Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin testuje konkurenční SUV, jezdí s nimi i 300 km/h. S kým se chce měřit?

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 10. 7. 2019
26
1
Zobrazit náhledy (26)
Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX Aston Martin DBX

Britská značka finišuje přípravy prvního SUV Aston Martin DBX. K tomu samozřejmě patří i poměřování s konkurencí, zejména tou Německou.

První SUV britské značky Aston Martin je na cestě a několikrát už jsme mohli vidět maskovaný prototyp, jehož snímky publikuje sama automobilka. Naposledy se auto objevilo na Festivalu rychlosti v Goodwoodu a opět na sebe strhlo nemalou pozornost.

Jenže tento článek nepojednává tak úplně o novém DBX, jako spíše o konkurenci. Zástupci Aston Martinu totiž prozradili, že v rámci benchmarkingu testují konkurenční SUV. Na tom by nebylo nic až tak zvláštního, ale Britové se netají ani tím, s kým přesně chtějí svůj nejnovější produkt porovnávat.

Podle posledních rozhovorů s manažery měl Aston Martin k dispozici Porsche Cayenne Turbo, jakož i BMW X6 M. Tvůrci DBX přitom německé vozy vůbec nešetřili, kromě mnoha kol na slavném Nürburgringu je zkoušeli i na německých dálnicích s neomezenou rychlostí, kde jim nedělaly problém ani rychlosti okolo 300 km/h. Pokud je to skutečně pravda, bere Aston Martin přípravu svého prvního SUV hodně, hodně vážně.

To ostatně potvrzují i nedávné rozhovory se zástupci značky. Uvedli například, že program DBX je největším a nejdůležitějším projektem v historii automobilky. Zároveň jde o vůz bez vazeb na již existující platformy SUV, takže Aston Martin může vyvinout auto s vlastním DNA od samotného počátku. A právě to je pro Brity obrovská výzva.

Aby Aston Martin mohl konkurovat našlapané německé konkurenci, bude si muset dát záležet na skladbě pohonných jednotek. A že má z čeho vybírat. Základ utvoří čtyřlitrový přeplňovaný osmiválec AMG, jenž najdeme také v DB11, kde poskytuje výkon 375 kW (510 k). Komu by to nestačilo, ten může sáhnout po 5,2litrovém dvanáctiválci z vlastní produkce, který produkuje 447 kW (608 k). V dalších fázích životního cyklu se očekává rovněž příjezd hybridní, případně čistě elektrické verze.

360p720p

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku