Audi A8 3,0 TFSI quattro: Na šestiválec se nezapomnělo
Počet dostupných motorů pro Audi A8 se na podzim rozroste ze dvou na čtyři. Dva osmiválce nabízené už od uvedení na trh doplní kromě již dříve oznámeného 3,0 TDI také zážehový 3,0 TFSI. Jedná se o kompresorem přeplňovaný přímovstřikový šestiválec, který je známý už z dalších modelů Audi, mimo jiné A6 a Q7.
V A8 bude přeplňovaný třílitr dosahovat stejných parametrů jako v A6, tedy výkonu 213 kW mezi 4850 a 6500 min-1 a 420 Nm mezi 2500 a 4850 min-1 (v Q7 tento motor má výkon 200 nebo 245 kW). V případě A8 to ve spolupráci s pohonem všech kol quattro a osmistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic znamená kombinovanou spotřebu 9,1 l/100 km.
Doporučujeme |
Test: Audi A8 4,2 TDI quattro - Manažerské haute couture |
Představujeme: Audi A8 – Ingolstadtská olympiáda |
Dynamické parametry se vyrovnají 3,0 TDI quattro – zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 6,1 sekundy a maximální rychlost je 250 km/h.
Česká cena zatím není známa, v sousedním Německu bude 3,0 TFSI stát 72.700 Euro (asi 1,9 milionu Kč). To je o 500 Euro více než 3,0 TDI a současně o znatelných 17 tisíc Euro méně než 4,2 FSI.
Audi A8 - Přehled motorizací | ||||
Model | 3,0 TDI quattro | 3,0 TFSI quattro | 4,2 FSI quattro | 4,2 TDI quattro |
Převodovka | 8A | 8A | 8A | 8A |
Zdvihový objem [cm3] | 2967 | 2995 | 4163 | 4134 |
Válce/ventily | 6/4 | 6/4 | 8/4 | 8/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 184/4000-4500 | 213/4850-6500 | 273/6800 | 258/4000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 550/1500-3000 | 420/2500-4850 | 445/3500 | 800/1750-2750 |
Max. rychlost [km/h] | 250 | 250 | 250 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 6,1 | 6,1 | 5,7 | 5,5 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,6 | 9,1 | 9,5 | 7,6 |
Cena [Kč] | - | - | 2.336.600,- | 2.448.000,- |
Audi také připravuje verzi 3,0 TDI o výkonu 150 kW s pohonem předních kol. Kromě toho byly oznámeny také A8 6,3 W12 quattro (368 kW) a hybridní verze, dočkáme se i prodloužné A8L.