Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bentley Bentayga Hybrid omládlo, technika se ale nezměnila

Ondřej Mára Ondřej Mára 5. 1. 2021 • 23:46
20
1
Zobrazit náhledy (20)
Bentley Bentayga Hybrid Bentley Bentayga Hybrid Bentley Bentayga Hybrid Bentley Bentayga Hybrid Bentley Bentayga Hybrid Bentley Bentayga Hybrid Bentley Bentayga Hybrid Bentley Bentayga Hybrid Bentley Bentayga Hybrid Bentley Bentayga Hybrid Bentley Bentayga Hybrid Bentley Bentayga Hybrid Bentley Bentayga Hybrid Bentley Bentayga Hybrid Bentley Bentayga Hybrid

Prémiové SUV do zásuvky je prvním ze dvou plug-in hybridů, které chce Bentley letos představit.

Po představení omlazeného Bentley Bentayga, tedy s motorem V8, a svižnějšího Bentley Bentayga Speed, pod jehož kapotou je uložen motor W12, představuje britská prémiová značka třetí a nejpopulárnější verzi z nabídky svých luxusních SUV. Řeč je o modelu Hybrid s plug-in hybridní motorizací V6.

Samotné pohonné ústrojí přitom zůstalo naprosto stejné. Základem je 3,0litrový twin-turbo motor V6, který v kombinaci s elektromotorem nabízí systémový výkon 449 koní a 700 N.m točivého momentu. Výrobce bohužel nezmiňuje výkony nového modelu, zrychlení z 0 na 100 km/h však nejspíš stále potrvá 5,5 sekundy a maximální rychlost bude nejspíš stále lehce přes 250 km/h.

video

Elektromotor s jednoduchým označením E Motor nabízí sám o sobě nejvyšší výkon 94 kW a až 350 N.m točivého momentu. Napájen je přitom z lithiové baterie s kapacitou 17,3 kW, jejíž životnost by se měla pohybovat okolo 161.000 km nebo 8 let. Baterii lze nabíjet při nejvyšším výkonu 7,2 kW/h, kdy její nabití do 100 % zabere zhruba 2,5 hodinky.

Automobilka se chlubí dojezdem na jedno nabití až 31 mil, což by bylo necelých 50 kilometrů. Jedná se však o hodnotu vycházející z měření dle staršího standardu NEDC. Je tedy pravděpodobné, že dle standardu WLTP půjde o papírový dojezd 24 mil/38 km. Tedy opět vše při starém.

Z dat prezentovaných automobilkou přitom vyplývá, že přes 90 % majitelů využívá model Bentayga Hybrid ke každodennímu cestování, případně několikrát týdně. Téměř 100 % majitelů pak vůz využívá i v čistě elektrickém režimu, obvykle však na cesty kratší než 30 mil (asi 48 km).

Co se tedy změnilo? Především design. Stejně jako sourozenci dostal i Bentayga Hybrid upravené tvary, které lépe zapadají do současného designového jazyka značky. Konkrétně jde o přepracované světlomety s LED Matrix technologií, upravenou mřížku chladiče nebo kompletně přepracovanou záď s protaženými zadními světly.

Interiér omlazeného Bentley Bentayga Hybrid nabídne upravený tvar volantu, plně digitální přístrojový štít, modernizovaný středový panel, displeje infotainmentu s úhlopříčkou až 10,9 palce nebo inovovaný head-u displej s širší nabídkou informací. Kromě toho nabídne interiér nové materiály a také širší nabídku výbavových stupňů.

K dispozici zůstává čtyřmístná i pětimístná konfigurace. Pětimístný model přitom dostal nový rám zadní lavice, který až zdvojnásobuje možnost úpravy sklonu zadních opěradel. U čtyřmístné konfigurace se pak povedlo zvětšit prostor pro kolena zadních cestujících, které odděluje pevná středová konzola, až o 30 mm.

V kombinaci s nejnovější verzí vzdáleného přístupu přes mobilní telefon pak vůz nabízí přehled statistik o užívání, přehled o nabití baterie, možnost vzdáleného ovládání ventilace nebo schopnost najít nejbližší nabíječku v okolí.

Související články

Témata
5. 1. 2021 15:24
Bentayga o.k., ale víc obdivuju pana redaktora
kapacita baterky v kW, k tomu nabíjecí výkon v kilowattech za hodinu, to se hned pozná rozhled ...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud