Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A8 3,0 TFSI quattro: Na šestiválec se nezapomnělo

Diskuze (7)
Zatím je pro novou Audi A8 na výběr osmiválcové 4,2 FSI nebo turbodiesel 4,2 TDI se shodným počtem válců. Nezapomnělo se ale ani na šestiválcové motory – 3,0 TDI doplní zážehový 3,0 TFSI.

Počet dostupných motorů pro Audi A8 se na podzim rozroste ze dvou na čtyři. Dva osmiválce nabízené už od uvedení na trh doplní kromě již dříve oznámeného 3,0 TDI také zážehový 3,0 TFSI. Jedná se o kompresorem přeplňovaný přímovstřikový šestiválec, který je známý už z dalších modelů Audi, mimo jiné A6 a Q7.

V A8 bude přeplňovaný třílitr dosahovat stejných parametrů jako v A6, tedy výkonu 213 kW mezi 4850 a 6500 min-1 a 420 Nm mezi 2500 a 4850 min-1 (v Q7 tento motor má výkon 200 nebo 245 kW). V případě A8 to ve spolupráci s pohonem všech kol quattro a osmistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic znamená kombinovanou spotřebu 9,1 l/100 km.

Doporučujeme
Test: Audi A8 4,2 TDI quattro - Manažerské haute couture
Představujeme: Audi A8 – Ingolstadtská olympiáda

Dynamické parametry se vyrovnají 3,0 TDI quattro – zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 6,1 sekundy a maximální rychlost je 250 km/h.

Česká cena zatím není známa, v sousedním Německu bude 3,0 TFSI stát 72.700 Euro (asi 1,9 milionu Kč). To je o 500 Euro více než 3,0 TDI a současně o znatelných 17 tisíc Euro méně než 4,2 FSI.

Audi A8 - Přehled motorizací
Model3,0 TDI
quattro
3,0 TFSI
quattro
4,2 FSI
quattro
4,2 TDI
quattro
Převodovka8A8A8A8A
Zdvihový objem [cm3]2967299541634134
Válce/ventily6/46/48/48/4
Největší výkon [kW/min-1]184/4000-4500213/4850-6500273/6800258/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]550/1500-3000420/2500-4850445/3500800/1750-2750
Max. rychlost [km/h]250250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,16,15,75,5
Komb. spotřeba [l/100 km]6,69,19,57,6
Cena [Kč]--2.336.600,-2.448.000,-

Audi také připravuje verzi 3,0 TDI o výkonu 150 kW s pohonem předních kol. Kromě toho byly oznámeny také A8 6,3 W12 quattro (368 kW) a hybridní verze, dočkáme se i prodloužné A8L.

Diskuze (7)
7. 7. 2010 12:42
Re: Já furt nějak nevím
Menším motorem nahradíš jednu zásadní věc a tou je cena.
7. 7. 2010 12:41
Re: Já furt nějak nevím
Tak podle "starý školy" je v S class šestiválec od r.54 a byl i pěti a první V8 až v r.69.
Avatar - iudex
7. 7. 2010 08:45
Re: Já furt nějak nevím
Tá doba pomaly koncí. O chvílu budú také V12 uz len vo veteránoch a supersportoch (aj to nie je úplne isté). Samozrejme sú veci, ktoré nemozes downsizingom nahradit, ako je zvuk velkoobjemového osemvalca. Objektívne výkonové parametre ale v pohode nahradís. Vid prvú generáciu A8, ktorej najsilnejsí motor 4,2 V8 mal 220 kW, 400 Nm a 0-100 km/h za 6,9 s (a to boli pod ním este 3,7 V8 a 2,8 V6). Terajsí základ (!) 3,0 TFSI má iba o 7 kW menej, ale o 20 Nm viac a akceleráciu lepsiu o 0,8s (a to ide o slabsie prepĺnanú verziu, vid S4, ktorá má 245 kW).
BTW ten dotaz na 7er: a predáva sa tam aj nejaká atmosféra? Pokial viem, v sedmicke sú len turbá 3,0 (740i), 4,4 (750i) a 6,0 (760i), o ziadnej atmosfére neviem.
Avatar - 3_diamanty
7. 7. 2010 08:25
Re: Já furt nějak nevím
Tak to ano si stara skola - doba sa meni, dnes uz trojlitrovy sestvalec ponuka vyssi vykon a krutiaci moment ako osemvalec pred 10timi rokmi. Z tohto dovodu si musis zvyknut ze v luxusnej triede budu bezne uz sestvalce a vo vyssej strednej aj stvorvalce v blizkej buducnosti. 12valce za par rokov skoncia tak si nejaky kup a sup s nim do muzea este na tom ,,vydelas,, ;-)

Dolezity je vykon, kultura chodu , tocivy moment a nie pocet valcov. Ak to co som kedysi dosiahol s osemvalcom mi ponuka teraz sestvalec , cize nevidim dovod tam pchat viac valcov, tecnika ide dopredu. Objemy a pocty valcov sa zmensuju, za par rokov budu bezne stvorvalce aj vo vyssej strednej ked neveris pockaj a uveris.

Avatar - positivemind
7. 7. 2010 01:27
Já furt nějak nevím
Tenhle motor bude určitě skvělej - jen mi nějak nejde do hlavy, co dělá v limuzíně. A6, jo tam nějak ještě jo, ale tady?

Možná jsem stará škola, ale v limuzínách vidím pořád kvalitní velkoobjemy osmiválce - S450, S500(550), 745i (staré).

Nemáte někdo čísla prodejů přeplňovaných motorů v BMW7?