Bentley Continental GT Speed: Kompletní specifikace a nové fotky
V předsériové podobě se Bentley Continental GT Speed poprvé představil na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, kde byl nejrychlejší zástupce své značky k vidění v akci.
Podruhé se nový nejrychlejší Bentley veřejnosti představí na konci srpna na autosalonu v Moskvě a v pořadí třetí akcí, na níž bude vystaven se stane sedmý ročník přehlídky automobilové krásy Salon Privé. Ta se v letošním roce uskuteční v termínu od 5. do 7. září v Syon Parku a již sériový Continental GT Speed zde bude vystaven v té nejlepší společnosti.
K pohonu Bentley Continental GT Speed slouží zážehový dvanáctiválec s uspořádáním válců do W se čtyřventilovou technikou a čtveřicí vaček. Motor přeplňovaný dvěma turbodmychadly má výkon 460 kW (625 k) při 6000 min-1 a točivý moment 800 Nm dostupný od 2000 do 5000 min-1.
Prostřednictvím osmistupňové převodovky ZF je přenášena síla motoru na všechna kola. Pohon obou náprav je stálý s centrálním diferenciálem Torsen. Software transmise byl přeprogramován tak, aby řadila rychleji a přitom zajistila úsporu benzinu. Spotřeba údajně klesla o 12 % u všech kupé GT a o 10 % u kabrioletů GTC. V kombinovaném režimu má nový Bentley Continental GT Speed spotřebu paliva 14,5 litru benzinu na 100 km.
Velké kupé akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,2 s a automobilka u něj uvádí maximální rychlost 330 km/h. Bentley kromě těchto hodnot zveřejnil i čas potřebný ke zrychlení z 0 na 100 mil za hodinu (160,9 km/h) a ten je 9,0 s.
Bentley Continental GT Speed a GT W12 - technická data | ||||
Model | Continental GT Speed | Continental GT W12 | ||
Motor | 6,0 W12 Turbo | 6,0 W12 Turbo | ||
Převodovka | 8A | 8A | ||
Zdvihový objem [cm3] | 5998 | 5998 | ||
Válce/ventily | 12/4 | 12/4 | ||
Největší výkon [kW/min-1] | 460/6000 | 423/5800 | ||
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 800/2000-5000 | 700/1700 | ||
Max. rychlost [km/h] | 330 | 318 | ||
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 4,2 | 4,5 | ||
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 14,5 | 14,9 | ||
Emise CO2 [g/km] | 338 | 347 | ||
Pohotovostní hmotnost [kg] | 2320 kg | 2495 |
Oproti běžným kupé Continental nabízí strmější řízení, modifikovaný podvozek a světlou výšku sníženou o 10 mm. Úpravám provedeným na motoru a podvozku odpovídá i nové nastavení systému ESP a CDC.
Brzdový systém GT Speed je stejně jako u standardních modelů řady Continental vybaven ventilovanými kotouči o průměru 405 mm vpředu a 335 mm vzadu s osmipístkovými třmeny. Na přání budou k dispozici brzdové kotouče z uhlíkových vláken a karbidu křemíku, které mají průměr 420 mm vpředu a 356 mm vzadu. Celek podtrhují kola Speed o 21 palcích s pneumatikami Pirelli P Zero rozměru 275/35 R21.
Luxusní a rychlé kupé sdílí karosářské modifikace, které se objevily při loňské modernizaci celé řady. Oproti předchozím GT Speed navíc zmizel chromovaný pás z předního nárazníku a ten boční se směrem dozadu rozšiřuje.
O kvalitě interiéru se nemá smysl v případě Bentleye vůbec bavit, tady je při ruční práci jaksi samozřejmostí. GT Speed dostal do vínku luxusní balíček Mulliner v kombinaci se sportovními prvky. Pořád se nejedná o žádný supersport, byť výkony by tomu nasvědčovaly, ale mohutné rozměry ani hmotnost skrýt prostě nelze.
Objednávky na Bentley Continental GT Speed přijímá automobilka již od konce května, ale prvním zákazníkům bude jejich nový vůz dodán až v říjnu letošního roku.