Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 320d EfficientDynamics Edition: Střední třída se spotřebou 4,1 l/100 km

Diskuze (15)
BMW připravilo novou evoluci svého čtyřválcového turbodieselu. Model 320d EfficientDynamics Edition, který bude mít premiéru na frankfurtském autosalonu, se může pochlubit kombinovanou spotřebou 4,1 l/100 km.

Hodnota 4,1 l/100 km v kombinovaném cyklu je číslo, které jsme zvyklí vídat u nejúspornějších modelů o třídu menších, uvádí ji například Volkswagen u nového Golfu 1,6 TDI BlueMotion. Hlavními cílovými trhy jsou Německo, Itálie, Francie a Španělsko, kde mohou majitelé čerpat finanční zvýhodnění odvozené od emisí CO2 ve výši 109 g/km.

Mnichovský sedan střední třídy se ale na tuto hodnotu dostává bez výraznějších kompromisů v oblasti výkonu. Jeho dvoulitrový turbodiesel dosahuje výkonu 120 kW v rozmezí 3500 až 4200 min-1 a ve své objemové třídě tak naopak patří k nadprůměru. Maximum točivého momentu je 360 Nm mezi 1750 a 3000 min-1. Základem jsou hliníkový blok a vstřikování common-rail nové generace, společné se standardními verzemi 316d, 318d a 320d.

Inovace u EfficientDynamics Edition spočívá především v novém dvouhmotovém setrvačníku s vestavěným kyvadlem, které pomáhá snižovat vibrace motoru při zátěži. Motor tak může pracovat v nižších otáčkách bez nepříjemného dieselového projevu, pro tento způsob použití byl také použit prodloužený stálý převod. Motor je dále vybaven funkcí Auto Start Stop a dalšími součástmi balíčku EfficientDynamics, jako například úsporný posilovač řízení. Spotřebu snižuje i vylepšená aerodynamika (součinitel odporu je 0,26 místo 0,27 u běžné verze), pohyblivé klapky v otvorech pro přístup vzduchu a pneumatiky s nižším valivým odporem.

BMW 320d EfficientDynamics Edition má o 10 kW nižší výkon a naopak o 10 Nm více než běžné 320d. Výsledkem pozměněné charakteristiky motoru a odlišného zpřevodování je maximální rychlost 225 km/h (-5 km/h), akcelerace z 0 na 100 km/h za 8,2 s (+0,3 s) a pružné zrychlení z 80 na 120 km/h bez změny převodu za 9,6 s (+1,2 s). Kombinovaná spotřeba 4,1 l/100 km představuje pro standardní 320d úsporu 0,7 l. Ve srovnání s 85kilowattovým BMW 316d je EfficientDynamics Edition úspornější o 0,4 l/100 km.

BMW řada 3 - přehled dieselových čtyřválců
Model316d318d320d ED320d320xd
Převodovka6M6M6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]19951995199519951995
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]85/4000105/4000 120/3500-4200 130/4000130/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]260/1750-4250300/1750-2500360/1750-3000350/1750-3000350/1750-3000
Max. rychlost [km/h]197210225230224
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,99,38,27,98,2
Zrychlení 80-120 km/h [s]-11,39,68,48,7
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]4,54,74,14,85,4
Cena [Kč]-874.725,--938.763,-1.009.613,-

Diskuze (15)
Avatar - Vampix(Diesel Power)
26. 8. 2009 19:52
Re: super ale vyriesil by som to inak
Naše X5 taky dokaže jezdit dlouhodobě za 10 přičemž ma papirově 9.3 nebo tak nějak a do chorvatska to jde i pod tu hranici...mam pocit ale že za ty 4 roky se papirove hodnoty a realne zvětšily protože na X6 je 8.3 a pod 10 to nejde.... Jenom mně to nařklo s tim blbečkem protože na jednu 320d v Mpaketu mame plan :-) prostě jsem si jisty že v 330xd bych pod 7 nešel, ja ne :)) a to pro studenta jsou vyhlidky ne moc barevne
26. 8. 2009 19:36
Re: super ale vyriesil by som to inak
ale samoska mas pravdu.... ibaze ja budem radsej lechtat za 6l a ked budem potrebovat dupnem plny a letim. Co sa tyka spotreby, ked nasa X5 vie jazdit dlhodobo za 10l a drtiva cast je v meste tak v poho. No a co sa tyka poistky na 3,0, niekto si vie vybavit aj flotilu a plati 180 Eur rocne povinne poistenie ;-)
Ale suhlasim aj 2,0d od bmw v tak malom aute bude narez, o tom netreba diskutovat ale...
Avatar - KANKUNEN
26. 8. 2009 13:45
Re: super ale vyriesil by som to inak
No to je jasné. V oktávce není na palubce taková hezká lišta stříknutá stříbrným sprejem.
Avatar - Vampix(Diesel Power)
26. 8. 2009 12:55
Re: super ale vyriesil by som to inak
promin ale s 330xd nikdy nebudeš jezdit za 6 litru a nikdy nedosahneš dojezdu 1000 km...Takovy motor bys musel krutě lechtat abys jezdil za 6 litru a nic z toho nemaš....S takovou 320d si mužeš uživat vic, sice na nižši úrovni o něco ale spotřeba bude 6 litru a nebudu vytahovat ani pojistku na 3litr a 2 litr... 3 litr do Bmw se vyplati kupovat v době kdy maš opravdu jedno jak často jezdiš tankovat a nedavaš na to důraz...A ja vím že přijdou řeči nekupuj si báwo když nemaš na provoz ale proč nekoupit když si ho můžeš užít i s 320d na jejiž provoz člověk výjde...a pocit z jízdy ve strohé 320d je jiný než v Oktavce 1.9 tdi ve full výbavě....to mi věř
25. 8. 2009 21:41
Re: super ale vyriesil by som to inak
alebo niekto uz nema nervy na ochcavky a pasaky, aby s nimi lietal do servisu...a nemusi byt blbecek, len chce setrit tam, kde to nie je pre neho priorita...v kazdom pripade je tu moznost volby - bud eco...alebo stred ala klasicky 4valec alebo ten sestvalec a tvoj trojliter... :yes: :yes: :yes: