Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi navzdory potížím hlásí úspěšný rok a plánuje další investice

redakce AUTO.CZ
Diskuze (4)
Navzdory několika potížím byl loňský rok tím prodejně nejúspěšnějším v historii Audi. Firma očekává pozitivní trend i letos.

Audi sice v loňském roce bylo „až“ třetí nejluxusnější automobilkou na světě, v Ingolstadtu ale uplynulý finanční rok hodnotí pozitivně. Automobilka totiž v roce 2015 prodala 1,8 milionu aut, což bylo nejvíce v její historii. A pozitivní rok firma očekává i letos.

V Ingolstadtu během loňského roku bojovali se složitou situací na čínském trhu, ke které se před koncem roku přidaly problémy související s vypuklou kauzou Dieselgate. Navzdory těmto trablům provozní zisk za loňský rok činil 5,1 miliardy eur. Pokud přitom odečteme náklady spojené s emisním skandálem, stále činil více než slušných 4,8 miliardy eur.

Pozitivní odhady pro letošní rok zatím potvrzují i jeho první měsíce. Od ledna do dubna Audi předalo zákazníkům 620.100 aut, poprvé tak za toto období překonalo metu 600.000 prodaných vozů. Meziročně prodeje značky vzrostly o 4,9 %. I přes tento růst jsou však čtyři kruhy až tím třetím v pořadí. BMW za první čtyři měsíce roku prodalo 629.325 vozů (+4,8 %), v čele byl Mercedes-Benz s 647.550 auty (+12,1 %).

Cílem Ingolstadtu pro letošní rok je uchovat prodejní marži ve výši osmi až desíti procent. Čistý peněžní tok (rozdíl mezi příjmy a výdaji) se má pohybovat mezi dvěma a 2,5 miliardami eur.

Také v letošním roce se počítá s mohutnými investicemi, do pozemků, továren a jejich vybavení Audi investuje více než tři miliardy eur. Firma zdůrazňuje, že tyto prostředky budou kompletně použity z jejích vlastních zdrojů.

Velká část financí bude použita na inovace v oblasti digitalizace a elektrifikace, což jsou hlavní trendy dnešního automobilového světa. Jen v Německu na těchto strategických projektech pracuje 1.200 expertů, přičemž čtyři kruhy tento tým plánují dále rozšířit. V případě digitálních služeb byl důležitý nákup mapové služby HERE, kterou Audi koupilo od Nokie společně se svými hlavními konkurenty, BMW a Mercedesem. Precizní mapové podklady s online daty o provozu budou totiž důležité kvůli chystanému pilotovanému řízení.

Tím nejdůležitějším ale samozřejmě budou nové modely. Hlavní letošní novinkou bude městské SUV Q2, které se na českém trhu začne prodávat na přelomu listopadu a prosince. Auto má zaujmout hlavně mladé zákazníky z měst, lákadlem má být vlastní SIM karta s připojením na internet, která bude standardní výbavou vozu.

K expanzi dojde i na opačném konci spektra portfolia ingolstadtských SUV, když nabídku velké Q7 rozšíří sportovní model SQ7 TDI a plug-in hybrid Q7 e-tron. Řadu A4 již rozšířilo zvýšené kombi A4 allroad quattro, v létě se pak dočkáme sportovní S4, a to v obou karosářských verzích, v sedanu i kombi. Na začátku příštího měsíce se navíc světu poprvé představí nové kupé A5.

Pro příští rok Audi potvrdilo debut nové generace své vlajkové lodi, luxusního sedanu A8. Ten bude prvním sériovým vozem značky s automatizovaným řízením. Nová A8 zvládne sama jezdit v kolonách na dálnici, a to až do rychlosti 60 km/h. „Do roku 2025 uvidíme plně autonomní řízení,“ slibuje předseda představenstva Audi Rupert Stadler.

Design nové A8 dostal na starosti tým Marca Lichteho, takže můžeme očekávat střídmé, elegantní, ale zároveň lehce agresivní tvary s dominantní lichoběžníkovou maskou chladiče. Celkem jistě na něm najdeme linky konceptu Prologue.

Platforma MLB Evo ušetří až 200 kg hmotnosti. Novinka nepřijde ani dvanáctiválec do W 5,95 l se dvěma turby, 447 kW (607 k) a 900 N.m, už známý z Bentleye Bentayga. Počítá se i s e-turbem. Audi využije laserové hlavní světlomety, koncové budou z OLED, stejně jako displeje v kabině. Armádu asistenčních systémů nevyjímaje, o tom nejdůležitějším byla již zmínka, přidejme ještě ovládání infotainmentu pomocí gest.

V roce 2018 se dočkáme dalšího zcela nového modelu, sportovně střiženého SUV s elektrickým pohonem, které se patrně bude jmenovat Q6. Audi slibuje, že auto bez nabití ujede přes 500 kilometrů. Vyrábět se bude v Bruselu, kde budou vznikat i baterie pro něj. „Počínaje rokem 2018 představíme každý rok nové elektrifikované vozidlo,“ tvrdí Stadler.

Autoři: David Bureš, Aleš Dragoun

redakce AUTO.CZ
Diskuze (4)
15. 5. 2016 09:02
Re: Nalijeme si čístého vína Ano, s Diesely podvádí úplně vš
Protože EU v USA? Milé dítě, zkus nejdřív dospět, takhle si tu do tvých 18-ti naděláš pěknou paseku ;-)
14. 5. 2016 23:57
Re: Nalijeme si čístého vína Ano, s Diesely podvádí úplně vš
A že na to podvádění přišli a vyšetřují hlavně v Americe, nebude to nějakým špinavým čůčem tohohle si nevšimnout ? Je to jiná Unie.
14. 5. 2016 23:52
Re: Nalijeme si čístého vína Ano, s Diesely podvádí úplně vš
Už máš být dávno v posteli. Tak šup. Ať nezlobíš maminku. >:D
Avatar - flyboyeda
14. 5. 2016 23:25
Nalijeme si čístého vína Ano, s Diesely podvádí úplně všichn
Protože EU. tečka, elektorauta a hybridy si strč do * ty jedna EU, stop a start a podobný nesmysly nechceme a auto co se půl dne nabíjí a ujede 100 km , taky ne