Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi S6 a S7 přezbrojují na naftu. Už víme, kolik hybridní sportovci stojí

David Bureš David Bureš 28. 5. 2019 • 08:20
75
36
Zobrazit náhledy (75)
Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Avant Audi S6 Avant Audi S6 Avant Audi S6 Avant Audi S6 Avant Audi S6 Avant Audi S6 Avant Audi S6 Avant Audi S6 Avant Audi S6 Avant Audi S6 Avant Audi S6 Avant Audi S6 Avant Audi S6 Avant Audi S6 Avant Audi S6 Avant Audi S6 Avant Audi S6 Avant Audi S6 Avant Audi S6 Avant Audi S6 Avant Audi S6 Avant Audi S6 Avant Audi S6 Avant Audi S6 Avant Audi S6 Audi S7 Sportback Audi S7 Sportback Audi S7 Sportback Audi S7 Sportback Audi S7 Sportback Audi S7 Sportback Audi S7 Sportback Audi S7 Sportback Audi S7 Sportback Audi S7 Sportback Audi S7 Sportback Audi S7 Sportback Audi S7 Sportback Audi S7 Sportback Audi S7 Sportback Audi S7 Sportback Audi S7 Sportback Audi S7 Sportback Audi S7 Sportback Audi S7 Sportback Audi S7 Sportback Audi S7 Sportback Audi S7 Sportback

Čtyři kruhy u „eSkové“ řady mění strategii, nově se tyto modely dočkaly vznětových motorů. V případě S6 a S7 jde o mildhybridní šestiválec.

Zájem o vznětové motory v posledních měsících klesá, přesto v Audi tomuto pohonu stále věří, a to natolik, že dieselové agregáty na evropských trzích nově používá i ve sportovně laděných modelech řady S. Turbodieselu se tak postupně dočkaly modely S6, S7, S5 a S4. První dva už znají české ceny.

Nové Audi S6 pořídíte podle zveřejněného konfigurátoru minimálně za 2.031.900 korun. V tomto případě hovoříme o sedanu, za odvozený kombík Audi S6 Avant se připlácí 67.000 korun. Fastback Audi S7 Sportback využívající shodnou techniku je pak podstatně dražší, jako exkluzivněji laděný model je naceněn na 2.209.900 korun.

Ve všech třech případech v útrobách najdeme třílitrový vznětový šestiválec s obchodním označením 55 TDI quattro naladěný na 257 kW a 700 N.m, které jsou dostupné v pásmu od 2500 do 3100 otáček. Agregát o objemu 2967 cm3 s přímým vstřikováním common rail pracujícím až s tlakem 2500 barů využívá turbodmychadlo s variabilní geometrií turbíny, spolupracuje s osmistupňovou samočinnou převodovkou s hydrodynamickým měničem a pohonem všech kol, který v základním nastavení posílá sílu motoru v poměru 40:60 mezi nápravy, ve prospěch té zadní.

180p270p360p540p720p1080p

Již známý motor je však nově doplněn o 48V palubní síť a elektricky poháněný kompresor. Trio S6/S6 Avant/S7 Sportback se tak nově stávají mildhybridy. Systém s 10Ah lithium-iontovou baterií pak snižuje spotřebu, při zpomalování ukládá elektrickou energii. Při dojíždění k semaforu umožňuje vypnout spalovací motor už v rychlosti 22 km/h, zatímco při funkci plachtění vypne šestiválec klidně až na dobu 40 sekund. To kompresor pomáhá potlačit turbodíru.

Design je jako již tradičně u těchto modelů decentně zvýrazněn. Vpředu tak najdeme odlišný nárazník, na bocích zvýrazněné prahy a vzadu nárazník s difusorem a čtyřmi pochromovanými koncovkami výfuku, dvěma na každé straně. Kola jsou v základu dvacetipalcová. Vnitřek zdobí dekor z matného kartáčovaného hliníku, čalounění standardně kombinuje alcantaru s kůží.

Standardní výbava je bohatá. Zahrnuje parkovací senzory vpředu i vzadu, navigaci, tempomat, digitální přístrojový štít s 12,3 displejem, hudební systém s 10 reproduktory o výkonu 180 W, čtyřzónovou automatickou klimatizaci nebo progresivní řízení. Přední sportovní sedačky jsou vyhřívané a elektricky nastavitelné, světla jsou standardně diodová. Avant i Sportback dále přidávají elektrické otevírání víka kufru.

I tak lze dále rozšířit. Karbon-keramické brzdy přijdou na 240.400 Kč, adaptivní pneumatický podvozek na 25.200 Kč, noční vidění na 62.300 Kč a dynamické řízení všech kol na 55.100 korun. Pro S7 Sportback jsou pak k dispozici též laserová Matrix světla, za 80.800 korun.

Audi u eskových modelů razí novou zvláštní strategii. Na evropském trhu se sice S6/S7 dočkaly třílitru TDI, jinde ve světě se ale budou prodávat s benzinovým motorem. Konkrétně šestiválem 2.9 TFSI, naladěným na 331 kW a 600 N.m. I v tomto případě však S6/S7 bude mildhybridem.

Audi S6/S7 TDI – technická data a české ceny nabízených motorů
Model S6 Limuzína S6 Avant S7 Sportback
Motor 55 TDI quattro 55 TDI quattro 55 TDI quattro
Zdvihový objem [cm3] 2967 2967 2967
Válce/ventily 6/4 6/4 6/4
Největší výkon [kW/min] 257/3850 257/3850 257/3850
Točivý moment [N.m/min]  700/2500-3100 700/2500-3100 700/2500-3100
Převodovka 8A 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 250 250 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,0 5,1 5,1
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,2 6,5 6,5
Pohotovostní hmotnost [kg] 1955 2020 2010
Základní cena [Kč] 2.031.900 2.098.900 2.209.900

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Re: Re: nafta
| 28. 5. 2019
Emel, nechcem ti kaziť radosť, ale 2,0TSI 140kW Superb v ponuke nemá, a ani nikdy nemal
OIII po FL ho má, to ano...
Avatar - Machýrek
Re: Re: Re: nafta
| 28. 5. 2019
Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+ Coupé
2 305 050,00 Kč má taky nový R6. Takže to jde. S7 v naftě nebo tohle?
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: nafta
| 28. 5. 2019
Tak je tam myslím 1.8TSI a 2.0TSI...
Re: Re: Re: nafta
| 28. 5. 2019
Tak těch benzínu asi trochu přibude, nová A6 dlouho byla k dispozici jenom s dieselem, ale asi nic dramatického.
Avatar - Emel
Re: Re: nafta
| 28. 5. 2019
Jj, Superb je 1.5TSI 110kW, 2.0TSI 140kW a 2.0TSI 200kW vs. 2.0TDI 110kW a 2.0TDI 140kW - to je převaha benzínu, jak co do šíře nabídky, tak co do výkonu.

Audi... nojo, zájem o naftu možná klesá, ale v ČR je to za letošek u A6 103:1 pro naftu.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku