Svět tuningu je převážně maskulinní. Přesto existují i dívky a ženy, které automobilům a jejich úpravám propadly. Jako třeba Veronika.
Veronika přitom auta miluje odmalička, i díky výchově rodičů. A když poprvé navštívila svůj sraz majitelů a příznivců upravených vozů, měla jasno, že se do tuningu jednou pustí také.
První pokusy udělala hned u svého prvního auta, jímž byla Škoda Octavia Combi první generace, šlo však o decentní úpravy. V rozsáhlejších změnách Veronice zabránila nehoda (zaviněná jiná řidičem), po níž oktávka skončila na odpis.
Úplný konec to však nebyl. Verča si totiž brzy pořídila další Octavii Combi. Vůz ve výbavě Elegance s motorem 1.9 TDI o výkonu 81 kW byl tehdy v prakticky sériovém stavu.
Nová majitelka se tedy pustila do práce. Podobně jako u prvního auta začala decentně, loni na jaře si však řekla, že je čas na výraznou proměnu. A tak se zrodila Octavia s nápadně modrou, skoro až tyrkysovou karoserií. Tu má na svědomí fólie.
"Auto má stavitelný podvozek, větší turbo, zakázkové nárazníky, bílé podsvícení podvozku, nové boční prahy a černé doplňky karoserie. Osmnáctipalcová kola jsou od Japan Racing, uvnitř je volant z trojkové Octavie," vyjmenovává Veronika nejdůležitější úpravy.
"V plánu mám ještě výměnu současných kol za konkávní a musím dořešit nedopasovaný nárazník. Jinak jsem spokojená a chci si auto po nějakou dobu hlavně užívat," dodává mladá tunerka, kterou občas můžete potkat na srazech milovníků upravených aut.
A jak říká, někdy zažívá úsměvné situace. "Lidi, co mou škodovku neznají, si tak nějak přirozeně myslí, že ji vlastní nějaký kluk. Když vylezu já, je vidět, jak jsou zaskočeni," vypráví Veronika, která souhlasí s tím, že žen je v tomhle světě opravdu málo. "Ale pár takových holek je a moc si jich cením. Doufám, že nás bude víc. Proto bych chtěla však ženám a dívkám, které auta baví, vzkázat: holky, nebojte se, plňte si sny!"