Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi S8: čtyřdveřový supersport v ČR za 3 miliony

Ondřej Láník Ondřej Láník 29. 6. 2006
25
68
Zobrazit náhledy (25)
Audi S8 Audi S8 Audi S8 Audi S8 Audi S8 Audi S8 Audi S8 Audi S8 Audi S8 Audi S8 Audi S8 Audi S8 Audi S8 Audi S8 Audi S8 Audi S8 Audi S8 Audi S8 Audi S8 Audi S8
Pětilitrový desetiválec s výkonem 330 kW se u nás prodává za necelé 3 miliony korun.

Nabídka značky Audi se rozšiřuje o zcela výjimečný model - společně s novým Audi S6 se v rámci Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech v premiéře představí i největší a nejluxusnější příslušník rodiny „S“ - nová generace prestižní limuzíny Audi S8.

Srdcem limuzíny je hliníkový vidlicový desetiválec s přímým vstřikem benzinu FSI, odvozený z motoru pohánějícího supersportovní Lamborghini Gallardo. Agregát podává z objemu 5204 cm3 výkon 331 kW při 7000 ot./min, točivý moment s velmi plochým průběhem vrcholí při 3500 ot./min hodnotou 540 Nm a dosahuje 90 % maxima již při 2300 ot.MIn. Svých vynikajících parametrů motor dociluje díky technologii přímého vstřiku benzinu do válců FSI s homogenním spalováním, důkladně prověřené v závodních Audi R8. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 1940 kg těžké S8 5,1 sekundy, maximální rychlost zastaví omezovač na tradičních 250 km/h.

Mohutný výkon motoru přenáší sériově dodávaná šestistupňová automatická převodovka tiptronic s dynamickým programem řazení DSP. Její řídicí jednotka podporuje dynamičtější řazení a celkový převod je nižší než u „civilnějšího“ modelu A8. To umožňuje sportovnější způsob jízdy, který může být dále zvýrazněn přepnutím do sportovního režimu. Pro řazení rychlostních stupňů lze kromě obvyklého voliče tiptronicu využít i snadno dostupné páčky pod volantem, které se natáčejí spolu s volantem.

Audi S8 samozřejmě využívá osvědčený pohon všech čtyř kol quattro. Jeho podstatným prvkem je mezinápravový diferenciál Torsen, který ryze mechanickou cestou rozděluje výkon motoru mezi přední a zadní nápravu v poměru 60 : 40. Vyžadují-li to adhezní podmínky, dokáže však bleskově tento poměr změnit a převést více výkonu na nápravu s lepší trakcí; přitom může přivést až 85 % výkonu na zadní nápravu nebo naopak až 65 % na nápravu přední. Řidič může činnost standardního systému ESP omezit ve dvou stupních. Nejprve se vypíná pouze systém ASR, ve druhé fázi se ESP úplně deaktivuje a v činnosti zůstávají pouze ABS a EDS (elektronická uzávěrka difernciálu).

Podobně jako model A8 i S8 zakládá své vynikající vlastnosti a komfort jízdy na přednostech pokročilého adaptivního pneumatického pérování, adaptivních tlumičů a na maximálním využití lehkých dílů z hliníkových slitin v konstrukci podvozku. Ty podstatně snižuje tzv. neodpružené hmoty, což má příznivý vliv na komfort a stabilitu jízdy. Sportovní podvozek Audi S8 má však tužší, sportovnější charakteristiku než u Audi A8, kde je dodáván na přání. S naladěním podvozku koresponduje i řízení servotronic s elektro-hydraulickým posilovačem, který mění svůj posilový účinek v závislosti na rychlosti jízdy. Posilovač má asi o deset procent přímější převod.

Audi S8 je vybaveno sedmipaprskovými dvacetipalcovými litými koly designu „S“ s nízkoprofilovými pneumatikami rozměru 265/35 R20 (!). Otvory mezi paprsky kol umožňují pohled na mohutně dimenzované 18“ kotoučové brzdy s vnitřním chlazením, vpředu vybavené třmeny s dvojitými pístky, vzadu s elektromechanickou parkovací brzdou.

Pravověrní motorističtí nadšenci asi neodolají pokušení zvolit provedení brzd s kotouči z keramického kompozitu. Hlavními přednostmi keramických kotoučů ve srovnání s klasickými ocelovými je menší sklon brzd k „vadnutí“ a přibližně čtyřnásobná životnost kotoučů. Neméně významná je i jejich poloviční hmotnost, která snižuje velikost neodpružených hmot a tím příznivě ovlivňuje komfort a stabilitu jízdy.

Nízká a široce rozkročená stavba karoserie s klínovitou siluetou podtrhuje působivě dynamický a elegantní vzhled vozu. Nezaměnitelná je mohutná příď s jednodílnou maskou chladiče, u modelů „S“ opatřenou dvojitými svislými žebry. Dalšími poznávacími znaky jsou tři vstupní otvory usměrňující proud vzduchu k motoru a k chlazení brzd a sériově dodávaná denní světla z LED diod. Adaptivní xenonové světlomety doplňují speciální odbočovací světla.

Neagresivně sportovní vzhled vozu dotvářejí ozdobné doplňky, lišty a vnější zpětná zrcátka z leštěného hliníku, jež jsou charakteristická pro modely S a harmonicky korespondují s výraznými hliníkovými koly. Výrazem utajené síly jsou i dvě dvojité koncovky výfuku po obou stranách spodní linie zádi vozu, zdůrazněné spoilerem.

Luxusně sportovní interiér vozu odpovídá nejvyšším standardům Audi. Za zmínku stojí zejména všestranně nastavitelný multifunkční volant s koženým potahem a s ovládáním multimediálního rozhraní MMI, tempomat, výkonný navigační systém s integrovanou mechanikou DVD, čtyřzónová klimatizace, vyhřívaná přední i zadní sedadla, elektricky nastavitelná sportovní přední sedadla doplněná elektricky stavitelnými bederními opěrkami a další komfortní výbava.

Audiosystém vozu je sériově vybaven reproduktorovým systémem Bose Surround Sound a měničem CD. Na přání lze dále objednat pravou lahůdku pro nejnáročnější milovníky hudby, plně digitální hi-fi systém nejvyšší třídy Bang & Olufsen Advanced Sound System, vyvinutý speciálně pro Audi S8 a vybavený 14 reproduktory s celkovým výkonem přes tisíc wattů. Jeho tvůrci počítali i s eliminací vlivů hluku v interiéru vozu a vybavili jej exkluzivním designem, perfektně ladícím s luxusním stylingem značky Audi.

Požitek ze sportovní jízdy v luxusním interiéru Audi S8 si můžete dopřát za cenu 2.995.000,- Kč včetně DPH.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

BEZ MUČENÍ
| 29. 6. 2006
Sdělit výtky může než nadřízený svému podřízenému. Myslím výtky k výsledku práce. Pokud bys tuhle nuanci necítil a přesto chtěl redaktorovi něco z jeho práce vytýkat.., tak jestliže v jednom příspěvku vychválíš práci a v druhém naznačíš, že budaš něco vytýkat (bože...) vypovídá to dost o tvém nerozhledu, jak se chovat ve společnosti. Takže - pokud chceš redaktora chválit... chval veřejně... ostatně to tu často děláme... je to adresátovi jistě milé. Pokud ovšem pochválíš a chceš vytýkat (?) ... vytýkej privátně... bude to adresátovi mnohem milejší, viď. To se tak v dobré společnosti, ZZ, dělá běžně asi tak už deset tisíc let. Asi jsi si toho spolu s Manitouem zatím nevšiml. Psal tu jeden blb také... že své holce vypráví, jak se mu moc líbí nějaká herečka... a co, že se mu na té herečce líbí, a že to ta jeho holka má menší a tak... To je ze stejného soudku... říká se jim - NEUMĚTELOVÉ, sloni v porcelánu, jinak též akci se říká trapas, faux pass.
Neviem preco, ale...
| 29. 6. 2006
Nemáš na to, Miso. To je jednoduché... jsi příliš jednoduchý. Neumíš pojmout geniální práci AUDI teamu designerů na tomhle skvostu, neumíš zapasovat ten výrobek do času, neznáš věci, souvislosti, historii kulturu, astetiku, jejich vývoj a vzájemné ovlivňování. Protože, kdybys byl v tomhle vzdělán, nemohl bys tu psát soudy na úrovni žáka třetí obecné... jakou klasickou A8 máš na mysli? Žádná klasická není. Je jen AUDI A8. Pojem - "nepáčí" je vhodnej tak k táboráku... jestli se ti "páčí" či "nepáčí" holka, co sedí vedle Jardy... ale na auto cz... tahle kategorie, jako rozhodný soud... to se nezlob, to ja opravdu na hluboké zamyšlení, jestli má vůbec význam sem psát. P.S. Zásadně se mýlíš, že květnatými řečmi si dokazuju vlastní nemohoucnost (zajímavá úvaha :-) Mišo, jsem zvyklý hájit nejen každý svůj odstavec, každou svou větu, nýbrž i každé své slovo. A to nikoliv jen na auto.cz. Nemysli, že každý je tak přituplý jako ty, že se pohybuje v rovině - vadí-nevadí. Musíš se naučit chápat i ty druhé. Já chápu tebe, tedy chápu, že na víc nemáš, než na soud, který jsi vypustil (doufám z mozku) Ty se snaž pochopit zase příspěvky mé... je mi jasné, že s tím máš občas práci... ovšem nejsem přesvědčen, že chyba je vždy na mé straně. Ach, Miso :-) :-) ty bys mě fakt dojal... Znáš pojem - PROSŤÁČEK? V Česku dokonalá charakteristika... P.P.S. Nakonec... Miso, jsem rád... že podle tebe "S8 není úplně hnusná" :-) ;-) :yes:
BEZ MUČENÍ
| 29. 6. 2006
Koukám, že tu pomalu přebíráš roli Jardy... nemyslím z "Bertoňáka"... a to bych ti nepřál. Tak málo si zase o tobě nemyslím. Tak už nech těch rad jak a kde si mám lepšit náladu... a přemějšlej o s-maxu. Neskutečnej úlet, manitou, neskutečnej. A - upřímně - pokud to za neskutečnej úlet nepovažuješ... tak máš na hodně málo. Protože napsat někomu (z redakce) že mu chceš sdělit VÝTKY... k jeho práci... no... :no:
Redakce nespí...
| 29. 6. 2006
:-)
BEZ MUČENÍ
| 29. 6. 2006
Nbyl jsi na vojně u felčarů? Mě je fajn... sedím tu s nohama na stole, klátím pérkama a královsky se bavím. :-) jak neumíš vystihnout to cenné na AUDI S8. P.S. To "neználku" bylo na ten neskutečnej úlet pod s-max.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku