Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Audi S8 je tady. Sází na benzinový osmiválec s 800 N.m a unikátní podvozek

David Bureš David Bureš 2. 7. 2019 • 03:25
22
21
Zobrazit náhledy (22)
Audi S8 Audi S8 Audi S8 Audi S8 Audi S8 Audi S8 Audi S8 Audi S8 Audi S8 Audi S8 Audi S8 Audi S8 Audi S8 Audi S8 Audi S8 Audi S8 Audi S8

Zákulisní zprávy naznačovaly, že nové Audi S8 bude plug-in hybrid. Nakonec ale jde „jen“ o mildhybrid.

Rok 2019 je v případě značky Audi ve znamení sportovních modelů s písmenem S v názvu. Čtyři kruhy letos začaly prodávat crossover SQ2, prezentovaly nové SQ8, představily nové generace modelů S6 a S7 a také modernizovaly modely SQ5, S5 a S4. Nyní přichází další „esková“ novinka, nová generace Audi S8, vrcholná varianta vlajkové lodi A8.

Zatímco menší modely přezbrojily na turbodiesel, „plnotučné“ Audi S8 zůstává u benzinového motoru. Konkrétně pod kapotou pracuje vidlicový osmiválec 4.0 TFSI s dvěma turbodmychadly, který je naladěn na 420 kW a rovných 800 N.m. Spárován je s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol.

Některé zákulisní zprávy naznačovaly, že S8 bude plug-in hybridem, nakonec tomu ale tak není – toto ústrojí možná bude vyhrazeno až silnějšímu provedení S8 Plus. Výchozí model je každopádně mildhybridem pro snížení spotřeby paliva, využívá 48V elektrickou síť jako další rychlé Audiny poslední doby. Na krátkou dobu tak zvládne jet se zcela vypnutým spalovacím motorem.

Specialitou je i prediktivní aktivní zavěšení. Jde vlastně o podobný systém jako v Mercedesu GLS, který umí zvednout nebo stlačit každé kolo nezávisle na sobě. Tento vzduchový podvozek má zajistit větší míru komfortu, kterému pomůže též aktivní systém potlačení hluku eliminující hluk od podvozku a vzduchu vanoucího kolem karoserie.

Audi S8 ve standardu nechybí ani sportovní diferenciál nebo natáčení zadní nápravy, které pomůže s obratností. Za příplatek pak zákazníci mohou dostat ventilované karbon-keramické brzdy. Na přední nápravě mají průměr 420 milimetrů, na zadní 370milimetrů. 

Design je sportovně stylizovaný, avšak decentní, jak je u eskové řady Audi zvykem. Vpředu najdeme novou masku chladiče nebo specifické nárazníky, záď zdobí čtyři koncovky výfuku, zatímco na boku najdeme až 21palcová kola. Vnitřek je laděn do černé barvy, přední sedačky pak mohou mít funkci dofukování bočnic.

Česká cena a datum uvedení na trh zatím nebyly oznámeny.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Re: Re: Jak jsem šťastnej,
| 3. 7. 2019
Ne, zase jsi se předvedl, tak si Fostek vystřelil. Který MB se dá ovládat poslepu?
Re: Jak jsem šťastnej,
| 3. 7. 2019
Nová S-Klasse?
Re: No tak dobře...
| 3. 7. 2019
Nech ty svoje teorie v klidu spát, nesmysly o Talismanu si nech kámošům do knajpy. Jakkoliv mám problém se vzhledem, technika je špičková, talismane.
Avatar - netcar.xx
Re: Re: Jak jsem šťastnej,
| 2. 7. 2019
Copak, budeš si pořizovat prvního Mercedesa a inzerující tě uvedl do rozpaků?
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Ja by som skôr povedal...
| 2. 7. 2019

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku