Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Aston Martin Vantage Roadster
Aston Martin Vantage Roadster
Aston Martin Vantage Roadster
Aston Martin Vantage Roadster
15 Fotogalerie

Aston Martin představuje nový Vantage Roadster s nejrychlejší skládací střechou

Nový Aston Martin Vantage Roadster se tradičně chlubí nádherným designem a propracovanou technikou, nově však nabídne i nejrychlejší automatickou skládací střechu na světě.

Aston Martin Vantage Coupé byl oficiálně představen již na podzim 2017, jeho výstavní premiéra však proběhla až na ženevském autosalonu v březnu 2018. A na tom samém místě se o dva roky později představí i druhá karosářská varianta – elegantní, dynamický a údajně stále praktický Vantage Roadster.

Karoserie roadsteru oproti kupé tradičně ztěžkal, díky použití lehkých materiálů a speciálnímu skládacímu systému střechy se však nárůst hmotnosti pohybuje pouze okolo 60 kilogramů. Pod kapotou uložený 4.0 litrový twin-turbo motor V8 o výkonu 510 koní s točivým momentem 685 Nm, kombinovaný s osmistupňovým automatem ZF, dokáže Roadster rozhýbat z klidu na 97 km/h za 3,7 sekundy a maximální rychlost dosahuje 306 km/h.

Oproti kupé je tak akcelerace pomalejší o 0,2 sekundy a maximální rychlost nižší o 8 km/h. Unikátem nového roadsteru je však systém skládací střechy, který je nejrychlejší mezi automatickými systémy skládacích střech na světě. Střecha se totiž dokáže natáhnout či složit za 6,7 sekundy při zastaveném voze a 6,8 sekundy při rychlosti do 50 km/h.

Prostor pro složenou střechu ubral z původně 350 litrového zavazadelníku kupé rovných 150 litrů. Podle automobilky by však zbývajících 200 litrů mělo stále bohatě stačit na full-size golfový bag s příslušenstvím.  O zavazadlech pro maximálně dvoučlennou posádku pak zřejmě není pochyb.

Skvělou jízdní dynamiku a sportovní charakter Roadsteru by mělo podpořit dostatečně tuhé šasi v kombinaci se speciálně nastavenými zadními tlumiči, upraveným softwarem systémem adaptivních tlumičů a kalibrací ESP. Samotné adaptivní tlumiče, systém DSC, Dynamic Torque Vectoring a zadní elektronický diferenciál však Roadster sdílí s kupé.

Změnou prošlo i nastavení jízdních režimů, ve kterém nechybí volby jako Sport, Sport + nebo Track. Po jejich zvolení by měl Roadster naplno odhalit svůj dynamický charakter, díky kterému řidiči dokáže, že se cítí jako doma na silnici i závodní dráze. Podle Astonu by měl Roadster dokonce zrcadlit chování Coupé v otázce vjemů, rychlosti i výkonů v zatáčkách.

Sportovní kabriolety jsou ve srovnání se svými kupé ekvivalenty často viděny jako kompromis, jenže Vantage Roadster zůstává plně odhodlán své misi nabídnout precizní, agilní a expresivní jízdní dynamiku v kombinaci s jistým výkonem v přímce. A samozřejmě je zde přidaná hodnota v řízení skvěle znějícího sportovního vozu se staženou střechou,“ dodává k novému vozu Matt Becker, šéfinženýr Aston Martinu.

 

Doporučená prodejní cena modelu Aston Martin Vantage Roadster by měla na německém trhu startovat od 157.300 euro, což je cca 3.919.000 Kč. Dodávky prvních vozů se pak očekávají v průběhu druhého čtvrtletí tohoto roku.