Bentley Continental V8 S: Více síly pro kupé i kabriolet
Bentley přiveze do německého Frankfurtu kupé i kabriolet s vidlicovým osmiválcem v posílené verzi S.
Zážehový osmiválcový čtyřlitr z koncernového vývoje (pochází od Audi) je základním motorem pro Conti. Kupé GT i otevřená verze GTC dostanou již brzy posílenou verzi S, která oslaví premiéru 10. září na frankfurtském IAA. Motor se dvěma turby dává oproti standardní variantě o 16 kW (22 k) a 20 N.m více, to znamená 388 kW (528 k)/6000 min-1 a 680 N.m při velmi nízkých 1700 otáčkách. Agregát má přímé vstřikování, snížené tření pohyblivých částí i rekuperaci energie (brzdy dobíjejí palubní akumulátor). Osmistupňový automat ZF zůstal nezměněn, disponuje i sportovním režimem s logickým písmenem S. Připomeňme, že Continentaly jsou standardně vybaveny pohonem všech kol s diferenciálem Torsen, 40 procent točivého momentu se přenáší dopředu, zbytek dozadu.
Obě karosářská provedení mají o 10 mm snížený podvozek s tužším zadním stabilizátorem a upravený software kontroly stability. Základ šasi zůstal totožný: přední hliníkové dvojité lichoběžníky a zadní víceprvková náprava ze stejného materiálu se samočinným vyrovnáváním světlosti. Překalibrováno bylo i řízení a také systém aktivních tlumičů CDC. Výkonnější modely mají decentně aerodynamicky optimalizované nárazníky, černou mřížku chladiče s malou porcí chromu a lze je poznat také podle unikátních dvacetipalcových kol, které dosud na žádném jiném Continentalu nebyly. Vpředu nechybí decentní lízátko a vzadu difuzor, aerodynamiky je při vysokých rychlostech zkrátka třeba. A to auta měří těsně přes 4,80 m a váží nemalých 2295, respektive 2470 kg.
Kupé zrychluje z klidu na stovku během 4,5 s a jede 309 km/h, kabriolet je ve sprintu o 0,2 s a v maximální rychlosti o pouhý 1 km/h pomalejší. Obě by měla ujet zhruba 800 km na plnou devadesátilitrovou nádrž, spotřeba benzinu se od základní verze příliš neliší. V případě uzavřené karoserie činí ta kombinovaná 10,6 l/100 km, otevřené povedení spálí na stejnou vzdálenost o 0,3 l více. Při maximálním využití dynamických parametrů jsou to pochopitelně hodnoty z říše snů, Motor je však vybaven vypínáním poloviny válců. Brzdové třmeny kotoučů o průměru 405, respektive 335 mm jsou vždy lakované rudě.
K dispozici bude 17 různých laků karoserie, Na palubě najdeme luxusní kůži ve dvoubarevných odstínech, prvky v klavírním laku i chromovaný volič převodovky. Obrazovka informačního systému kombinujícího navigaci, audio a ovládání telefonu je osmipalcová, dají se zde nastavovat i různé funkce vozu včetně vzduchového odpružení a harddisk má kapacitu 30 GB, Ze seznamu příplatkové výbavy vyberme alespoň sportovní výfuk, jedenadvacetipalcová sedmipaprsková kola Black Edition, hliníkové pedály a perforovanou kůži v interiéru. Nezapomeňme ani na větší brzdy z uhlíkových kompozitů.
Ceny dosud nejsou známy, dodávky prvním zákazníkům začnou na začátku roku 2014.