Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon Ženeva 2019 živě: VW Passat je stejný a odemyká se mobilem

Martin Machala
Diskuze (30)
Modernizovaný Passat je celkem velká událost, na stánku byste ho ale možná minuli.

Zvenčí je to minimalistický facelift, popravdě jsem měl docela problém novinky odhalit. Pomohl článek od Davida Bureše, zaměřil jsem se tedy hlavně na světlomety. Jasně že jde o LEDky, mohou být i „matrixové“, kdy se podle potřeby rozsvěcují jednotlivé segmenty. A to je z nejviditelnějších vnějších změn asi tak vše.

Potom jsme se chtěli s Ondrou Lillingem probojovat dovnitř, bílý kombík byl však navzdory autosalonovým zvyklostem zamčený. Tu ale k nám přistoupil hostesák a mobilem auto odemknul. Přístroj pak odložil do indukční schránky a mohli jsme nastartovat. Ten pokrok!

V modernizovaném interiéru mi chyběly analogové hodiny, v digitální době nemá taková zpozdilost evidentně místo. Infotainment je nejnovější třetí generace, jmenuje se poměrně honosně Modular Infotainment Matrix a disponuje mimo jiné integrovanou SIM kartou. Digitální přístrojový štít má lepší rozlišení, displej samotný je skoro dvanáctipalcový. I přes infotainmentové a digitální novinky jsem si uvnitř připadal pořád jako v passatu, ani tady na mě modernizace zrovna nekřičela. Na passat ale mluvit můžete, řeknete mu „Ahoj, Volkswagene“, a pak už přidělujete další instrukce. Vyzkoušíme nejpozději v rámci českého testu.

Největší technickou změnu představuje nový vznětový dvoulitr TDI Evo, který jsem poprvé vyzkoušel v Audi A6 a tam fungoval skvěle. Proti předchůdci se výrazně ztišil, vyhladil momentovou křivku a snížil spotřebu. Snad se bude takto chovat i v passatu.

Modernizovaný passat bude možné objednávat od května, první auta dorazí na konci srpna.

Martin Machala
Diskuze (30)

Doporučujeme

Avatar - Ozzman
6. 3. 2019 05:45
Re: opet navigace nesmyslne pod vetraky dole takze neni vide
To mně se častěji stává, že se záložkami někde po nějaké fešné dívčíně a to je o bouračku >:D
Avatar - Lojza11
5. 3. 2019 23:06
passat
Jednoho passata jsem mel B6 koupeneho, jako novy za 900litru a uz mi nesmi do baraku. Vetsi krap jsem nikdy nemel. Ve 115 000km jsem ho radeji prodal jinemu nestastnikovi. Druhy den byl z bazaru pryc-).
Avatar - Ham.
5. 3. 2019 20:39
Re: opet navigace nesmyslne pod vetraky dole takze neni vide
To je přece nesmysl, všechny základní funkce auta řidič neustále kontroluje v přístrojovém štítu od rychlosti, přes indikaci světel, poruch až třeba po teplotu vody či oleje. Takže když do stejné oblasti, která je v ideální pozici z hlediska přeostřování z vozovky do interiéru přibude ještě navigace, tak je to ideální řešení a displej na středové konzoli řidič vůbec nepotřebuje. Ten je v autě jenom na parádu nebo si na něm může hrát spolujezdec a lovit si tam třeba nějakou muziku, z hlediska řidiče může být klidně vypnutý.
Avatar - xxc
5. 3. 2019 19:10
Re: opet navigace nesmyslne pod vetraky dole takze neni vide
Áno, ale stačí mať displej niekde vyššie a už človek za volant málokedy pozrie. Čiže asi až také super to nie je.
Avatar - xxc
5. 3. 2019 19:08
Re: Odomykanie mobilom
Ešte by som si to sparoval s hodinkami, už je malá pravdepodobnosť, že sa vybijú obe.