Audi stále počítá se spalovacími motory, včetně dieselů
Německá značka má sice velké plány v oblasti elektrifikace, stále však nezanevřela ani na tradiční spalovacími motory. A v jejich vývoji bude ještě nějakou chvíli pokračovat.
V rozhovoru pro Automotive News Europe to naznačil Markus Duesmann, který zastává pozici šéfa Audi. Podle jeho slov totiž potrvá ještě nějakou chvíli, než se za benzínovými a naftovými motory definitivně zatáhne opona. Jak navíc dodal, současné spalovací motory koncernu patří v současnosti k těm nejhospodárnějším.
Automobilka Audi si již před časem stanovila poměrně ambiciózní cíl: nabídnout svým zákazníkům do roku 2025 celkem 20 elektrifikovaných modelů. Na první pohled by se tedy mohlo zdát, že se vývoj nových modelů zaměří pouze na elektrifikaci. Značka ale stále počítá i s vývojem a prodejem klasických spalovacích motorů.
Duesmann, který je kromě jiného členem představenstva společnosti VW zodpovědným za výzkum a vývoj, navíc dodává, že zákazníci Audi stále milují vznětové motory. Automobilka tak nepřestává pracovat na jejich dalším vývoji, který by je měl za cenu obrovských investic zachránit před stále přísnějšími emisními regulacemi.
I přes nemalé investice přitom automobilka i nadále počítá s dalším vývojem spalovacích motorů, jehož cílem bude vytvořit co nejhospodárnější pohonné jednotky, uvedl Duesmann. V rozhovoru také zmínil svůj názor, podle kterého bude „smrt“ spalovacích motorů výsledkem politického rozhodnutí a rozhodně neproběhne simultánně po celém světě.
Pokud budeme věřit jeho vizím, pak by měla Evropa patřit k jedněm z posledních trhů, kde najdou spalovací motory své útočiště. A to platí především pro rozvojové, kde se jim nejspíš bude dařit ještě pěkných pár let. Z prohlášení některých západních států je však jasné, že na některých místech začnou tradiční spalovací motory mizet obzvláště rychle.
Na rozdíl od řady prémiových konkurentů přitom Audi nespoléhá pouze na elektrickou budoucnost. Modely řady A3, A4 i A5 je totiž možné pořídit ve verzích g-tron, které umožňují spalování stlačeného zemního plynu – tedy CNG. Kromě toho navíc Audi rozvíjí i koncepty vozů s vodíkovými palivovými články. Vodík je ale zajímavý i pro další prémiové výrobce, jako je například BMW.
Hlavní důraz je však stále kladen na elektrifikaci, což ostatně potvrzují i nedávno zveřejněné snímky a videa nového elektrického modelu e-tron GT, jehož premiéra by se měla odehrát ještě před koncem tohoto roku.