Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 316d: 85 kW, 4,5 l/100 km, 0-100 km/h za 10,9 s

Ondřej Láník
Diskuze (123)
Nový modelový rok přivede do portfolia BMW několik velmi úsporných modelů. Zatím je vše postaveno na poctivé motorářské technice doplněné o jednodušší systémy snižující kombinovanou spotřebu. Složitým hybridním soustavám se zatím v Mnichově vyhýbají.

První informaci o novém BMW 316d zveřejnilo britské zastoupení BMW, kde začne prodej v září. V zemi, která je známá svými nadšenými řidiči, jsou zvýhodněny modely s nízkou kombinovanou spotřebou, a tak se od nejslabšího článku řady 3 očekává úspěch hlavně na poli flotilové klientely.

BMW 316d má vpředu podélně uložený čtyřválec 2,0 l se sníženým výkonem na 85 kW při 4000 min-1. Stejný motor dostalo před časem BMW 116d. Točivý moment vrcholí hodnotou 260 Nm dostupnou již od 1750 min-1. Hnací síla je přenášena přes šestistupňovou ručně řazenou převodovku klasicky na zadní kola. Automobilka se chlubí kombinovanou spotřebou 4,5 l/100 km, což při zachování palivové nádrže na 61 l znamená teoretický dojezd na jedno natankování přes 1300 km.

Jízdní parametry BMW 316d odpovídají číselnému označení v názvu modelu. Jde tedy nejen o nejúspornější BMW řady 3, ale také o nejpomalejší model. Akcelerace z 0 na 100 km/h trvá pouze u této trojky déle než 10 s (konkrétně 10,9 s) a nejvyšší rychlost činí méně než 200 km/h (konkrétně cca 197 km/h).

Ondřej Láník
Diskuze (123)
26. 6. 2009 15:00
Re: To je cesta...lepší než hybrid
Neboj casem hodim recenzku na moje.auto ;-) jak bude chvili casu. Jsem ted dost zaneprazdnen
26. 6. 2009 12:07
Spotřeba
Teda lidi takových zcestných názorů na spotřebu jako je tady jsem dlouho neviděl. Vypadá to jako by jste o technice a motorech toho moc nevěděli.
Chcete jezdit za 'papírovou' spotřebu? Můžete, ale musíte splnit následující:

- mít stejný mix jako u 'papíru'(poměr město/dálnice/mimo město, pokud budete jezdit delší trasy po okreskách můžete mít lepší spotřebu než je papírová)
- musíte to umět! 'papír' je dělán úsporným stylem, když to neumíte nedivte se, že se na něj nedostanete, jezdit se dá svižně a úsporně, musíte jen umět hospodařit s rychlostí auta

A závěrem proč je ten úsporný 1,4TSI takový žrout jak píšete, je to proto, že má turbo které je schopné do válců nahnat dost vzduchu a tím spálit dost paliva (oproti atmosféře kam víc vzduchu nedostanete), takže nárůst spotřeby je u turba oproti atmosféře při neúsporné jízdě mnohem výraznější
26. 6. 2009 08:13
BMW
Ja neviem, čo vám vadí niektorým na tom motore? Ťahá a málo žerie. Aj keď oboje naraz asi logicky nepôjde.
Ja mám v aute minimalistický 1.5DCi, úbohých 60 kW, ťahá 1300 kg váhy zväčša po meste a nevypýta si viac ako 5,5-6 litrov, pričom ho nijak zvlášť nešetrím. Nerozumiem, prečo by nebolo možné úsporne a svižne jazdiť aj s týmto bavorákom? Alebo "kovboji" inú polohu plynového pedálu ako po podlahu nepoznajú?
26. 6. 2009 07:02
Re: Milý Me2d(e)!
...rdim se hanbou, na nemecke duchodce jsem nepomyslel. Ano mas pravdu, Medvedari! ;-)
26. 6. 2009 07:00
Re: Milý Me2d(e)!
To mam tedy uplne jiny nazor, od BMW cekam suverenitu v pohybu a to tento motor neumoznuje.