Bentley Bentayga Hybrid omládlo, technika se ale nezměnila
Prémiové SUV do zásuvky je prvním ze dvou plug-in hybridů, které chce Bentley letos představit.
Po představení omlazeného Bentley Bentayga, tedy s motorem V8, a svižnějšího Bentley Bentayga Speed, pod jehož kapotou je uložen motor W12, představuje britská prémiová značka třetí a nejpopulárnější verzi z nabídky svých luxusních SUV. Řeč je o modelu Hybrid s plug-in hybridní motorizací V6.
Samotné pohonné ústrojí přitom zůstalo naprosto stejné. Základem je 3,0litrový twin-turbo motor V6, který v kombinaci s elektromotorem nabízí systémový výkon 449 koní a 700 N.m točivého momentu. Výrobce bohužel nezmiňuje výkony nového modelu, zrychlení z 0 na 100 km/h však nejspíš stále potrvá 5,5 sekundy a maximální rychlost bude nejspíš stále lehce přes 250 km/h.
Elektromotor s jednoduchým označením E Motor nabízí sám o sobě nejvyšší výkon 94 kW a až 350 N.m točivého momentu. Napájen je přitom z lithiové baterie s kapacitou 17,3 kW, jejíž životnost by se měla pohybovat okolo 161.000 km nebo 8 let. Baterii lze nabíjet při nejvyšším výkonu 7,2 kW/h, kdy její nabití do 100 % zabere zhruba 2,5 hodinky.
Automobilka se chlubí dojezdem na jedno nabití až 31 mil, což by bylo necelých 50 kilometrů. Jedná se však o hodnotu vycházející z měření dle staršího standardu NEDC. Je tedy pravděpodobné, že dle standardu WLTP půjde o papírový dojezd 24 mil/38 km. Tedy opět vše při starém.
Z dat prezentovaných automobilkou přitom vyplývá, že přes 90 % majitelů využívá model Bentayga Hybrid ke každodennímu cestování, případně několikrát týdně. Téměř 100 % majitelů pak vůz využívá i v čistě elektrickém režimu, obvykle však na cesty kratší než 30 mil (asi 48 km).
Co se tedy změnilo? Především design. Stejně jako sourozenci dostal i Bentayga Hybrid upravené tvary, které lépe zapadají do současného designového jazyka značky. Konkrétně jde o přepracované světlomety s LED Matrix technologií, upravenou mřížku chladiče nebo kompletně přepracovanou záď s protaženými zadními světly.
Interiér omlazeného Bentley Bentayga Hybrid nabídne upravený tvar volantu, plně digitální přístrojový štít, modernizovaný středový panel, displeje infotainmentu s úhlopříčkou až 10,9 palce nebo inovovaný head-u displej s širší nabídkou informací. Kromě toho nabídne interiér nové materiály a také širší nabídku výbavových stupňů.
K dispozici zůstává čtyřmístná i pětimístná konfigurace. Pětimístný model přitom dostal nový rám zadní lavice, který až zdvojnásobuje možnost úpravy sklonu zadních opěradel. U čtyřmístné konfigurace se pak povedlo zvětšit prostor pro kolena zadních cestujících, které odděluje pevná středová konzola, až o 30 mm.
V kombinaci s nejnovější verzí vzdáleného přístupu přes mobilní telefon pak vůz nabízí přehled statistik o užívání, přehled o nabití baterie, možnost vzdáleného ovládání ventilace nebo schopnost najít nejbližší nabíječku v okolí.