Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi S6 dostane motor z Porsche! Čím se bude lišit od motoru Panamery?

Tomáš Dusil Tomáš Dusil 25. 5. 2018
38
2
Zobrazit náhledy (38)
Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6 Audi S6
Připravované Audi S6 bude údajně pohánět přeplňovaný osmiválec z dílen Porsche. Je to trochu překvapivé, když víte, že u menší, ale ještě ostřejší RS4 a RS5 Audi používá dvakrát přeplňovaný šestiválec.

Současné Audi A6, označené C8 existuje od jara letošního roku, když si svoji premiéru odbylo na autosalonu v Ženevě. Již nyní se spekuluje o jeho základní sportovní verzi S6 (plnotučná sportovní verze je jak známo RS6), která byla zachycena s maskováním při testování v silničním provozu. Předchůdce používal do roku 2014 osmiválec o objemu 4,0 litru TFSI s výkonem 309 kW. V uvedeném roce došlo ke zvýšení výkonu na 331 kW.

V nové generaci S6 se očekává opět osmiválec, ale zcela nový, již používaný v současné a tedy nové Panameře. Jeho zdvihový objem činí 3996 cm3 kdy i zásluhou zdvojeného přeplňování nabízí výkon 405 kW, tedy 542 koní. V S6 má být ovšem verze s mírně sníženým výkonem. Stejná jako v nové S8 a Bentley Continental GT, které se objeví v nejbližší době. Až do příchodu S6 byl vrcholem v řadě A6 motor 3.0 V6 Turbo, známý také z S4 o výkonu 260 kW. Naopak vrcholná verze RS6 nabídne ještě vyšší výkon než S6, jak je ostatně u Audi zvykem. Pohánět ji bude v základu stejný osmiválec, jako S6, ale se zvýšeným výkonem.

Jaké budou jízdní výkony této sportovní verze Audi S6? Očekává se zrychlení z klidu na 100 km/h za čas lehce přesahující 4 sekundy. Oproti tomu menší a lehčí kupé RS5 akceleruje z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy.

Nová generace S6 sází stejně jako předchůdce na pokrokový podvozek z lehkých slitin v kombinaci s ocelovými pomocnými rámy. Smyslem je snížit hmotnost vozu. Novinkou je aktivní řízení všemi koly, které má S6 také nabídnout. Technicky půjde o stejnou technologii známou už z Audi Q7. Vůz bude jezdit na 20palcových kolech a samozřejmostí má být virtuální kokpit se dvěma monitory na středním panelu, které doplní další v roli přístrojového štítu. Tedy celkem tři „obrazovky“.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Ham.
S6 vs. M550i
| 25. 5. 2018
Už v roce 2015 když Porsche a Audi vyvíjely novou V8 a V6 (KoVoMo) bylo jasné, že je dostane mimo jiné i nová A6 a nová Panamera. Stejně jako je od té doby jasné, že RS6 dostane hybridní V8 opět analogie s Panamerou.
[odkaz]
S6 vs. M550i
| 25. 5. 2018
No jo, jakmile se zjistilo, že BMW bude dávat do M850i, 750i, X5 M50i a dalších M Performance modelů, mezi které při faceliftu určitě bude patřit i M550i, upravenou N63ku s výkonem 520-530 koní, musí Audi taky přijít se silnějším osmiválcem, protože 450 koňová V6 by nestačila. :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku