Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi pracuje na elektrickém turbodmychadlu, dostane ho jako první nová Q7?

David Bureš
Diskuze (93)
Takzvaný systém e-boost se objeví v třílitrovém turbodieselu. Zatím však není jasné, jaký model ho jako první použije.

Audi pomocí konceptu RS 5 TDI prezentovalo, že pracuje na vývoji elektrického turbodmychadla. Automobilka s tímto turbem samozřejmě počítá i v sériových vozech. Podle šéfa vývoje turbodieselů v automobilce Audi Ulricha Weisse se elektrické turbodmychadlo dostane do sériové výroby velice brzo.

„Mohu potvrdit, že pracujeme na vývoji systému e-boost. Buďte si jisti, že jej Audi přiveze na trh. Možná to nebude letos, bude to ale velice brzo,“ řekl Weiss australskému serveru Drive.

Šéf vývoje turbodieselů v ingolstadtské automobilce už nepřiznal, v kterém modelu se e-boost objeví jako první. Při otázce redaktora serveru Drive, zda elektrické turbo bude debutovat v druhé generaci SUV Q7 se Weiss pouze tajemně usmál.

Q7 je jedním ze dvou důležitých modelů, na kterých Audi v současnosti pracuje. Tím druhým je nová generace modelu střední třídy A4. Právě v něm by e-boost mohl rovněž debutovat.

O ingolstadtském vývoji elektrického turbodmychadla se hovoří již delší dobu. Sama automobilka jej prezentovala v konceptu RS 5 TDI. Pod jeho kapotou pracuje dvakrát přeplňovaný vznětový šestiválec 3.0 TDI.

Tento vidlicový šestiválec vedle klasického turbodmychadla roztáčeného proudem výfukových plynů disponuje menším kompresorem poháněným elektromotorem, který se roztočí rychleji než turbo na výfukových svodech. Výhodou tohoto řešení je ještě rychlejší nástup točivého momentu v nízkých otáčkách.

Výsledkem je v případě konceptu RS 5 TDI výkon 283 kW a točivý moment 750 N.m, který je dostupný už při 1.250 min-1. S takto silnou verzí ale v sériové výrobě nepočítejme, Weiss přiznává, že studie RS 5 TDI pouze ukazuje možnosti tohoto řešení.

David Bureš
Diskuze (93)
24. 6. 2014 08:19
Re: Nesouhlas
Netuším. Pravděpodobně to kupují lidi kterým takový auto stačí. Nebo ti kteří mají max 200000 korun a chtějí vysloveně fungl nágl nový auto.
24. 6. 2014 08:14
Re: výhoda
tak to možná autor jen blbě přeložil a opravdu se bude jednat o elektromotorem hnaný kompresor. V tom pak ale nevidím žádnou velkou výhodu oproti kompresoru hnaným jednoduše přímo od motoru.
24. 6. 2014 00:48
Re: Článek v novém Autotipu
Byly a asi i pořád jsou takové motory. I když v osobním autu jen tak něco takového nenajdeš. ;-)
24. 6. 2014 00:40
Re: Nesouhlas
Ano. Že by se to k tomu pěkně hodilo, však bohužel neznamená, že to v praxi půjde.
24. 6. 2014 00:25
Re: Ešte pár rokov...
Dusíku se s kyslíkem moc reagovat nechce. A problémy s nimi jsou, protože máme dnes podstatně přísnější limity. Jestli však motor spaluje chudou směs, nebo ne, není věc přeplňování. To je věc toho, kdo ten motor navrhl. Můžeš ji spalovat i v atmosférickém motoru.

Napsal jsem, že je cílem produkovat. Spalování není dokonalé. Spotřeba kyslíku nebude přesně odpovídat tomu, co bys spočítal podle složení paliva, ale musí být blízko. To je vynucené normou. Za předpokladu, že se do procesu nezapojuje nějaká další látka, tu bys také musel vzít v potaz.