USSV Rhino GX USSV Rhino GX USSV Rhino GX USSV Rhino GX USSV Rhino GX USSV Rhino GX USSV Rhino GX USSV Rhino GX USSV Rhino GX USSV Rhino GX USSV Rhino GX USSV Rhino GX USSV Rhino GX USSV Rhino GX USSV Rhino GX USSV Rhino GX VLF Force 1 V10 VLF Force 1 V10 VLF Force 1 V10 VLF Force 1 V10 VLF Force 1 V10 VLF Force 1 V10 VLF Force 1 V10 VLF Force 1 V10 VLF Force 1 V10 Youabian Puma Youabian Puma Youabian Puma Youabian Puma Youabian Puma Youabian Puma Youabian Puma Youabian Puma Youabian Puma Youabian Puma Youabian Puma Youabian Puma Youabian Puma Youabian Puma Youabian Puma Youabian Puma Youabian Puma Youabian Puma Youabian Puma Youabian Puma Youabian Puma Youabian Puma Youabian Puma Youabian Puma Youabian Puma Youabian Puma Youabian Puma Youabian Puma Youabian Puma Youabian Puma Youabian Puma Youabian Puma Youabian Puma Youabian Puma Youabian Puma Youabian Puma Youabian Puma Youabian Puma Youabian Puma

Ford, GM a FCA Automobiles nejsou jedinými výrobci automobilů s kořeny v USA. Vedle nich zde i dnes existuje řada nezávislých společností, z jejichž bran vyjíždějí skutečně velmi zajímavé automobily.

Ford, GM a FCA Automobiles stále patří mezi největší severoamerické výrobce automobilů, pod jejichž křídly figurují tradiční značky Ford, Lincoln, Chevrolet, Buick, GMC, Cadillac, Chrysler, Dodge a Jeep. Vedle nich pak má na severoamerické půdě své podniky i řada evropských a asijských automobilek.

Spojené státy americké se však mohou pochlubit řadou dalších společností, věnujících se výrobě konvenčních osobních automobilů. Některé z nich, jak odhaluje náš výběr, nabízí rozsáhle přestavby velkosériových modelů zmíněných značek, zatímco jiné produkují vlastní konstrukce, které jen využívají některé zásadní komponenty od velkých automobilek.

Anteros: S technikou GM

Anteros je jedním ze zástupců kalifornské společnosti N2A Motors, specializující se na výrobu vlastních modelů, jejichž základem je většinou technika z produkce koncernu General Motors. V případě modelu Anteros, jehož premiéra se odehrála v roce 2009, ale stále je v nabídce, došlo na Chevrolet Corvette, který nese nové povrchové panely karoserie z kompozitních materiálů. Díky použitému základu je Anteros nabízen jako roadster s plátěnou střechou nebo kupé s odnímatelným dílem střechy.  

Linie tohoto modelu jsou inspirovány italskými sportovními automobily ze šedesátých let dvacátého století. Technika je však z jednadvacátého století a Anteros má ve své dlouhé přídi vidlicový osmiválec LS3 o objemu 6,2 l, který je k dispozici v několika provedeních bez přeplňování nebo s kompresorem či dvojicí turbodmychadel. Výkony se pohybují od 353 do 441 kW (480 až 600 koní).

Drakan: Americké X-Bow

Drakan Spyder, který se veřejnosti představil v roce 2016, lze jednoduše charakterizovat jako severoamerickou alternativu pro KTM X-Bow či BAC Mono. Ve srovnání s nimi je však v řadě ohledů přizpůsoben vkusu a potřebám severoamerických zákazníků. Nejedná se přitom pouze o prostornější dvoumístný interiér či standardně dodávané čelní sklo. Zásadním rozdílem je totiž použitá pohonná jednotka, kterou je zde, zcela dle očekávání, vidlicový osmiválec.  

Dárcem pohonné jednotky je samozřejmě Chevrolet Corvette a před zadní nápravou má Drakan Spyder díky tomu podélně uložen atmosférický osmiválec LS3 o objemu 6,2 l a výkonu 316 kW (430 k). Tento motor prostřednictvím šestistupňové převodovky Porsche G96 roztáčí kola zadní nápravy. Drakan Motor Cars uvádí, že Spyder o hmotnosti lehce přes 900 kg zvládne boční přetížení 1,2 g, akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,2 s a dosáhne maximální rychlosti přes 265 km/h.   

Equus: Žádný Mustang...

Equus Bass 770 na první pohled působí jako upravený Ford Mustang z konce šedesátých let, ale ve skutečnosti se jedná o nově navržený vůz s technikou značky Chevrolet a liniemi pouze vypůjčenými od slavného poníka. Základem je zde podlahová plošina z hliníkové slitiny, kterou doplňuje prostorový trubkový rám, k němuž jsou připevněny panely z uhlíkových vláken, a vše kryje hliníková karoserie.

Pod kapotou má Equus Bass 770 uložen kompresorem přeplňovaný vidlicový osmiválec LS9, který z objemu 6,2 l poskytuje nejvyšší výkon 477 kW (648 k). Prostřednictvím šestistupňové dvouspojkové převodovky jsou roztáčena zadní kola a kupé s luxusně vybaveným interiérem zvládá akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,4 s. Maximální rychlost je údajně 320 km/h. Společnost Equus Automotive představila model Bass 770 v roce 2013 a o necelých pět let později uvedla model Throwback. Ten má za základ Chevrolet Corvette sedmé generace.  

Falcon: Supersport se sedmilitrem

Falcon F7 měl premiéru na autosalonu v Detroitu v roce 2010 a za jeho vývojem i výrobou stojí společnost Falcon Motorsports se sídlem v Holly v Michiganu. Základem dvoumístného supersportu s motorem před zadní nápravou a hmotnosti kolem 1260 kg je monokok z hliníku, karbonu a kevlaru. Zadní kola modelu F7 prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky roztáčí vidlicový osmiválec LS7 z produkce koncernu General Motors, který však kompletně přestavuje společnost Lingenfelter.

Sedmilitrový motor může být dodán v atmosférickém provedení s výkonem 483 kW (629 k), ale k dispozici je i verze s dvojicí turbomychadel a výkonem kolem 809 kW (1100 k). Falcon F7 má ve svém nejvýkonnějším provedení zvládat akceleraci z 0 na 100 km/h za méně než 3,0 s, zatímco maximální rychlost se pohybuje přes 320 km/h.    

Panoz: Dílo vytrvalců

Panoz Avezzano, který byl uveden do výroby v roce 2017, představuje nejmladšího zástupce mezi sériovými modely automobilky Panoz, sídlící v severoamerickém Braseltonu ve státě Georgia. Největší mediální pozornosti se této značce v Evropě dostávalo v letech 1997 až 2007, kdy se její vozy aktivně účastnily vytrvalostních závodů. Jednoho z největších úspěchů bylo dosaženo v roce 2006, kdy Panoz Esperante GTLM zvítězil v Le Mans ve své třídě GT2.

Panoz Avezzano představuje dvoumístné kupé, jehož základem je šasi z extrudovaného hliníku, který doplňuje ocel a uhlíková vlákna. Standardní pohonnou jednotku představuje pro vůz o hmotnosti 1450 kg osmiválec Panoz/Élan Power Products s hliníkovým blokem. Tento motor disponuje v atmosférickém provedení výkonem 316 kW (430 k) a s přeplňováním 427 kW (580 k). V obou případech s motorem spolupracuje šestistupňová manuální převodovka.

Rossion: Základy od Noblu

Rossion Q1 se zrodil v prvním desetiletí jednadvacátého století na základech britského vozu Noble M400. V současnosti společnost Rossion Automotive se sídlem v Riviera Beach na Floridě nabízí model Q1 se schválením pro běžný silniční provoz a z něj odvozené provedení Q1R, které je určeno výhradně pro použití na uzavřených silnicích a závodních okruzích. Severoamerický Rossion se od britského Noble v současnosti liší přepracovaným designem karoserie, provedením interiéru i vlastní evolucí vývoje v oblasti techniky.

Rossion Q1 je v současnosti standardně osazován motorem Ford 3.0 V6 Duratec s nejvyšším výkonem 331 kW (450 k), spolupracujícím s šestistupňovou manuální převodovkou. Rossion Q1R může mít před zadní nápravou uložen stejný motor, ale s nejvyšším výkonem 368 kW (500 k). Vedle šestiválce je pak v nabídce Q1R i přeplňovaný čtyřválec Ford 2.0 EcoBoost s nejvyšším výkonem 327,5 kW (323 k). Převodovka je i u okruhových Q1R šestistupňová manuální.  

USSV: Luxusní SUV

USSV Rhino GX je zástupcem jedné ze dvou aktuálních modelových řad luxusních SUV společnosti US Specialty Vehicles (USSV) se sídlem v kalifornském Rancho Cucamonga. Rhino GX, které na první pohled působí jako armádní vozidlo s pancéřovanou karoserii, stojí na rámu pick-up F-450 z produkce automobilky Ford, s nímž sdílí i pohonné jednotky a řadu dalších komponentů.

Vozidlo s celkovou délkou 5715 mm může mít své přídi uložen 6,7litrový přeplňovaný vznětový motor V8 Power Stroke nebo 6,8litrový zážehový vidlicový desetiválec. V obou případech je standardem pětistupňová automatická převodovka a pohon všech kol. S armádním designem karoserie silně kontrastuje provedení interiéru. Ten může poskytovat prostor čtyřem až sedmi cestujícím a především v již zmiňovaném provedení Executive, stojícím na vrcholu nabídky, doslova hýří luxusem.

VLF: Ohromující dílo legend autoprůmyslu

VLF Force 1 V10 vyvolal při svém představení začátkem roku 2016 poměrně velkou vlnu zájmu o společnost VLF Automotive, za níž stojí bývalý viceprezident General Motors Bob Lutz, průmyslník Gilbert Villareal a designér Henrik Fisker. Dvoumístné kupé i dnes ohromuje agresivními liniemi karoserie, pod nimiž se ukrývá Dodge Viper poslední generace.

VLF Force 1 V10 má díky svému dárci organů v dlouhé přídi uložen vidlicový desetiválec o objemu 8,4 l, který je v jeho případě laděn na nejvyšší výkon 556 kW (755 k). Ten výkon může mířit k zadním kolům prostřednictvím šestistupňové manuální nebo automatické převodovky. Akceleraci z 0 na 96 km/h zvládá tento výjimečný automobil za 3,0 s a jeho maximální rychlost se má pohybovat kolem 350 km/h.

Youabian: Výjimečný

Youabian Puma je dílem společnosti Puma Automobiles se sídlem v Los Angeles a vznikl s jediným cílem, jímž je být výjimečný. To se čtyřmístnému kabrioletu s pevnou skládací střechou skutečně daří. Vozidlo s rozvorem náprav 4,15 m, celkovou délkou 6,15 m, šířkou 2,36 m a výškou 1,83 m ohromuje svými rozměry, vzhledem i použitou technikou se sedmilitrovým osmiválcem o výkonu 377 kW (512 k) v čele.

Youabian Puma má motor původem od General Motors utopen hluboko ve své přídi. Pohonná jednotka spolupracuje se šestistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Pozornost si tento stroj zaslouží i díky jednomu dárci orgánů. Tím je Volvo C70 druhé generace z let 2006 až 2013, z nějž pochází téměř celý prostor pro cestující a to včetně rámu čelního skla, dveří, pevné skládací střechy a sedadel s obložením i hlavní částí palubní desky. Youabian Puma má i díky tomu poskytovat své posádce vysokou míru bezpečnosti.  

Foto: N2A Motors, Drakan Motor Cars, Equus Automotive, Falcon Motorsports, Panoz, Rossion Automotive, US Specialty Vehicles, VLF Automotive, Puma Automobiles

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku