Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 320d EfficientDynamics Edition: Střední třída se spotřebou 4,1 l/100 km

22. 8. 2009 • 03:19
12
15
Zobrazit náhledy (12)
BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW
BMW připravilo novou evoluci svého čtyřválcového turbodieselu. Model 320d EfficientDynamics Edition, který bude mít premiéru na frankfurtském autosalonu, se může pochlubit kombinovanou spotřebou 4,1 l/100 km.

Hodnota 4,1 l/100 km v kombinovaném cyklu je číslo, které jsme zvyklí vídat u nejúspornějších modelů o třídu menších, uvádí ji například Volkswagen u nového Golfu 1,6 TDI BlueMotion. Hlavními cílovými trhy jsou Německo, Itálie, Francie a Španělsko, kde mohou majitelé čerpat finanční zvýhodnění odvozené od emisí CO2 ve výši 109 g/km.

Mnichovský sedan střední třídy se ale na tuto hodnotu dostává bez výraznějších kompromisů v oblasti výkonu. Jeho dvoulitrový turbodiesel dosahuje výkonu 120 kW v rozmezí 3500 až 4200 min-1 a ve své objemové třídě tak naopak patří k nadprůměru. Maximum točivého momentu je 360 Nm mezi 1750 a 3000 min-1. Základem jsou hliníkový blok a vstřikování common-rail nové generace, společné se standardními verzemi 316d, 318d a 320d.

Inovace u EfficientDynamics Edition spočívá především v novém dvouhmotovém setrvačníku s vestavěným kyvadlem, které pomáhá snižovat vibrace motoru při zátěži. Motor tak může pracovat v nižších otáčkách bez nepříjemného dieselového projevu, pro tento způsob použití byl také použit prodloužený stálý převod. Motor je dále vybaven funkcí Auto Start Stop a dalšími součástmi balíčku EfficientDynamics, jako například úsporný posilovač řízení. Spotřebu snižuje i vylepšená aerodynamika (součinitel odporu je 0,26 místo 0,27 u běžné verze), pohyblivé klapky v otvorech pro přístup vzduchu a pneumatiky s nižším valivým odporem.

BMW 320d EfficientDynamics Edition má o 10 kW nižší výkon a naopak o 10 Nm více než běžné 320d. Výsledkem pozměněné charakteristiky motoru a odlišného zpřevodování je maximální rychlost 225 km/h (-5 km/h), akcelerace z 0 na 100 km/h za 8,2 s (+0,3 s) a pružné zrychlení z 80 na 120 km/h bez změny převodu za 9,6 s (+1,2 s). Kombinovaná spotřeba 4,1 l/100 km představuje pro standardní 320d úsporu 0,7 l. Ve srovnání s 85kilowattovým BMW 316d je EfficientDynamics Edition úspornější o 0,4 l/100 km.

BMW řada 3 - přehled dieselových čtyřválců
Model316d318d320d ED320d320xd
Převodovka6M6M6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]19951995199519951995
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]85/4000105/4000 120/3500-4200 130/4000130/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]260/1750-4250300/1750-2500360/1750-3000350/1750-3000350/1750-3000
Max. rychlost [km/h]197210225230224
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,99,38,27,98,2
Zrychlení 80-120 km/h [s]-11,39,68,48,7
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]4,54,74,14,85,4
Cena [Kč]-874.725,--938.763,-1.009.613,-

Témata
Avatar - Vampix(Diesel Power)
26. 8. 2009 19:52
Re: super ale vyriesil by som to inak
Naše X5 taky dokaže jezdit dlouhodobě za 10 přičemž ma papirově 9.3 nebo tak nějak a do chorvatska to jde i pod tu hranici...mam pocit ale že za ty 4 roky se papirove hodnoty a realne zvětšily protože na X6 je 8.3 a pod 10 to nejde.... Jenom mně to nařklo s tim blbečkem protože na jednu 320d v Mpaketu mame plan :-) prostě jsem si jisty že v 330xd bych pod 7 nešel, ja ne :)) a to pro studenta jsou vyhlidky ne moc barevne
26. 8. 2009 19:36
Re: super ale vyriesil by som to inak
ale samoska mas pravdu.... ibaze ja budem radsej lechtat za 6l a ked budem potrebovat dupnem plny a letim. Co sa tyka spotreby, ked nasa X5 vie jazdit dlhodobo za 10l a drtiva cast je v meste tak v poho. No a co sa tyka poistky na 3,0, niekto si vie vybavit aj flotilu a plati 180 Eur rocne povinne poistenie ;-)
Ale suhlasim aj 2,0d od bmw v tak malom aute bude narez, o tom netreba diskutovat ale...
Avatar - KANKUNEN
26. 8. 2009 13:45
Re: super ale vyriesil by som to inak
No to je jasné. V oktávce není na palubce taková hezká lišta stříknutá stříbrným sprejem.
Avatar - Vampix(Diesel Power)
26. 8. 2009 12:55
Re: super ale vyriesil by som to inak
promin ale s 330xd nikdy nebudeš jezdit za 6 litru a nikdy nedosahneš dojezdu 1000 km...Takovy motor bys musel krutě lechtat abys jezdil za 6 litru a nic z toho nemaš....S takovou 320d si mužeš uživat vic, sice na nižši úrovni o něco ale spotřeba bude 6 litru a nebudu vytahovat ani pojistku na 3litr a 2 litr... 3 litr do Bmw se vyplati kupovat v době kdy maš opravdu jedno jak často jezdiš tankovat a nedavaš na to důraz...A ja vím že přijdou řeči nekupuj si báwo když nemaš na provoz ale proč nekoupit když si ho můžeš užít i s 320d na jejiž provoz člověk výjde...a pocit z jízdy ve strohé 320d je jiný než v Oktavce 1.9 tdi ve full výbavě....to mi věř
25. 8. 2009 21:41
Re: super ale vyriesil by som to inak
alebo niekto uz nema nervy na ochcavky a pasaky, aby s nimi lietal do servisu...a nemusi byt blbecek, len chce setrit tam, kde to nie je pre neho priorita...v kazdom pripade je tu moznost volby - bud eco...alebo stred ala klasicky 4valec alebo ten sestvalec a tvoj trojliter... :yes: :yes: :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku