Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin postupně nahradí německé V8 svými hybridními V6

Aston Martin V6
Aston Martin V6
Aston Martin V6
Aston Martin V6
10 Fotogalerie

Po premiéře v extrémním supersportu Valhalla by se nové hybridní V6 měli rozšířit napříč celou nabídkou značky.

Nedávno představená hybridní motorizace Aston Martin V6, která by měla vstoupit do výroby v roce 2022 a poprvé se představí pod kapotou extrémního supersportu Valhalla, postupně nahradí 4.0 litrový motor V8 od AMG.

Ten se v současnosti objevuje pod kapotou modelů jako je Vantage, v některých nižších verzích modelu DB11 a do budoucna se s ním počítá i pod kapotou nového SUV s označením DBX. Proč se ho tedy automobilka rozhodla nahradit?

Mercedes se nijak netajil tím, kam směřuje technologie jejich motorů, a my samozřejmě nepočítáme se čtyřválci v našich Astonech,“ uvedl šéf značky Andy Palmer v rozhovoru pro britský Autocar. „Takže jsme se rozhodli vydat naší vlastní cestou.

Vidlicové šestiválce s elektrickou asistencí by přitom měly být schopnou a hlavně modulární náhradou za německé osmiválce od AMG. Palmer dokonce potvrdil, že půjdou použít na již existující převodovky, což automobilce dost ulehčí život.

Zákazníci se přitom ani nemusí bát ztráty výkonu, který by měl být přinejmenším na srovnatelné úrovni. „Když postupujete dopředu, obvykle očekáváte zvýšení výkonu, nikoliv snížení,“ uvedl Palmer. „A měli byste toho dosahovat dokonce i s menšími pohonnými jednotkami, takže neexistuje možnost, aby naši zákazníci očekávali krok zpátky.

Nová V6 by měla být pod kapotou modelu Valhalla vůbec nejsilnějším motorem v historii automobilky, pod kapotou ostatních modelů však bude výkon snížen a jeho průběh upraven tak, aby lépe odpovídal charakteru jednotlivých modelů. Automobilka se navíc chystá pořádně si vyhrát se zvukem. „Upravíme výfuky tak, aby zněl jako Aston,“ uvedl Palmer.

Automobilka již uvedla, že se budou nové motory vyrábět na půdě Velké Británie, konkrétní místo ovšem nespecifikovala. Společně s V6 se ovšem v Británii budou nově vyrábět i majestátní motorizace V12, které dosud vznikaly v továrně Fordu v německém Kolíně nad Rýnem. Jak dlouho ale budou tvořit součást nabídky je ve hvězdách. Podle Palmera Se s nimi ale dlouhodobě nepočítá.