Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bentley Continental GT Speed: Kompletní specifikace a nové fotky

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Nový Bentley Continental GT Speed je tím nejrychlejším sériovým vozem v historii automobilky s okřídleným B ve znaku.

V předsériové podobě se Bentley Continental GT Speed poprvé představil na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, kde byl nejrychlejší zástupce své značky k vidění v akci.

Podruhé se nový nejrychlejší Bentley veřejnosti představí na konci srpna na autosalonu v Moskvě a v pořadí třetí akcí, na níž bude vystaven se stane sedmý ročník přehlídky automobilové krásy Salon Privé. Ta se v letošním roce uskuteční v termínu od 5. do 7. září v Syon Parku a již sériový Continental GT Speed zde bude vystaven v té nejlepší společnosti.

K pohonu Bentley Continental GT Speed slouží zážehový dvanáctiválec s uspořádáním válců do W se čtyřventilovou technikou a čtveřicí vaček. Motor přeplňovaný dvěma turbodmychadly má výkon 460 kW (625 k) při 6000 min-1 a točivý moment 800 Nm dostupný od 2000 do 5000 min-1.

Prostřednictvím osmistupňové převodovky ZF je přenášena síla motoru na všechna kola. Pohon obou náprav je stálý s centrálním diferenciálem Torsen. Software transmise byl přeprogramován tak, aby řadila rychleji a přitom zajistila úsporu benzinu. Spotřeba údajně klesla o 12 % u všech kupé GT a o 10 % u kabrioletů GTC. V kombinovaném režimu má nový Bentley Continental GT Speed spotřebu paliva 14,5 litru benzinu na 100 km.

Velké kupé akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,2 s a automobilka u něj uvádí maximální rychlost 330 km/h. Bentley kromě těchto hodnot zveřejnil i čas potřebný ke zrychlení z 0 na 100 mil za hodinu (160,9 km/h) a ten je 9,0 s.

Bentley Continental GT Speed a GT W12 - technická data
ModelContinental GT SpeedContinental GT W12
Motor6,0 W12 Turbo6,0 W12 Turbo
Převodovka8A8A
Zdvihový objem [cm3]59985998
Válce/ventily12/412/4
Největší výkon [kW/min-1]460/6000423/5800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]800/2000-5000700/1700
Max. rychlost [km/h]330318
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,24,5
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]14,514,9
Emise CO2 [g/km]338347
Pohotovostní hmotnost [kg]2320 kg2495

Oproti běžným kupé Continental nabízí strmější řízení, modifikovaný podvozek a světlou výšku sníženou o 10 mm. Úpravám provedeným na motoru a podvozku odpovídá i nové nastavení systému ESP a CDC.

Brzdový systém GT Speed je stejně jako u standardních modelů řady Continental vybaven ventilovanými kotouči o průměru 405 mm vpředu a 335 mm vzadu s osmipístkovými třmeny. Na přání budou k dispozici brzdové kotouče z uhlíkových vláken a karbidu křemíku, které mají průměr 420 mm vpředu a 356 mm vzadu. Celek podtrhují kola Speed o 21 palcích s pneumatikami Pirelli P Zero rozměru 275/35 R21.

Luxusní a rychlé kupé sdílí karosářské modifikace, které se objevily při loňské modernizaci celé řady. Oproti předchozím GT Speed navíc zmizel chromovaný pás z předního nárazníku a ten boční se směrem dozadu rozšiřuje.

O kvalitě interiéru se nemá smysl v případě Bentleye vůbec bavit, tady je při ruční práci jaksi samozřejmostí. GT Speed dostal do vínku luxusní balíček Mulliner v kombinaci se sportovními prvky. Pořád se nejedná o žádný supersport, byť výkony by tomu nasvědčovaly, ale mohutné rozměry ani hmotnost skrýt prostě nelze.

Objednávky na Bentley Continental GT Speed přijímá automobilka již od konce května, ale prvním zákazníkům bude jejich nový vůz dodán až v říjnu letošního roku.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Avatar - Pekelná Micinka
25. 8. 2012 11:47
Re: CGTS
Mě se nelíbí, je to takovej ocucanej bonbon, moc nařvaný. Po té inovaci je subjektivně širší i delší a celkový dojem je prostě lepší. :-)
Avatar - Hammunasakra
25. 8. 2012 01:53
Re: CGTS
Ono (opravdu) "velmi pěkná" byla i minulá (no spíš "předfaceliftová") generace, ta ale hlavně NEbyla "zcela dotažená" = auto NEjezdilo tak jak jeho cena a design "slibovaly"..
..což se prý tím důkladným faceliftem (konečně) PODAŘILO "dotáhnout/vyřešit" :yes: ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
24. 8. 2012 22:01
CGTS
Nádhera. Zatímco předešlé CGT mě nikdy úplně nebralo, tak těch pár změn z něj udělalo krasavce. Dnes jsem jedno potkal v černé metalíze, trochu táhla do hněda. Fakt nádera. No CGTS bude naživo neméně super, chtěl bych ho v perverzně zelené metalíze, s nádechem do zlaté, trochu podobné Jaguar Racing Green, ale ne üplně.