Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin DBS Volante: Ultrarychlý kabriolet odhalen (kompletní technická data)

Diskuze (5)
Kabriolet odvozený od dvoumístného kupé Aston Martin DBS bude mít premiéru na autosalonu v Ženevě. Nová verze má vzadu navíc dvě nouzová sedadla a do názvu přidá slovo Volante, které je s Astony se stahovací střechou spojené už od 60. let.

Aston Martin DBS Volante je šestnáctým kabrioletem, který vznikl během 95 let existence této značky. V současné nabídce bude ale už třetím otevřeným modelem – vedle DB9 Volante a V8 Vantage Roadster. Spojuje v sobě všechny podstatné vlastnosti vrcholného modelu DBS, ke kterým přidává klasickou plátěnou stahovací střechu.

Karoserie má shodnou konstrukci s kupé DBS. Na hliníkové struktuře VH (vertical/horizontal) jsou připevněny díly z hliníku, hořčíkových slitin a karbonu. Pro odlehčení jsou dokonce i boční výztuhy vyrobeny z hliníku. DBS tak kombinuje konstrukční řešení výchozího modelu DB9 se závodním speciálem DBR9. Výsledná hmotnost je 1810 kg. Základní rozměry (délka 4721 mm, šířka 1905 mm, výška 1280 mm a rozvor 2740 mm) jsou shodné s kupé a od DB9 Volante se liší maximálně v desítkách milimetrů.

Střecha kabrioletu se stáhne za 14 sekund a je možné s ní operovat i za jízdy do rychlosti 48 km/h. Otevřená verze má konfiguraci interiéru 2+2, zatímco DBS s karoserií kupé je označováno jako 2+0. Díky výztuhám má karoserie Volante 75 % torzní tuhosti kupé.

Vidlicový dvanáctiválec je umístěný podélně za přední nápravou. Z objemu 6 litrů dává výkon 380 kW a nejvyšší točivý moment 570 Nm, s 85 % této hodnoty dostupnými od 1500 otáček až po omezovač. Převodovka je umístěna před zadní nápravu a s motorem je spojena karbonovým kardanem. Na výběr je šestistupňová manuální převodovka nebo automat Touchtronic 2 se shodným počtem převodů. Sportovní charakter manuální převodovky je podpořen kratším stálým převodem v diferenciálu. Zrychlení z klidu na 100 km/h trvá jen 4,3 s a maximální rychlost je 307 km/h.

Dobrým jízdním vlastnostem napomáhají adaptivní tlumiče, posilovač řízení Servotronic s proměnlivým účinkem a nápravy s dvojitými lichoběžníky. Geometrie náprav je nastavena tak, aby zabraňovala ponoření přídě při brzdění a odlehčení zadní nápravy v zatáčkách. Dvacetipalcová kola jsou vyrobena z kovaného hliníku, což přináší snížení neodpružených hmot o 8 kg. Obouvají pneumatiky Pirelli P Zero o rozměru 245/35 vpředu a 295/30 vzadu.

O zastavení DBS Volante se starají standardně montované brzdy s karbonovo-keramickými disky (vpředu 398mm, vzadu 360mm). I u sportovních aut jakým je DBS je dnes samozřejmostí stabilizace DSC, ABS, brzdový asistent a kontrola trakce.

Postavení na vrcholu modelového portfolia Aston Martin podtrhuje luxusně-sportovní výbava. Interiér je čalouněný kvalitní kůží, dekor je vyroben z ušlechtilých slitin a výplně dveří z karbonu. Sportovní sedadla jsou elektricky nastavitelná a vyhřívaná. Z komfortních prvků nechybí automatická klimatizace, tempomat, navigace s harddiskem, audiosystém Bang&Olufsen a zadní i přední parkovací senzory. Příjemnými detaily ve výbavě jsou deštník v zavazadlovém prostoru a u aut s automatickou převodovkou pero v držáku na středové konzoli.

Možnosti příplatkové výbavy zahrnují vedle několika drobností výdřevu s lakem Piano Black namísto kovového dekoru a alternativní designy 20palcových kol.

Aston Martin DBS Volante - srovnání s DB9 Volante
ModelDB9 VolanteDBS Volante
Zdvihový objem [cm3]59355935
Válce12/412/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]350/6000380/6500
Nejvyšší toč. Moment [Nm/ot/min]600/5000570/5750
Max. rychlost [km/h]306307
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,84,3

Diskuze (5)
28. 2. 2009 17:21
Re: Řazení tlačítky?
prave ze prakticky nezavazi ti tam naka hnusna paka zmacknes cudl a jedes ;-)
26. 2. 2009 22:28
..
OMG to je nadhera.uz sa tesim az ma obehne na dialnici... ;-)
Avatar - Ivorry
26. 2. 2009 12:04
Řazení tlačítky?
Ač musím uznat, že Aston Martin jsou neuvěřitelně krásná auta a nepochybně i skvělá auta, vždycky mě tak trochu straší přepínání jednotlivých jízdních režimů převodovky pomocí tlačítek (P,R,N,D). Vždyť to musí být zatraceně nepraktické oproti klasickému voliči převodových stupňů 8-s
Avatar - radhro
26. 2. 2009 08:50
není co dodat
:yes: takhle se delají auta :yes: :yes: