Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bájná Godzilla v prodeji: Nejetý Nissan Skyline GT-R R32 N1 se prodá za miliony

Lukáš Volšický
Diskuze (0)

Extrémně vzácný Nissan Skyline GT-R N1 generace R32 se aktuálně prodává v domácím Japonsku. Jeden z pouhých 63 vyrobených kusů se nepochybně prodá za miliony, a navíc nikdy pořádně nejel. Počítadlo nájezdu stále ukazuje necelých deset kilometrů.

Kultovní Nissan Skyline GT-R je jedním z nejslavnějších japonských aut všech dob. K obrovské popularitě u automobilových nadšenců mu pomohla i úspěšná filmová série Rychle a zběsile, která proslavila zejména poslední generaci s interním pojmenováním R34. Když se však zeptáte pravověrných benzinových nadšenců, jakou generaci Skylinu GT-R mají nejraději, nejčastěji vám odpoví o dvě generace starším modelem.

Novodobý Nissan Skyline GT-R přijel na svět v roce 1989, když navázal na úspěchy původního Skylinu z přelomu šedesátých a sedmdesátých let. První moderní generace s interním označením R32 byla tou první zakládající na magické formuli spojující dvěma turbodmychadly přeplňovaný řadový šestiválec RB26DETT s manuální převodovkou, čtyřkolkou ATTESA E-TS a řízením všech kol HICAS.

Se supermoderní výzbrojí si Nissan Skyline GT-R generace R32 mohl troufnout i na zdánlivě silnější soupeře, jež si doslova namazal na chleba. Na závodních okruzích v Austrálii vládl natolik, že organizátoři přišli s novými pravidly, díky nimž japonskému monstru zakázali soutěžit. Australský automobilový magazín Wheels jej pro až bezkonkurenční jízdní schopnosti dokonce pojmenoval „Godzilla“.

Video se připravuje ...

Skyline GT-R má v automobilovém světě pověst, jaká mu předchází, a díky tomu je u milovníků japonských sportovních aut extrémně ceněný. Prodejní hodnoty v posledním desetiletí zažívají obrovský boom, a čím vzácnější „GT-Rko“ máte, tím více za něj můžete dostat. A teď se na britském aukčním serveru Collecting Cars objevilo jedno z těch nejvzácnějších, jež dokonce je nejpurističtější tovární specifikací.

Je to Nissan Skyline GT-R v extrémní specifikaci N1, kterou Nissan vyráběl pro japonskou závodní kategorii N1. Vycházela ze standardního vrcholného modelu V-Spec II, vyvinutého tovární sportovní divizí Nismo, a byla vylepšena odstraněním ABS a výrazným odlehčením. Z jinak docela luxusního kupé zmizel zadní stěrač, klimatizace, audiosystém, klimatizace, koberec zavazadelníku a lehčí byly i přední světlomety.

Oficiálně měl přeplňovaný řadový šestiválec 280 koní, ale s novými turbodmychadly údajně dosahoval až 300 koní. Díky tomu byl opravdu rychlý, jenže aktuálně prodávaný exemplář si nikdo nikdy neužil. Je jedním ze 63 vyrobených kusů a nikdy nejel – počítadlo kilometrů stále ukazuje šest najetých mil, tedy necelých deset kilometrů.

Tento Skyline GT-R N1 R32 nikdy nebyl registrovaný a dodnes má interiér zabalený v originálních igelitových fóliích. Nissan jej kdysi prodal bývalému majiteli nejúspěšnějšímu dealerství pro modely GT-R a ten jej následně uskladnil a nikdy s ním nevyjel. Hlavně díky tomu má japonský homologační speciál vysokou hodnotu. Aktuální nejvyšší příhoz v aukci přesahuje 1,5 milionu korun, ale protože dražba bude trvat ještě několik dnů, výsledná cena bude nepochybně vyšší.

Lukáš Volšický
Diskuze (0)

Doporučujeme