Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
AUDI E concept
AUDI E concept
AUDI E concept
AUDI E concept
23 Fotogalerie

Audi zakládá novou značku AUDI. V Číně uvádí parádní studii E Concept

Lukáš Volšický

Německá značka Audi v Číně uvádí novou stejnojmennou značku. Hlavní rozdíl je však v logu, které nemá typické kroužky. A rovnou tam představuje i její první počin.

Odlišné strategie na různých světových trzích často vedou automobilky k zakládání nových značek, aby lépe vyhovovaly specifickým požadavkům místním zákazníkům. Německá značka Audi se snaží uspět na velkém čínském trhu a právě tam představila nový elektrický koncept, který přijíždí na svět i se svou vlastní značkou. A nemůžeme se zbavit dojmu, že to celé působí tak nějak zvláštně.

Audi totiž v Číně představuje novou značku AUDI. Reálně se čte úplně stejně, ale místo tradičního loga se čtyřmi kroužky, s nímž společnost působí po celém světě, má nová značka moderní logo tvořené čtyřmi velkými písmeny. Nová značka AUDI od Audi s charakteristickým DNA automobilky Audi byla založena ve spolupráci s místním výrobcem automobilů SAIC Motor.

S novou značkou tam automobilka představuje i její vůbec první počin, kterým je plně elektrická studie AUDI E Concept. Nový sportback je benchmarkem pro novou generaci elektromobilů značky a je přibližně stejně velký, jako nová generace modelu A5 se spalovacím motorem. Jménem i designem vyhovuje chuti čínských zákazníků a je 4870 milimetrů dlouhý, 1990 milimetrů široký, 1460 milimetrů vysoký a má rozvor náprav 2950 milimetrů.

V minimalistickém interiéru dominuje velká zakřivená širokoúhlá obrazovka s 4K rozlišením, spojující digitální přístrojový štít s dotykovým infotainmentem a krajními displeji virtuálních zpětných zrcátek. Ovládání výbavy vozu je kompletně dotykové a jedinými fyzickými tlačítky jsou ovladače pro stahování oken a čudlíky na multifunkčním volantu.

AUDI E Concept zakládá na nové „pokročilé digitalizované platformě“, vyvinuté ve spolupráci se SAIC Motor, a disponuje pohonem všech kol se dvěma elektromotory s kombinovaným systémovým výkonem 570 kW (775 koní) a točivým momentem 800 newtonmetrů. Zrychlení z 0 na 100 km/h mu trvá 3,6 sekundy a má jezdit jako vozy Audi tak, jak je známe.

Elektrickou energii si koncept ukládá do vysokonapěťového akumulátoru s kapacitou 100 kWh a láká na dojezd až 700 km v čínském režimu CLTC. AUDI současně uvádí, že s 800voltovou architekturou se při rychlonabíjení umí dobít na 370 kilometrů jízdy za pouhých 10 minut. Produkční verze studie E Concept bude jedním ze tří nových modelů pro Čínu, jež chce nová značka uvést během příštího roku.

Video placeholder
AUDI E concept • Audi