Angličan upravil Octavii Combi ve stylu okruhových závoďáků. Jak se vám výsledek líbí?
Angličan Andy Cowley odmala obdivoval Britské mistrovství cestovních vozů. A právě speciály tohoto okruhového šampionátu posloužily jako inspirace při úpravách jeho Škody Octavia Combi první generace.
Na začátku příběhu však byla jiná jedničková Octavia, sice také "v kombíku", ale s naftovým motorem. Cowley ji před lety koupil v podstatě z nouze. "Lidé si často myslí, že jsem něco jako nadšenec do škodovek. Pravdou ale je, že jsem Octavii koupil proto, že šlo o levnější alternativu ke Golfu čtvrté generace, který jsem chtěl, ale neměl na něj. Šlo prostě o levné naftové auto, které dokázalo denně vozit mě a moje pracovní vybavení," vypráví Andy pro časopis Fast Car.
Postupně však autu přišel na chuť. A poté, co udělal několik úprav, začal ho mít rád. Společné soužití ovšem v roce 2018 překazila nehoda - do Octavie naboural řidič dodávky na dálnici M42. Vůz byl na odpis.
Cowley se však s českým kombíkem nechtěl ještě rozloučit, cítil, že jej nestihl přetvořit do takové podoby, s níž by byl spokojený. Tak zničený automobil odstrojil, vyndal z něj všechny nepoškozené díly a řekl si, že dá dohromady jinou Octavii Combi, tentokrát už zcela podle vlastních představ a s motorem 1.8 Turbo, který by lépe ladil se sportovním vzhledem. Jako základ použil jiné auto, které na konci roku 2018 koupil.
Inspirací pro rozsáhlé úpravy byl tedy svět Britského mistrovství cestovních vozů, zejména legendární kombi Volvo 850 řízené Rickardem Rydellem. Cowley novou oktávku v podstatě postavil skoro celou znovu. Auto vybavil vzduchovým podvozkem, 19palcovými koly, přidal na boku vyvedený výfuk a nechal upravit také karoserii - například blatníky a podběhy, nebo přední kapotu. V té najdeme výrazné otvory, skrz které je vidět upravený motorový prostor.
Dostalo se také na různé aerodynamické doplňky. Většinu z nich si Andy vyrobil sám, což platí například o velkém splitteru. Vzadu pak zaujmou obrovský difuzor a masivní křídlo. Inspirace motorsportem je znát i v kabině, v níž najdeme skořepinová sedadla, sportovní volant, sportovní řadičku a bezpečnostní rám. S těmito prvky kontrastují výrazné barvy a kvalitní audiosystém.
Na karoserii Cowley vybral lak v křídovém odstínu, známý z nabídky Porsche. "A chtěl jsem také nějakou livrej, která by odpovídala vozům z britského šampionátu, ale žádná mě nezaujala. Proto jsem nakonec zabrousil do světa německého mistrovství DTM a zvolil Tic Tac kombinaci, s níž kdysi jezdilo BMW E30," prozrazuje majitel.
Tak co na jeho Octavii říkáte?