Aznom Palladium odhaluje další detaily. Terénní hyper-limuzína přijede brzy
Italská automobilka Aznom Automotive láká na říjnové představení celosvětově první hyper-limuzíny do každého terénu.
Svět okázalých prémiových automobilů, schopných zdolat i nějaký ten lehčí terén, se brzy rozroste o další model. Nepůjde přitom o další obyčejné SUV, ale extravagantně tvarovaný sedan na vysokém podvozku a s výkonným motorem, který by měl být schopen zdolat „každý terén,“ jak uvádí jeho výrobce.
Aznom Palladium, jak se první hyper-limuzína na světě bude jmenovat, je společným dílem italské automobilky Aznom Automotive a turínského designového studia Camal Studio. První skici konceptu byly představeny v létě tohoto roku, přičemž premiéra je naplánována na italský autosalon Milano Monza Open Air Motor Show, který se uskuteční od 29. října do 2. listopadu.
K očekávané novince zatím nemáme žádné bližší informace, tedy snad jen s výjimkou rozměrů. Palladium by mělo na délku měřit necelých 6 metrů a výška by se měla pohybovat okolo dvou metrů. Rozhodně tak půjde o pořádný kus auta, vždyť podobné rozměry má například nový Ford F-150 s čtyřmístnou kabinou.

Samozřejmě se nabízí otázka, jaký technický základ Aznom použije. V roce 2018 už se totiž značka prezentovala opulentně přestavěným pickupem RAM-1500, který mohl být první ukázkou filozofie značky. Palladium by tak opět mohlo vzniknout na základu již existujícího modelu, vyloučena však není ani vlastní platforma.
Z dosud zveřejněných skic je jasně patrná inspirace vozy značky Rolls-Royce, což potvrzuje hned čelní pohled. Nejvýraznějším prvkem přídě je hranatá maska chladiče s výraznými lamelami, kterou po stranách lemují úzké světlomety. Z profilu vynikají velká kola, svalnaté blatníky a výrazná světlá výška. Ze zadu pak vůz vypadá poměrně dynamicky, což podtrhuje zejména zadní část střechy a difuzor s dvojicí koncovek výfuku.
Hashtagy pod snímky na sociálních sítích naznačují, že některé části karoserie budou vyrobeny z karbonu. Pod vypouklou kapotou by se pak měl ukrývat dvakrát přeplňovaný motor, pravděpodobně vidlicový osmiválec, s výkonem okolo 500 kW (cca 680 k). Motor bude pravděpodobně spojen s automatickou převodovkou, která bude výkon poslat na všechna kola.
Uvnitř očekáváme použití prémiových materiálů, včetně koženého čalounění, dřevěného obložení, chromu, atd. Automobilka už ostatně zveřejnila nákres zadní sedačky, která bez přehánění připomíná hodně luxusní gauč. Ve výbavě pak pravděpodobně nebude chybět nějaký ten bar nebo obrazovka s obsahem speciálně pro zadní cestující.
Ostatně i sama automobilka již dříve uvedla, že inspirací pro model Palladium byly opulentní, prostorné a luxusní limuzíny z 30. let minulého století. Palladium by však k tomu všemu mělo přihodit ještě schopnost poradit si i s nějakým tím terénem. Jméno přitom bylo zvoleno jako pocta architektovi jménem Andrea Palladio, který žil v 15. století v Benátské republice.
Aznom nabídne Palladium v omezené sérii, přesný počet kusů však automobilka nezmínila. A známá zatím není ani cena, která se s největší pravděpodobností vyšplhá do astronomických výšin.