Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Audi S8 TFSI 420 kW quattro – Best of 2020

Martin Machala
Diskuze (104)

Až budu na konci roku sestavovat trojici toho nejlepšího, co mě letos potkalo, Audi S8 tam bude na 99 %.

Design, interiér


Že to není žádné překvapení? Audi S8 v testované specifikaci za 4,5 milionu přece musí být dobré auto. Nemusí. I v této cenové hladině jsem nejednou přemýšlel, proč by zákazník měl utrácet tolik peněz. Velmi špatné bylo Maserati Ghibli, Levante pak jenom o něco lepší, zklamal mě aktuální Mercedes GLE, daleko víc jsem čekal od Mercedesu-AMG GT čtyřdvéřové kupé, několik nepříjemných překvapení na mě čekalo v Lexusu LS (hlučnost hybridní pohonné jednotky, rány od podvozku). Exkluzivní cenovka tedy není zárukou, v případě Audi S8 však za své peníze dostanete výjimečný produkt.

Pominu-li samozřejmě velmi úžasný motor, S8 láká hlavně na prediktivní podvozek, který by měl v podstatě eliminovat rány od vzduchového odpružení na ostrých nerovnostech jednoduše tím, že díru prostě vidí a odpružení na danou situaci připraví. Auto by se tak mělo přizvednout třeba před zpomalovacím prahem, při brzdění zase bojuje s ponořováním přídě… Takhle od stolu až kouzelná fičura, v mnohých jízdních situacích jsem práci prediktivního podvozku popravdě zaznamenal, stále však i ty nerovnosti. Úplné kouzlo tedy nenastalo, zcela upřímně jsem však stejně nepočítal s tím, že bych i přes pokrokovou a stále dost ojedinělou techniku (podobnou má snad jen Mercedes) měl neustále jezdit po asfaltovém alabastru.

To ovšem celkově nadšený dojem kazilo jenom trošičku, jednoznačně převažovala radost z jízdy s autem, které dělalo vše podstatné správně, ničím mě nerozčilovalo a nebylo okatě vylevněné.

Když digitál nevadí

Nekonfliktnost Audi S8 překvapí o to víc, že se jedná o jedno z prvních aut s digitalizovaným a dotykovým interiérem. Je mi jasné, že s novou koncernovou kompaktní trojicí nelze úplně srovnávat, u Audi měli pro svoji digitální přestavbu jistě víc prostředků, stejně si ale říkám, že se v Ingolstadtu mohli stavit na rozumy. Obrovskou službu samozřejmě dělá displej navíc, který bude většina řidičů využívat pro oddělené nastavení ventilace, jen v obrazovkovém bonusu to ale není. Nikde jsem nenarazil na žádný překombinovaný zádrhel nebo nelogičnost v menu, svoje klasické minimum (nulování spotřeby a kilometrů, ladění rádia, spárování s telefonem…) jsem zvládl bez zaváhání a bleskově. Přišlo mi, že zde funguje vše vlastně postaru, jenom místo tlačítek ťukám do displejů. Jsem přesvědčený, že alespoň něco podobného se mohlo povést i u nejnovějších infotainmentů kompaktních koncernových modelů.

Pokud by se vám líbil stříbřitě šedý vnitřek testovaného exempláře (stejně jako mně), připravte si zhruba sto padesát tisíc. Balíček se jmenuje „Audi design selection pastelově stříbrná“ a kromě estetických prvků obsahuje třeba taky vyhřívané zadní sedačky nebo komfortní hlavové opěrky z měkké kůže (rovněž pro zadní pasažéry).

Audi S8 TFSI 420 kW quattro Audi S8 TFSI 420 kW quattro

Příplatek za speciální lakování byl tentokrát nezvykle střídmý, černá „Mythos“ stojí necelých čtyřicet tisíc. K velmi usedlé nejluxusnější audině by se za mě hodila nějaká výraznější barva, zvlášť ve sportovní verzi S8. Takto byla černá limuzína decentní až moc a trochu vypadala, jako by se zatoulala od vládní kolony. Od začátku docela bojuju se zvláštně oblým pozadím, které se nehodí ani k ostatním audinám, ani k trošku agresivnějšímu předku. Celkově je nejvýkonnější model vyloženě nenápadný, nebýt čtveřice oválných koncovek výfuku, nebylo by se vlastně čeho chytit. Hodně při zdi se drželi designéři Audi. Mně osobně je takový přístup daleko bližší než to, co se děje v posledních letech u BMW, alespoň trochu víc však designéři předvést mohli.  

Vidí i v noci. I vy vidíte v noci.

Mezi tradiční horou příplatků se vyskytl i jeden, s nímž jsem prozatím neměl žádnou zkušenost – asistent nočního vidění za 66.700 Kč. Musím říct, že velmi zajímavý zážitek a troufám si říct, že i docela užitečný asistent. Respektive, sledování výstupu z termokamery na přístrojovém štítu mi úplně bezpečné nepřišlo, raději jsem stále koukal hlavně na silnici, v případě hrozící kolize s chodcem nebo větším zvířetem však asistent pošle varovnou hlášku i na head-up displej a taky zapípá. Systém je propojen i se světlomety, kdy jednotlivé LED segmenty umí zablikat na ohroženého chodce/zvíře.

Já se do hrozící srážky naštěstí nepřimotal, chodce zvýrazněné žlutou barvou (tedy mimo nebezpečí) jsem však po očku na virtuálním kokpitu sledoval. Pokud by Audi dokázalo v budoucnu promítat výstup z termokamery přímo na čelní sklo, mohlo by to být ještě zajímavější/bezpečnější.

Tolik můj první noční zážitek, za obcí mě však čekal ještě hlubší. Vše díky příplatkovým HD Matrix LED s laserovým světlem. Na rovinu píšu, že nic podobného jsem v osvětlovací technice ještě nezažil. To, jakým způsobem dokáže laserové světlo doslova rozjasnit černočernou tmu, je bez přehánění úchvatná podívaná. Audi uvádí, že v rychlostech nad 70 km/h a mimo zastavěnou oblast (podmínky nutné pro spuštění laseru) se dosvit zvýší dvojnásobně. Nemám jediný důvod nevěřit, jakmile se už k tak velmi výkonným LED Matrixům přidal ještě laser, působilo to celé až nepřirozeně. Takhle nějak asi vidí rychlostní zkoušku soutěžáci se světelnou rampou na kapotě.

Parádní je i vystínování protijedoucích aut, případně vozidel před vámi. Díky dvaatřiceti segmentům funguje vše naprosto spolehlivě, za celý týden mě neproblikal jediný oslněný kolega. Snad poprvé jsem tak světlomety stoprocentně v klidu nechával v plně automatickém režimu.

Tahle světelná show, navíc ovšem velice přispívající k noční bezpečnosti, přijde na 89.800 Kč. Zaškrtával bych automaticky.

Motor, jízdní vlastnosti


Tohle je ten rozdíl, který jsem hledal

Skoro se stydím, od mnichovského dvanáctiválce v sedmičce jsem však opravdu čekal o něco víc. Přesněji řečeno, rozdíl mezi famózním osmiválcem a dvanáctiválcem mi přišel dost těžko zaznamenatelný, větší strojovna byla za mě spíš o pocitu nebo image, jestli mi rozumíte.

Audi S8 tuhle nadstavbu nabídlo. Ano, je to sice „jenom“ osmiválec, ale proboha jak tohle jede… A to přes veškeré otupující schopnosti luxusní limuzíny, která skutečnou rychlost velmi skrývá, dynamiku motoru s výkonem 420 kW i tak vnímáte víc než intenzivně. Brutálně jede tahle Audi S8.

Schopnosti motoru jsou regulérně drtivé, rozhodně nejde o takovou tu nenápadnou prezentaci obrovské síly, kterou u podobně luxusních limuzín vnímáte hlavně z rychloměru. Tady opravdu cítíte, jak těch masivních 800 N.m ve dvou tisících začíná zavrtávat posádku do pastelově stříbrných sedaček. Nekompromisně, jako by si černá limuzína chtěla hrát na supersport.

Práce osmistupňového automatu jsem si v nejlepším slova smyslu nevšiml. Vlastně se vyrovná osmistupňovému měřítku v BMW, na Tiptronicu mi sedělo všechno – komfortní projížďku doprovázel neznatelnou změnou převodů, motor nechával potulovat kolem začátku točivého maxima a nereagoval zbrkle na mírné přidání plynu (tohle bohužel není samozřejmost). V sekvenčním režimu pak reakci na povel pádlem Tiptronic trošičku zdůraznil, abychom měli i nějaký ten řidičský zážitek.

Audi S8 TFSI 420 kW quattro Audi S8 TFSI 420 kW quattro

Dvojitě přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec s hliníkovou klikovou skříní při nízké zátěži vypíná polovinu válců, na emisích dále maká i díky katalytickým konvertorům a mil-hybridnímu systému, který pracuje s 48voltovou sítí. Startér/alternátor (připojený řemenem ke klikové hřídeli) rekuperuje energii při brzdění a v případě potřeby pak z těchto zásob pomáhá vidlicovému osmiválci. Těžko říct, jestli je vzhledem k potenciálu spalovacího motoru taková pomoc vůbec potřeba. A jestli ji řidič může zaznamenat. Každopádně, v měřícím cyklu se taková berlička hodit nejspíš může, stejně tak jako schopnost plachtění v rychlostech 55 až 160 km/h, motor se pak úplně vypíná do rychlosti 22 km/h.

Po týdenním soužití jsem zapisoval spotřebu 12,6 litru. Občas jsem se svezl hezky, daleko častěji se však vozil na výše zmíněných osmi stech newtonmetrech – tedy spíš si jenom tak plul. Soudě podle mého umírněnějšího používání Audi S8 se průměry mohou pohybovat o dost výš, nad patnáct spotřebu vyženete po několika důraznějších přidáních plynu. Pod jedenáct se osmiválci úplně nechtělo, to bych jako negativní vlastnost ale rozhodně neviděl.

Zvuk je přiměřeně sportovnější, hlavně v dynamickém módu, Audi S8 to ale na rozdíl od mnichovského dvanáctiválce v M specifikaci nepřehání, pořád je to slovutná limuzína.

Nerovnosti, vidím vás!

Konečně se tedy dostáváme ke kouzelnému prediktivnímu podvozku, jehož schopnosti jsem nastínil v úvodu a rovnou i prozradil, že zcela samospásný není ani on.

Nejdřív trochu teorie – u každého kola lze elektromechanicky upravit světlou výšku až o 85 milimetrů, a to prosím jednotlivě (systému změna zabere pět desetin sekundy). Elektrická regulace světlosti běží mimo okruh zmíněné 48voltové palubní sítě a používá ocelovou rotační trubku, která pak působí na zavěšení prostřednictvím páky a spojovací tyče.

Poprvé si standardního prediktivního odpružení (v případě modelu S8), všimnete už při nastupování. Vezmete za kliku a systém přizvedne auto o padesát milimetrů, aby se vám lépe nastupovalo. Podobně se S8 zvedá v rychlostech nad 25 km/h, pokud elektronika zjistí blížící se boční střet (v tomto případě až o 80 mm). V zatáčkách zase umí auto naklonit až o tři stupně, aby eliminovalo boční zrychlení působící na posádku. Podobně auto reaguje i při brzdění, jak jsem už napsal v úvodu.

A ano, díky kameře, která situaci před vozem vyhodnocuje osmnáctkrát za sekundu, se odpružení připravuje na nerovnosti. Nejviditelnější, respektive posádkou nejsnadněji zachytitelná, je reakce na příčný zpomalovací práh, kdy se celé auto opět nadzvedne. Velkých ostrých nerovností si kamera nejspíš taky všimne, zde už ale vzduch v kombinaci s dvacetipalcovými koly narazí na svoje limity a jinak velice hýčkaná posádka jistou tupou ránu přece jen zaznamená. Potřeboval bych bezprostřední srovnání, ale standardní A8 jsem v tomto směru velice chválil a nejsem si úplně jistý, jestli prediktivní podvozek v otázce tlumení nerovností zvládne výrazně víc.

Audi S8 TFSI 420 kW quattro Audi S8 TFSI 420 kW quattro

Dalším, tentokrát už známým podvozkovým pomocníkem, je natáčení kol zadní nápravy – v nízkých rychlostech proti směru předních, ve vyšších ve stejném smyslu. Efekt je parádní za prvé při parkování, kdy se průměr otáčení snižuje o 1,1 metru. S víc než pětimetrovou limuzínou víc než vítaná pomoc. Podruhé si natáčení kol všimnete při rychlejší jízdě v zatáčce, kde jsem si na činnost zadku nejdřív trochu zvykal. Hlavně v dynamickém režimu mi totiž aktivita systému přišla větší, než jsem čekal – auto zkrátka na pokyn volantu zareagovalo velmi rychle a nečekaně hbitě. Zpočátku jsem tak měl tendenci stopu rovnat a zatáčky jezdil nadvakrát. Možná je vzhledem ke sportovnějšímu charakteru S8 systém naladěn ostřeji, aby vůz k apexu směřoval urputněji. Každopádně jsem si zvykl a oblouky pak zdolával na první dobrou. Tedy bez jakéhokoliv povědomí o stavu předních kol, řízení bylo typicky audiňácké – posilovač působil velmi uměle a až moc snaživě i v dynamickém módu. Nečekal jsem nic jiného.

Závěr


Závěr

Prediktivní podvozek možná nezvládne vymazat veškeré nerovnosti, to je ale nejspíš očekávatelné, vzhledem k omezením vzduchového odpružení a kombinaci s dvacetipalcovými koly, a hlavně – i přes mírnou výtku je Audi S8 stále mimořádně komfortní. Je fajn, že u S8 nemusíte řešit, jestli prediktivní podvozek ano, nebo ne, dostanete jej jednoduše ve standardu. U klasické A8 bych si nebyl úplně jistý, jestli 157.800 Kč připlácet, auto je totiž velmi pohodlné i bez prediktivního podvozku. Na začátku jsem se trošku oťukával s natáčením zadních kol, systém je dost vehementní, jde ale možná spíš o to, že od pětimetrové limuzíny nečekáte takovou chuť do zatáčení. A pomoc při parkování a jiných nízkorychlostních manévrech je v tomto směru neocenitelná.

Naprosto úchvatný je pak motor, respektive dynamika, kterou autu s hmotností 2,3 tuny poskytuje. Velmi se mi líbilo, že jsem vzrůstající rychlost vnímal i jinak než jen prostřednictvím tachometru, za volantem Audi S8 si s pedálem na podlaze skutečně připadáte jak v supersportu. V limuzíně jsem nezažil takto brutální dynamické schopnosti.  

Překvapivě se mi zamlouvá digitální řešení kokpitu, můžu vyčítat jen stopy po prstech na dotykových displejích, ovládání je však jednoduché a logické. Možná bych se přimlouval za výraznější design, A8 je velmi nenápadná, S8 pak nápadnější jenom o trochu.

Audi S8 TFSI 420 kW quattro Audi S8 TFSI 420 kW quattro

Základní cenovku zhruba na 3,5 milionech korun vidím jako opodstatněnou. Samozřejmě že je to strašně moc peněz, Audi S8 je ale vynikající auto. A tyhle peníze na něm jsou vidět. Těším se na konec roku, v mém top výběru bude na 99 %.

Nejlevnější verze modelu 2.539.900 Kč (Audi 50 TDI/210 kW quattro)
Základ s testovaným motorem 3.493.900 Kč (Audi S8 TFSI/420 kW quattro)
Testovaný vůz bez příplatků 3.493.900 Kč (Audi S8 TFSI/420 kW quattro)
Testovaný vůz s výbavou 4.517.300 Kč (Audi S8 TFSI/420 kW quattro)

Plusy

  • Brutální dynamika osmiválcového motoru
  • Díky natáčení zadní nápravy nečekaně agilní
  • Vzduchový podvozek je ve většině jízdních situací velmi komfortní
  • Přehledné a jednoduché ovládání i přes digitální a dotykové řešení
  • Úžasné zpracování
  • Perfektně fungující laserová světla s neskutečným dosvitem

Minusy

  • Až moc nenápadný design
  • Řízení naprosto bez zpětné vazby
Zobrazit celý článek
Martin Machala
Diskuze (104)

Doporučujeme

Audi S8 TFSI 420 kW quattro
Cena základní sestavy 3 493 900 Kč
Výbava základní sestavy 20" litá kola - 5paprskový dvojitý, 3místné provedení zadních sedadel nesklopitelná opěradla, 48V mild-hybrid soustava a aktivní, chlazení baterie, čelní airbag pro řidiče a spolujezdce, boční airbagy pro přední a zadní sedadla, hlavové airbagy, alarm včetně kontroly vnitřního prostoru, ambientní a konturní osvětlení interiéru, asistenční paket Tour, adaptivní tempomat, aktivní jízdní asistent, asistent rozpoznávání značek, Audi connect, Audi music interface, Audi phone box, Audi virtual cockpit, Bang & Olufsen Premium Sound System, DVD měnič, dvojitá akustická skla, dynamické řízení všech kol, elektrické nastavení volantu, elektricky nastavitelné přední sedačky, elektricky ovládané víku kufru, čtyřzónová klimatizace, navigace, odvětrávání sedaček a masážní funkce vpředu, parkovací kamera, prediktivní aktivní podvozek, quattro se sportovním diferenciálem, světlomety HD Matrix LED. Kč
Cena testované sestavy 4 517 300 Kč
Výbava testované sestavy 230V zásuvka vzadu (+5000 Kč), adaptivní stěrače s integrovaným ostřikem skel (+13.100 Kč), asistent nočního vedení (+66.700 Kč), asistenční paket city (+42.000 Kč), Audi design selection pastelově stříbrná (+151.900 Kč), Audi music interface pro zadní sedadla (+4400 Kč), Audi smartphone interface (+8000 Kč), bezpečnostní paket (+14.300 Kč), karbon-keramické brzdy (+246.400 Kč), DVD měnič včetně přehrávače (+3500 Kč), digitální příjem TV signálu (+57.400 Kč), dálkové ovládání garážových vrat (+7600 Kč), head-up displej (+40.300 Kč), interiérové čtecí Matrix-LED lampičky (+7300 Kč), klimakomfortní akustické přední sklo (+20.000 Kč), komfortní vyhřívání loketních opěrek vpředu (+5000 Kč), kontrola tlaku v pneumatikách plus (+8700 Kč), multifunkční vyhřívaný volant (+7000 Kč), paket ambientního ovzduší (+16.000 Kč), paket zavazadlového prostoru (+4700 Kč), panoramatické střešní okno (+46.600 Kč), příprava pro tažné zařízení (+5500 Kč), Rear Seat Remote (+14.200 Kč), dovírání dveří (+19.700 Kč), laserové přední světlomety (+89.800 Kč), termoizolační a akustická skla (+14.800 Kč), zatmavená skla (+14.200 Kč), zařízení pro přepravu dlouhých předmětů (+5800 Kč), čalounění stropu z alcantary (+44.900 Kč). Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 8 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3996
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 420 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 800 / 2000 - 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 3.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 11.3
Emise CO2: 258
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 505 / 0
Objem nádrže (l): 82
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2305 / 455
Rozměr pneu: 265/40 R20
Audi S8 TFSI 420 kW quattro
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5179
b) šířka (mm): 1945
c) výška (mm): 1474
d) rozvor (mm): 2998
e) rozchod vpředu (mm): 1628
f) rozchod vzadu (mm): 1617
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 950
k) šířka vpředu (mm): 1600
l) šířka vzadu (mm): 1580
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Avatar - PepaJ
11. 7. 2020 22:10
Re: tak ja neviem
..tak je pravdou ze 4valce jsou na tyto hybridy malo, jak v Toyote tak v Lexusu. Pro pohodlne a svizne rodinne costovani to neni uplne to prave orechove, ale z osobni zkusenosti musim rici, ze hybridy s V6 jsou uz uplne o necem jinem, nechybi objem tudiz ani vykon..ta sila tam je a po seslapnuti je okamzite znat. Hybridy jsou, ale obecne jinak nastaveny nez ciste spalovaky a tak to proste je. Nejaky "typek vyse" tu psal, ze R4 s 2,5 hybridem zralo 8L na sto. Aktualne berou kolem jen 6L treba v nove RAV4ce, takze ono to bude podobne i s tou jeho spotrebou s M550i, ktere se realne pod 12,5L na sto proste nepodiva " ..i kdyby ji do kopce tlacil"
Avatar - Vrrrr
10. 7. 2020 13:34
Re: tak ja neviem
Na ceste sa nikam nezeniem a nikoho neohrozujem, Ak idem sam, ano, idem rychlejsie. Par pokut z Cz mam, ale su to drobne priestupky, napriklad, ked meraju na spomalenej dialnici v pruhu, kde je 80, no tak idem 100, alebo 120 ... nemyslim si, ze sa za to vrazdi. Mna na tom celom rozculuje, preco musi cela spolocnost doplacat a prisposobovat sa slabsim, horsim, pomalsim, starsim atd. Zas ma tu ukamenuju, ze som arogant, ale vsimnite si ako je vsetko nastavene. Auto ma 8 valec, 4 valce vypina a aky je osoh? Ze ma spotrebu vyssiu ako napriklad 550i 8 valec? Vyrobia Toyotu RAV, hybrid s 2.5l motorom, ktory ale ze vobec nic nejde, a jeho prejav je zalostny, daju tam baterky (super ekologicke riesenie) a ma to spotrebu horsiu, nez bezne koncernove SUV...., Vam sa to zda vsetkym v pohode? Uz ste to niekedy karovali? Mne to dal predajca na 2 hodiny a za 30 minut som mu to vratil s prekvapenym vyrazom, ci si robi srandu. A 30 minut preto, lebo som isiel na dialnicu, kde mi to pri 150 pililo usi. a musel som sa vracat cez lokalky, aby bol test objektivny. Pri aktivacii EKO rezimu som na kruhovom jemnucko stlacil plyn a auto mi napisalo, ze haha, EV mod deaktivovany, lebo drzis, jak svina. Tak dik. Na to narazam. Vyuzival niekedy niekto plachtenie? Niekto z Vas s podobnym autom???? Ved vysledkom celeho plachtenia je, ze auto budes musiet nakoniec tak, ci tak brzdit. Brzdami, nie plynulym dobrzdenim motorom, alebo rekuperaciou. Ano, mozes ist upne pomalicky a predvidat a vtedy sa to da. Ja som to skusil. Dobre, potom si kup k takejto jazde stavane auto, napr. Teslu. Ale mas Super nadupanu audinu a ak nechces byt za slimaka celej premavke, tak plachtenie sa premeni na brzdenie. A aky je efekt? Ja som to chvilku skusil, aby som o tom mohol realne s niekym, kto to pozna diskutovat. 2 nadrze som jazdil v EKO rezime. To je slusna vydrz, ale z toho jedna bola v zime na lyzovacku a spotreba bola 7.6l/100km. A prisli mi len 2 pokuty z AT. Vysledok? Spotreba je takmer rovnaka ako v normalnom komforte ak jazdis podobnym t.j. buzickym stylom a kazdeho naokolo rozculujes bezdovodne pomalou jazdou. Za tymto nazorom si stojim, kym neskusim nieco, co ma presvedci. Ale preco by to mala byt zrovna takato Audi? Alebo je naozaj toto auto stavane pre klientelu kde cielovka plachti? Myslite si to? Ak ano, je to Vas problem a nebudem Vas o tom presviedcat, skor ako zacnete niekto mudrovat sa s tym zvezte, uvedomujte si, co karujete a ako by sa to malo chovat a potom sudte. A ak sa tu niekto odbavuje, ze jeho Toyota klitoris ide super vymakano hladko, je to fajn, nikdy nic lepsie nekaroval, ja mu to neberiem a tesim sa s nim, ze je happy. Ale nech sem nepise a nekomentuje nieco, co ani netusi ako jazdi. Toyotu ako znacku beriem fajn a mam aj Hilux, ale to su uplne ine dovody. Tu skor pre predstavu porovnavam, ze Audi ma taketo ciele? K policajtom a pokutam. Vzdy ked ma zastavil policajt, napriklad aj pri 243km/h nefrflal ani slovo, normalne sme si s nim povedali, ze isli sme slusne, radili sa vpravo, nikoho neohrozovali, akurat, ze moc rychlo. Ja som mu blikol, nech ma obehne, on nechcel, ja som nevedel, ze je to policajt a on mi to spravil 3-4 krat, MImochodom Audi a ani len zatmavene skla.Tlacil ma zo zadu, no tak som pridal, ze mu odidem a skoncilo to pustenym majakom. Ziadne nadavky, vycitky, obaja sme si povedali, ze isli sme slusne akurat rychlejsie ako je dovolene... AK neverite kliknite si napriklad aj na topgear.com a nieco ako M2 fast driving, alebo tak cosi. A vyhovorka to tiez nebola, tak ako uvadzaju novinari. Pri 210 mi hucal diferak, a isiel som do servisu na kontrolu, tak som im chcel zavadu presne popisat ..... K autam vseobecne. Radsej sa pobavim s chalanom, ktory pride na ring na skodovke a je to nadsenec a zveziema sa, ja jeho, on mna ..., ako s ludmi, co vytiahnu svoje McLareny a Ferrari a maju to iba na ukazku. Neodsudzujem ich, sam Ferrari nemam, par som ich karoval a uplne to auto nie je v mojej lige, ak by som ho mal, asi by som sa o neho tiez takto bal, takze naco, radsej mam cieleny sport. ALE, vadi mi neustale sa uhybanie ekologickemu prudu, ktore robi vela nezmyslov. A jednym z nich je aj to, ze AUDI SUPER TRUPER PECKA KARA vypina valce, To by ste vazne chceli vo Vasej M5? V akejkolvek kare tohoto typu? Ak ste odpovedali ano, nie ste proste cielovka, nerozculujte sa, ale zmierte sa s tym. Nebudem zo seba robit somarika, iba preto, ze to robi vacsina. Nie kazdy, ale pozrite sa ako jazdi vacsina. Kedysi ked v aute sedela zenska tak to bolo jasne (nie som feminista, ale niektore fakt nevedia), ale dnes tak jazdia aj chalani, a mlady... V lavom pruhu, bezdovodne, len preto, ze idu 128 a maximalka je predsa 130, tak preco by sa mali uhnut ..... toto ma s..e a, na svete by mali byt auta, ktore by mali tak nejak hovorit aj za majitela, ze mam rad auto a rad ho riadim. Tato audina by mala byt tiez takou, tak nech taka je. Ak chce byt MB, naco, kto zo zakaznikov MB by si ju isiel kupit? OK?
Avatar - Alf1k
10. 7. 2020 09:59
Re: Jednorožec
V6 biturbo
Avatar - xxc
10. 7. 2020 07:57
Re: Presne také čierne, ale A7
Teraz v čase korony sa dalo celkom ísť, prázdnejšie diaľnice, preto ma to zaujalo. Čakal som reálne skúsenosti, jednou vetou, typu pri 200ke to žerie 15l a so 66l nadrzou robím v nemecku približne 400 km. Alebo ten prepočet tam ani nemusel byť, len ta spotreba ako zaujímavosť. A ešte by niekto v ďalšom príspevku doplnil, koľko mu žerie a8 diesel na takých cestách. Nič viac než bolo treba komentovať. Alebo ja som ani neriešil spotrebu, skôr fakt ten dojazd a mne pri dotankovani písalo 600 km dojazd. Teraz je to moderné, riešiť dojazd. Tam myslím pôvodne smerovala otázka.