Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bentley Continental V8 S: Více síly pro kupé i kabriolet

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 3. 9. 2013
26
1
Zobrazit náhledy (26)
Bentley Continental Bentley Continental Bentley Continental Bentley Continental Bentley Continental Bentley Continental Bentley Continental Bentley Continental Bentley Continental Bentley Continental Bentley Continental Bentley Continental Bentley Continental Bentley Continental Bentley Continental Bentley Continental Bentley Continental Bentley Continental Bentley Continental Bentley Continental Bentley Continental
Bentley přiveze do německého Frankfurtu kupé i kabriolet s vidlicovým osmiválcem v posílené verzi S.

Zážehový osmiválcový čtyřlitr z koncernového vývoje (pochází od Audi) je základním motorem pro Conti. Kupé GT i otevřená verze GTC dostanou již brzy posílenou verzi S, která oslaví premiéru 10. září na frankfurtském IAA. Motor se dvěma turby dává oproti standardní variantě o 16 kW (22 k) a 20 N.m více, to znamená 388 kW (528 k)/6000 min-1 a 680 N.m při velmi nízkých 1700 otáčkách. Agregát má přímé vstřikování, snížené tření pohyblivých částí i rekuperaci energie (brzdy dobíjejí palubní akumulátor). Osmistupňový automat ZF zůstal nezměněn, disponuje i sportovním režimem s logickým písmenem S. Připomeňme, že Continentaly jsou standardně vybaveny pohonem všech kol s diferenciálem Torsen, 40 procent točivého momentu se přenáší dopředu, zbytek dozadu.

Obě karosářská provedení mají o 10 mm snížený podvozek s tužším zadním stabilizátorem a upravený software kontroly stability. Základ šasi zůstal totožný: přední hliníkové dvojité lichoběžníky a zadní víceprvková náprava ze stejného materiálu se samočinným vyrovnáváním světlosti. Překalibrováno bylo i řízení a také systém aktivních tlumičů CDC. Výkonnější modely mají decentně aerodynamicky optimalizované nárazníky, černou mřížku chladiče s malou porcí chromu a lze je poznat také podle unikátních dvacetipalcových kol, které dosud na žádném jiném Continentalu nebyly. Vpředu nechybí decentní lízátko a vzadu difuzor, aerodynamiky je při vysokých rychlostech zkrátka třeba. A to auta měří těsně přes 4,80 m a váží nemalých 2295, respektive 2470 kg.

Kupé zrychluje z klidu na stovku během 4,5 s a jede 309 km/h, kabriolet je ve sprintu o 0,2 s a v maximální rychlosti o pouhý 1 km/h pomalejší. Obě by měla ujet zhruba 800 km na plnou devadesátilitrovou nádrž, spotřeba benzinu se od základní verze příliš neliší. V případě uzavřené karoserie činí ta kombinovaná 10,6 l/100 km, otevřené povedení spálí na stejnou vzdálenost o 0,3 l více. Při maximálním využití dynamických parametrů jsou to pochopitelně hodnoty z říše snů, Motor je však vybaven vypínáním poloviny válců. Brzdové třmeny kotoučů o průměru 405, respektive 335 mm jsou vždy lakované rudě.

K dispozici bude 17 různých laků karoserie, Na palubě najdeme luxusní kůži ve dvoubarevných odstínech, prvky v klavírním laku i chromovaný volič převodovky. Obrazovka informačního systému kombinujícího navigaci, audio a ovládání telefonu je osmipalcová, dají se zde nastavovat i různé funkce vozu včetně vzduchového odpružení a harddisk má kapacitu 30 GB, Ze seznamu příplatkové výbavy vyberme alespoň sportovní výfuk, jedenadvacetipalcová sedmipaprsková kola Black Edition, hliníkové pedály a perforovanou kůži v interiéru. Nezapomeňme ani na větší brzdy z uhlíkových kompozitů.

Ceny dosud nejsou známy, dodávky prvním zákazníkům začnou na začátku roku 2014.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - H/K_svwet
uz som sa bal ze pridu aj s hybridom
H/K_svwet
| 3. 9. 2013
... nastastie katastrofa sa nekona.... dokonala siiila, dokonala nadhera :yes:

britske auta ma fascinuju ;-)

PS: jedna cerstvo testovana britska chutovka na videu: [odkaz] ... jaguare opat vyrabaju auta snov... parada ... Rastov test opat krasa .... :yes: