Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi RS 6 Avant Exclusive v barvě Mocha Latte: Béžový expres

Aleš Dragoun
Diskuze (86)
Audi RS 6 Avant je opravdu rychlým kombíkem. Čtyři kruhy se ovšem v Neckarsulmu chlubí půvabným kouskem v atypické béžové barvě.

Audi RS 6 Avant navazuje na superrychlé kombíky, jejichž praotcem byl menší model RS 2. V jiné karosářské verzi ani model RS na bázi aktuální A6 generace C7 nekoupíte. Něco pro sprintující a bohaté otce rodin. Ale čtyřlitrový vidlicový osmiválec má díky 412 kW a 700 N.m síly na rozdávání. Ty přenáší osmistupňový tiptronic na všechna kola, RS 6 je vybaveno stálým pohonem obou náprav, o čemž svědčí i přední mřížka s hrdým nápisem „quattro“.

Z klidu na stovku je schopné auto vystřelit během 3,9 s, a to i přesto, že váží přes dvě tuny, konkrétně 2025 kg. O závoďák tedy nejde, omezovač otáček beztak přistřihne křídla v obligátních 250 km/h. Je to prostě rychlý, luxusní a také drahý polykač kilometrů. Základní cena 2.853.900 korun hovoří jasně... Ta ale může rychle vyšplhat až do nebeských výšin. Zvláště tehdy, pokud se zájemce rozhodne o opravdovou individualizaci. A nemáme ani tak na mysli „obyčejné“ příplatky, jako spíše prvky divize Audi Exclusive. Konkurence má přece takové programy také, kupříkladu BMW Individual.

Jeden takový exemplář ukazuje přímo automobilka v Audi Foru v Neckarsulmu, tam kdysi sídlilo NSU, než jej koncern Volkswagen převzal. Nyní zde má jednu z továren právě Audi. Výstavní kus dostal opravdu atypický béžový lak Mocha Latte připomínající odstínem onu kávu. Ladí s lemováním jinak černých kol. Sedadla i volant jsou v černobílé ručně (a opět kontrastní nití) prošívané kůži, interiér zdobí luxusní koberečky, středovou konzolu pak klavírní lak. Dvě mohutné koncovky výfuku zprostředkovávají okolí ten správný zvuk vidlicového osmiválce.

Prvky Audi Exclusive nabízí i český importér, ale zadarmo pochopitelně nejsou... Vizuálně poladěná RS 6 je opravdu elegantní a výjimečná. Navíc se dovnitř vejdou s veškerým komfortem čtyři cestující a ještě spousta jejich zavazadel. Pro pátého vzadu místo není, mezi sedadly je odkládací prostor, dole středový tunel a ovládání klimatizace.

Aleš Dragoun
Diskuze (86)
29. 5. 2015 00:51
Re: Ty dvě tuny
Nemám moc najeto na lehkých autech, zato mám na sněhu a ledu dost najeto na autech mezi dvěma až třemi tunami a něco málo s cvalíky přes pět tun (upravené G a LC) a nepřijde mi, že by těžší znamenalo záludnější. Jak jsem napsal na začátku, základní pravidlo je, že čím větší hmotnost, tím větší přilnavost. Těžší auto má sice větší hybnost (a ze svahu na něj působí větší síla), ale díky vyšší hmotnosti jeho pneumatiky zvládnou přenést větší sílu. Takové zjednodušené tvrzení je, že brzdná dráha nezávisí na hmotnosti vozidla.

Má zkušenost je, že víc záleží na pneumatikách než na hmotnosti auta. Záleží také samozřejmě na podvozku, kde máš těžiště atp. Samotná hmotnost, ač to zřejmě není moc intuitivní, není zase tak zajímavá. Projeví se spíš nepřímo jako například v tom, že ovlivní konstrukci pneumatiky. Možná příště vyzkouším něco lehkého, jestli náhodou neobjevím nový svět. ;-)
Avatar - Uživatel_5340709
28. 5. 2015 19:48
Re: Ty dvě tuny
O to nejde, prostě ta váha si hledá pořád nejschůdnější cestu, ty auta na vodě a sněhu vyžadují zvláštní přístup /úplně jiný, než u většiny aut/ a velkou opatrnost.
28. 5. 2015 18:49
Re: Ty dvě tuny
V kterém autě ne? V takových podmínkách nasadím řetězy a je vymalováno.
Avatar - Uživatel_5340709
28. 5. 2015 17:05
Re: Ty dvě tuny
Mám s tím naježděno v zimě celkem dost. Průchodnost sněhem celkem dobrá, trakce výborná, ale na uježděném sněhu pořád řešíš, jestli nejsi do zatáček moc rychlý, negativní sklony vozovky, nebo z kopce musíš být opatrný jaxsviňa, jinak není problém to poslat mimo silnici, nebo do protijedoucích.
28. 5. 2015 16:59
Re: Hmmm,
nojono, nejses ty vysloužilej tankista?? toš na východe mas praci >:D >:D >:D >:D