Aston Martin a Red Bull: Premiéra hypersportu naplánována
V červnu loňského roku vyplynulo na povrch, že stáj Formule 1 Red Bull Racing by ráda postavila sériový silniční automobil. Nejprve se spekulovalo o možné spolupráci se značkou Infiniti, ale již začátkem loňského července se objevily informace o společném vývoji s britskou automobilkou Aston Martin.
Ve stejnou dobu se pak objevily zprávy o tom, že nový automobil má navrhnout geniální konstruktér Formule 1 Adrian Newey, který je poslední roky spojen právě s týmem Red Bull Racing.
V polovině srpna loňského roku pak dorazily další neoficiální informace a Andy Palmer, generální ředitel Aston Martinu, tehdy uvedl že Adrian Newey nepracuje pro Aston Martin, ale zároveň dodal, že se mu líbí myšlenka silničního vozu od tohoto konstruktéra.
K samotnému vývoji extrémního supersportu tehdy Andy Palmer pouze dodal, že jeho vývoj v Aston Martinu je zvažován a v případě schválení se jeho premiéry můžeme dočkat za dva až tři roku.
Marek Reichman, ředitel pro design značky Aston Martin, k tomu pak dodal, že v případě vývoje takového vozu je možné, že se v jeho designu projeví inspirace konceptem DP-100, navrženým pro simulátor Gran Turismo 6 v loňském roce.
V současnosti je již jasné, že společné dílo Aston Martinu a stáje Red Bull skutečně zamíří na silnice. Pečlivě vybrané skupině zákazníků měla být tato novinka představena již při Velké ceně Monaka a podle informací zveřejněných MotorAuthority se máme oficiálního odhalení vozu s interním označením Project AM-RB 001 dočkat již 5. července během akce uspořádané přímo v sídle automobilky Aston Martin v Gaydonu.
K technice a designu prozatím stále nejsou k dispozici žádné podrobnosti a pouze se opakuje, že novinka bude mít motor uprostřed a konstrukci z karbonu a hliníku, přičemž se má jednat o poměrně kompaktní vůz s aerodynamikou od Adriana Neweyho, ale zakomponovanou do tradičního designu značky Aston Martin.
Vedle koncepce, použitých materiálů a aerodynamiky je zmiňovaná i hmotnost, která má být nižší než 1000 kg a poměr výkonu k hmotnosti pak má být lepší než u McLarenu P1 nebo Koenigseggu One:1. Na závodních okruzích pak má tento automobil dosahovat podobných jízdních výkonů jako monoposty Formule 1 nebo vytrvalostní prototypy třídy LMP1.
Výsledek společného vývoje Aston Martinu a stáje Red Bull má vzniknout v sérii 99 vozů s cenou od 2.500.000 britských liber (zhruba Kč), ale i přesto má být zájem ze strany zákazníků více než dvojnásobný.