Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin DBS Superleggera jako kladivo na dvanáctiválcové Ferrari

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)

Aston Martin DBS Superleggera se díky péči společnosti Wheelsandmore může pochlubit výrazným navýšením výkonu i točivého momentu. Výsledné hodnoty překonávají i Ferrari 812 Superfast.  

Aston Martin DBS Superleggera představuje již ve svém standardním provedení náležitě výjimečný a výkonný automobil, jehož výjimečnost umí zvýšit samotná automobilka prostřednictvím vlastního individualizačního oddělení či limitovanou sérií Tag Heuer Edition nebo proměnou v ještě exkluzivnější model DBS GT Zagato.

Aston Martin sice nabízí úpravy a limitované edice, které zvyšují exkluzivitu, ale nenabízí zvýšení výkonu, překonávající jednoho z hlavních konkurentů v podobě Ferrari 812 Superfast. To se nyní mění díky společnosti Wheelsandmore, jejíž ladiči se v Německu zaměřili na přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec modelu DBS Superleggera.

Tento motor o objemu 5,2 l ve své standardní podobě disponuje nejvyšším výkonem 533 kW (715 k) a točivým momentem 900 N.m. Za pomoci aktualizace softwaru řídící jednotky nebo prostřednictvím přídavné elektronické jednotky nabízí Wheelsandmore navýšení výkonu na 610 kW (829 k) a točivého momentu na 1030 N.m.

Pro srovnání lze připomenout, že konkurent ze stáje značky Ferrari se svým atmosférickým vidlicovým dvanáctiválcem o objemu 6,5 l disponuje nejvyšším výkonem 588 kW  (800 k) a točivým momentem 718 N.m. Tyto hodnoty stačí k akceleraci z 0 na 100 km/h za 2,9 s a maximální rychlosti 340 km/h.

Wheelsandmore uvádí, že i přes výrazné navýšení výkonu a točivého momentu se u modelu DBS Superleggera nemění jeho maximální rychlost, která je 340 km/h. V případě zrychlení úpravce nový čas neuvádí. Sériové provedení zrychluje z 0 na 100 km/h za 3,4 s.

Aston Martin DBS Superleggera je jedním z nejatraktivnějších automobilů současnosti a podle Wheelsandmore k vylepšení jeho vzhledu stačí nová sada kol. Pro britské kupé proto byla vyvinuta 22palcová kola, která jsou schválena německým TÜV a obouvají pneumatiky Pirelli o rozměrech 265/30 R22 vpředu a 315/25 R22 vzadu. Nabídka nových kol se přitom neomezuje na jediné provedení a k dispozici jsou i menší provedení.

Zdroj: Wheelsandmore

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)

Doporučujeme