Autosalon Ženeva 2019 živě: VW Passat je stejný a odemyká se mobilem
Zvenčí je to minimalistický facelift, popravdě jsem měl docela problém novinky odhalit. Pomohl článek od Davida Bureše, zaměřil jsem se tedy hlavně na světlomety. Jasně že jde o LEDky, mohou být i „matrixové“, kdy se podle potřeby rozsvěcují jednotlivé segmenty. A to je z nejviditelnějších vnějších změn asi tak vše.
Potom jsme se chtěli s Ondrou Lillingem probojovat dovnitř, bílý kombík byl však navzdory autosalonovým zvyklostem zamčený. Tu ale k nám přistoupil hostesák a mobilem auto odemknul. Přístroj pak odložil do indukční schránky a mohli jsme nastartovat. Ten pokrok!
V modernizovaném interiéru mi chyběly analogové hodiny, v digitální době nemá taková zpozdilost evidentně místo. Infotainment je nejnovější třetí generace, jmenuje se poměrně honosně Modular Infotainment Matrix a disponuje mimo jiné integrovanou SIM kartou. Digitální přístrojový štít má lepší rozlišení, displej samotný je skoro dvanáctipalcový. I přes infotainmentové a digitální novinky jsem si uvnitř připadal pořád jako v passatu, ani tady na mě modernizace zrovna nekřičela. Na passat ale mluvit můžete, řeknete mu „Ahoj, Volkswagene“, a pak už přidělujete další instrukce. Vyzkoušíme nejpozději v rámci českého testu.
Největší technickou změnu představuje nový vznětový dvoulitr TDI Evo, který jsem poprvé vyzkoušel v Audi A6 a tam fungoval skvěle. Proti předchůdci se výrazně ztišil, vyhladil momentovou křivku a snížil spotřebu. Snad se bude takto chovat i v passatu.
Modernizovaný passat bude možné objednávat od května, první auta dorazí na konci srpna.